Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزار ش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن کیخا با اشاره به تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و حواشی آن در فضای مجازی اظهار داشت: رصد فعالیت‌ها و جریانات خبری مرتبط به انتخابات در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است و در صورت مشاهده مواردی مبنی بر رؤیت تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی، به ستاد برگزاری انتخابات وزارت کشور و سایر مراجع ذی صلاح قانونی منعکس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست پلیس فتا سیستان و بلوچستان افزود: تمامی شرایط و ضوابط تبلیغ و اقدام داوطلبان مجاز به تبلیغات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی، تابع قوانین و مقررات ستاد برگزاری انتخابات است.

وی عمده‌ترین تخلفات انتخاباتی را آغاز تبلیغات زود هنگام در فضای مجازی اعلام کرد و بازه زمانی انجام تبلیغات مجاز انتخاباتی با بهره‌گیری از فضای سایبر را، همان تبلیغات در فضای واقعی به مدت هفت روز عنوان کرد و گفت: در خارج از محدوده زمانی تعیین شده، هرگونه تبلیغات انتخاباتی برای کاندیداها جزو موارد تخلفاتی به شمار می‌رود.

سرهنگ کیخا با بیان اینکه یکی از آفت‌های فضای مجازی در دوران انتخابات افزایش شایعات بی پایه و اساس علیه اشخاص و گروه‌های سیاسی است؛ از شهروندان خواست ضمن حفظ هوشیاری، از عضویت در گروه‌های ناشناس و ارسال اطلاعات شخصی و حساب‌های مالی به افراد غریبه جدا خودداری و به هیچ عنوان محتوای کذب و شایعات موجود در فضای مجازی را باز نشر نکنند.

وی تصریح کرد: کاندیداها نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلفاتی در فضای مجازی با در دست داشتن سوابق و ادله موجود با مراجعه به مراجع قضائی و طرح شکایت قانونی در پلیس فتا مرکز استان و شهرستان‌ها اقدام و با پلیس و مراجع قانونی همکاری کنند.

کد خبر 4840064

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان پلیس فتا انتخابات 98 تبلیغات انتخاباتی دهه فجر بارش برف بوشهر شیراز گرگان انتخابات 98 تعطیلی مدارس شهرکرد قزوین ایلام سیل سیستان و بلوچستان یاسوج زلزله بیرجند تبلیغات انتخابات فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی سطح کاندیداها پایین است، انتخابات به همین سردی برگزار می شود که اکنون با آن روبرو هستیم

به گزارش خبرآنلاین،در حالی روز جمعه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای‌اسلامی برگزار می‌شود که فضای کشور نه در بعد سیاسی و نه از جنبه اجتماعی تناسبی با انتخابات ندارد؛ حتی در حوزه‌هایی که به‌طور سنتی تحرکات انتخاباتی و تبلیغات بیشتری انجام می‌شد، دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم چندان محلی از اعراب ندارد.

بنا به گزارش سایت الف، این سکون سیاسی حتی در سطح تهران هم خودنمایی کرده و نسبت به ادوار مشابهی که انتخابات پارلمانی به دور دوم کشیده می‌شد، پایتخت رنگ انتخاباتی به‌خود نگرفته.

مقایسه مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم با دوره کنونی، گواهی است بر این امر. هر چند که برخی دگرگونی در شکل تبلیغات، تحولات تکنولوژیکی و ارتباطی را دلیل بر بیگانگی محیط شهری با انتخابات ذکر کنند اما در رسانه‌های آنلاین، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم آن‌چنان نشان چندانی از انتخابات یافت نمی‌شود.

اینکه انتخابات از سال ۹۸ با کاهش مشارکت مواجه شده مسئله‌ای قابل انکار نیست که واکاوی و ریشه‌یابی این امر فرصتی مجزا را می‌طلبد اما دلایل فضای سرد سیاسی موجود صرفاً به دلسردی جامعه از شرایط کنونی و تنگناها و حتی ناکارآمدی نهادهای سیاسی بازنمی‌گردد بلکه بخش قابل‌توجه آن به‌دلیل کنش‌ورزی غلط سیاسیونی است که بدون استنباط مقتضیات این عرصه خود را واجد پوشیدن ردای سیاست قلمداد می‌کنند.

انتخابات، امری یک‌سویه و منوط به مردم نیست بلکه واکنشی است از سوی آنان به شکل و کیفیت سیاست‌ورزی فعالین این عرصه. آن نامزدی که خود را شایسته وکالت ملت و نشستن بر کرسی نمایندگی می‌داند باید توانایی اثبات خود نزد مردم و ایجاد تصوری مبنی بر کارآمدی‌اش را داشته باشد اما گویا در حال حاضر نیازی به این امر نیست.

بسیاری از کاندیداها در سطح کشوری نه واجد راهبرد مشخصی برای نقش‌آفرینی در مجلس هستند و نه دارای نگرش و چهارچوب فکری روشنی برای فعالیت سیاسی.

بسیاری با نزدیک‌شدن به لیست‌های انتخاباتی در پی رسیدن به کرسی بهارستان بوده و همین امر، سطح کنش سیاسی را تنزل داده است. قاطبه کسانی که تصمیم به شرکت در انتخابات دارند و حتی آنانی که مردد بوده و در صورت پاسخ به ابهامات خود آمده شرکت در انتخابات‌اند، از نوع نگرش کاندیداها اطلاع نداشته و حتی اندک تلاشی هم از سوی داوطلبان برای شناساندن خود به مردم انجام نمی‌شود و گویی یک بی‌نیازی خاصی از سوی نامزدها به ارتباط‌گرفتن با جامعه مشاهده می‌شود که همین مسئله یکی از عواملی است که فضای سیاسی را با سکون و سردی مواجه کرده.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904130

دیگر خبرها

  • تب و تاب لیست‌های انتخاباتی در واپسین ساعات مجاز تبلیغات
  • روز جمعه انتخابـات است؛ سکون سیاسی مطلق در سطح تهران!
  • اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / اعلام زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی
  • سیاهچاله‌ای به نام اینستاگرام
  • انتشار اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی اعلام شد
  • ساعت ۸ صبح پنجشنبه (فردا)، پایان زمان تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی
  • ۸ صبح فردا زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی پایان می‌یابد
  • تبلیغات صوتی نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در نرم افزار ایران صدا فراهم شد
  • وقتی سطح کاندیداها پایین است، انتخابات به همین سردی برگزار می شود که اکنون با آن روبرو هستیم
  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد