Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@02:29:54 GMT

برگزاری جشنواره غذای محلی «ابریشم» در صومعه سرا

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۰۳۹۱

برگزاری جشنواره غذای محلی «ابریشم» در صومعه سرا

ایسنا/گیلان رئیس اداره میراث فرهنگی صومعه سرا از برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی «ابریشم» در شهرستان صومعه سرا خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ترویج الگوی غذای سالم و سنتی ۱۶ بهمن برگزار می شود.

علیرضا مهرگان در گفت وگو با ایسنا، از برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی «ابریشم» در شهرستان صومعه سرا خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در راستای ترویج الگوی غذای سالم و سنتی، پاسداشت فرهنگ غنی و آداب و رسوم کهن و هنر آشپزی بانوان استان گیلان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جشنواره مذکور ۱۶ بهمن ماه در صومعه سرا همراه با اجرای برنامه های متنوع آیینی و سنتی از سوی هنرمندان موسیقی و تئاتر استان گیلان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صومعه سرا با اشاره به اینکه در راستای اجرای جشنواره غذای ابریشم اداره کل میراث فرهنگی گیلان، شهرداری و شورای شهر صومعه سرا، آسایشگاه معلولین غرب گیلان و بخش خصوصی مشارکت دارند، گفت: در پایان این جشنواره از برترین شرکت کنندگان که از سوی داور انتخاب می شوند، تجلیل به عمل خواهد آمد.

مهرگان همچنین از نشست کارشناسان تخصصی بسته بندی محصولات صنایع دستی و راهکارهای تجاری سازی آن با حضور هنرمندان و صنعتگران استان گیلان در صبح روز دوشنبه در صومعه سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: این نشست در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و فراهم نمودن بستر مناسب در جهت بازاریابی و فروش محصولاتشان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته پنج میلیارد و یکصد میلیون تومان تسهیلات بوم گردی در این شهرستان پرداخت شده است، افزود: این تسهیلات برای احداث ۱۰ واحد و یک مجتمع بوم گردی هزینه شده که فاز نخست این مجتمع و دو واحد بوم گردی در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و مابقی سال آینده افتتاح خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صومعه سرا از پرداخت ۵۲۷ میلیون تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این مبلغ از سوی سامانه کارا به هنرمندانی که صنایع دستی حصیربافی، گلیم بافی، معرق کاری، چردوزی و لباس محلی مشغول هستند پرداخت شد و برای ۴۵ نفر نیز اشتغال ایجاد کرد. علاوه بر این مبلغ ۸۰ میلیون تومان نیز از سهمیه داخلی اداره کل میراث فرهنگی گیلان به هنرمندان صنایع دستی صومعه سرا تسهیلات دادیم.

وی با اشاره به اینکه طی هماهنگی با بنیاد برکت قرار است به تمام هنرمندان صنایع دستی در روستاهای این شهرستان تسهیلات پرداخت کنیم، یادآور شد: این تسهیلات تا سقف ۴۰ میلیون تومان است و علاوه بر این در سال جاری بیمه تکمیلی هنرمندان صنایع دستی را راه اندازی کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره غذاهای بومی ابريشم صومعه سرا رئیس اداره میراث فرهنگی هنرمندان صنایع دستی برگزاری جشنواره میلیون تومان سرا خبر صنایع دستی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»

ایسنا/سمنان همزمان با روز کار و کارگر جشن بزرگ خانواده کارگری شهرداری سمنان با عنوان «سپاس کارگر» با حضور استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و ۶۰۰ نفر از کارگران شهرداری سمنان برگزار شد.

در این مراسم، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان شامگاه ۱۶ اردیبهشت در این آیین با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر شهرداری سمنان گفت: خوشبختانه تغییر و تحول در عرصه‌های مختلف شهری و تعامل شهرداری با سایر دستگاه‌ها قابل لمس و مشاهده است.

وی به سفر دولتمردان به سمنان پرداخت و افزود: خوشبختانه مردم متدین استان سمنان با استقبال بی‌نظیر خود از رئیس جمهور باعث ثبت برگ زرین دیگری در این استان شده‌اند.

هاشمی خاطرنشان کرد: آزادسازی کاروانسرا، انتخاب شهر سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور و راه ابریشم، افتتاح پل غیر هم سطح شهرک صنعتی و شهید دانشگر، واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت پیشگام بخشی از مهمترین اقدامات انجام شده طی این ۳ سال اخیر در سمنان بوده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: در سطح استان سمنان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و وحدت نیروهای امنیتی شاهد امنیت پایدار هستیم. خراسانیان رییس شورای شهر سمنان نیز در این جشن گفت: کارگران در مجموعه شهرداری، علاوه بر کسب روزی حلال، اهداف مقدسی در راستای خدمات دهی به عموم شهروندان دارند.

وی با اشاره به گرامیداشت مقان کارگر در سراسر جهان افزود: تفاوت نگاه دنیا با ما این است که نگاه دنیا به کارگر، نگاهی ابزاری است. رییس شورای شهر سمنان خاطرنشان کرد: همه اعضای شورای شهر قدردان زحمات کارگران خدوم شهرداری هستند و تلاش می‌شود تا با پیگیری مسائل و مشکلات این عزیزان، پاسخگوی بخشی از مطالبات بحق آنان باشیم.

دکتر حسین موسوی شهردار سمنان و رییس مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان نیز در این آیین با تاکید بر نقش بی‌بدیل کارگران شهرداری در رشد و توسعه شهر، اظهار کرد: یقینا اگر تلاش و همدلی و همراهی کارگران شهری با مدیریت شهری نبود، امروز شاهد اتمام پروژه‌های نیمه کاره و تغییر در ساختار و سیمای شهر نبودیم.

وی با تقدیر از زحمات خانواده کارگران شهرداری، افزود: تمامی تلاش ما در شهرداری و اولویت ما همواره بر انجام پرداختی های به‌موقع و ایجاد رفاه برای کارگران بوده است و خانواده کارگران اطمینان خاطر داشته باشند که رفع مشکلات و تامین رفاه و آرامش آنان دغدغه همیشگی مدیریت شهری و در اولویت است.

رییس مرکز بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان با اشاره به عضویت سمنان در مرکز بین المللی راه ابریشم خاطرنشان کرد: قطعا یکی از ارکان موثر و تاثیرگذار در موضوع راه ابریشم، تکیه بر توان کارگران عزیز و خدوم است که انشالله از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

به گزارش ایسنا در این آیین، از کارگران نمونه شهرداری سمنان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها