Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@13:55:31 GMT

برگزاري جشنواره ملي جهادگران، به زودي

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۱۵۰۸

برگزاري جشنواره ملي جهادگران، به زودي

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از برگزاری سومین جشنواره ملی جهادگران در 16، 17 و 18 بهمن خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از برگزاری سومین جشنواره ملی جهادگران در 16، 17 و 18 بهمن خبر داد و گفت: الگو‌های موفق و تخصصی جهادی در حوزه رسانه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و دیگر حوزه‌ها معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ دکتر محمد زهرایی با اشاره به پیشینه تشکیل سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: دستور تشکیل بسیج سازندگی و ساماندهی گروه‌های جهادی پس از ادغام جهاد سازندگی در وزارت جهاد کشاورزی و فعالیت‌های خودجوش گروه‌های دانشجویی جهادی از سوی مقام معظم رهبری و در سال 1379 صادر شد.
وی همچنین بیان کرد: مأموریت سازمان بسیج سازندگی از پر کردن اوقات فراغت جوانان در سال 1379 شروع شد، با محرومیت زدایی ادامه یافت و هم اکنون در گام دوم انقلاب اسلامی و به تعبیر رهبری به عنوان مصداق معنویت افزایی و کمک کننده به حل نظام‌مند مسائل کشور تلاش می‌کند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: نخستین مأموریتی که با جریان جهادی پیوند می‌خورد، کمک به دولت در محرومیت زدایی است، در واقع ما متصدی و متولی محرومیت زدایی از کشور نیستیم بلکه به عنوان یک نهاد تسهیلگر به دولت کمک می‌کنیم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اولویت ما در محرومیت زدایی تعریف پروژه‌های کوچک، زودبازده و عام المنفعه است و با مشارکت مردمی و رویکرد امنیت غذایی و آب و در مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها فعالیت می‌کنیم.
وی همچنین اضافه کرد: تاکنون بالغ بر 160 هزار پروژه کوچک و زود بازده اجرا شده که ثابت کرده 30 درصد کار‌ها زیر نُرم کارشناسی دستگاه‌های اجرایی به سرانجام رسیده است.
سرهنگ زهرایی با بیان اینکه بسیج سازندگی به عنوان دستگاه اجرایی ذیل قانون تعریف شده است، متذکر شد: البته هزینه‌های جاری ما بر عهده بسیج و سپاه است و ما افتخار می‌کنیم که بی منت، بی ادعا و بی انتفاع خادم مردم هستیم.
وی مردم پایه کردن اقتصاد را مأموریت مهم دیگر سازمان برشمرد و گفت: ما باید از ظرفیت گروه‌های جهادی تخصصی در اقشار 22 گانه بسیج استفاده کنیم تا ضمن توجیه و تبیین اقتصاد مقاومتی کار علمی صحیحی انجام شود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه گستره گروه‌های جهادی از 40 گروه در سال 1379 هم اکنون به 12 هزار و 800 گروه جهادی تخصصی جغرافیا محور رسیده است، افزود: گروه‌های جهادی بدون مزد کار می‌کنند و شناسه دار هستند، اما تعدادی از متخصصان هم بسیجی و عضو گروه جهادی نیستند و خودشان به صورت داوطلب یا با دعوت ما فعالیت می‌کنند.
این مقام مسئول عمومی کردن گفتمان جهادی در کشور را نیز به عنوان مأموریت دیگر سازمان خواند و بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار گروه‌های جهادی در مرداد امسال تأکید‌های جدید و ویژه‌ای درخصوص جریان جهادی داشتند که از جمله آن می‌توان به گفتمانی کردن گروه‌های جهادی و ایجاد تفکر جهادی در سایر جوانان اشاره کرد.
سرهنگ زهرایی از برگزاری سومین جشنواره ملی جهادگران در 16، 17 و 18 بهمن ماه امسال خبرداد و گفت: ما در این جشنواره بهترین‌ها و الگو‌های موفق و تخصصی جهادی را در حوزه رسانه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و دیگر حوزه‌ها معرفی می‌کنیم.
وی با اشاره به تأکید ویژه مقام معظم رهبری بر مدیریت جهادی طی سال‌های اخیر اظهار داشت: تعداد کمی از دستگاه‌های اجرایی مدیریت جهادی را در پیش گرفتند، اما سازمان بسیج سازندگی افراد با تفکرِ جهادی را شناسایی و از آن‌ها با هدف توانمندسازی دعوت به همکاری می‌کند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور درخصوص شبکه سازی گروه‌های جهادی با هدف پایدار کردن حرکات جهادی گفت: حرکات جهادی زمانی به تربیت نسل جوان تراز انقلاب کمک خواهد کرد که به جریان تبدیل شود و ما هم شورای جهادی شهرستان را در شهرستان‌ها با حضور مسئولان گروه‌های جهادی تشکیل دادیم.
وی در توضیح بیشتر "شورای جهادی شهرستان ها" بیان کرد: در این شورا، پنج نفر به عنوان هیئت رئیسه انتخاب می‌شوند. ما در 16 بهمن ماه قبل از برگزاری جشنواره ملی جهادگران از 600 نفر از کسانی که حق رأی دارند به عنوان مجامع استانی دعوت کردیم تا مجمع عالی مرکزی جهادی کشور را رأی گیری و انتخاب کنند.
سرهنگ زهرایی در ادامه با بیان اینکه کارگروه‌های جهادی تخصصی ذیل این شبکه تشکیل می‌شوند، افزود: جمعی از جهادگران خود را هدایت، نظارت و توانمند می‌کنند و ما نیز به عنوان نهاد تسهیلگر با همکاری سایر دستگاه‌ها و بانک‌ها تسهیل گری می‌کنیم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به اقدامات سازمان برای گفتمان سازی جهادی اشاره و بیان کرد: ما سلسله نشست‌هایی را برگزار کردیم و یک برنامه هم ذیل این برنامه با حضور 11 هزار "گروه جهادی خدمت رسان محله محور" تشکیل دادیم.
وی در رابطه با نگاه متفاوت سازمان بسیج سازندگی به اشتغال پایدار گفت: ما اقتصاد مولد را از خانه‌ها و درون روستا‌ها تعریف می‌کنیم، زمانی روستا‌ها دچار آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت و فروپاشی اقتصاد نخواهند شد که یک سبد درآمد خانواده برای روستاییان و رسته‌های شغلی مزیت دارِ فراموش شده در منطقه را شناسایی و تعریف کنیم؛ در این صورت اشتغال پایدار خواهد بود.
سرهنگ زهرایی با بیان اینکه هم اکنون شبکه تسهیلگران بسیج سازندگی به 1500 نفر آموزش تخصصی ارائه می‌دهد، افزود: این افراد که بسیار مجرب و مسلط به آخرین متد اقتصاد مقاومتی هستند به میان مردم رفته و انواع آموزش‌های تخصصی مانند پرورش بلدرچین و قارچ و ... را ارائه می‌دهند و در صورت نیاز هم تسهیلات با مزد چهار تا 10 درصد ارائه خواهد شد.
این مقام مسئول به اقدامات سازمان در حوزه کارآفرینی اشاره و اظهار داشت: ما گروه‌های جهادی اقتصادی را شناسایی و توانمند کردیم که به عنوان مثال یکی از این گروه‌ها سالانه 120 میلیارد تومان صادرات انجام می‌دهد. در واقع ما در حوزه اقتصاد مقاومتی الگوسازی می‌کنیم و گسترش و تکثیر آن با خود مردم است.
وی مطرح کرد: مردم برای دریافت مشاوره و راهنمایی در حوزه کارآفرینی می‌توانند به سامانه بسیج سازندگی، مسئول بسیج سازندگی در پایگاه‌های روستا و یا شبکه تسهیلگران مراجعه کنند.
سرهنگ زهرایی با انتقاد از اینکه بخشی از نگاه‌ها به اقتصاد مردم پایه نیست، افزود: به همین خاطر است که ما قانون و دستورالعمل یا آیین نامه‌ای به نفع مردم نداریم و جالب اینکه سر بزنگاه‌ها از مردم انتظار نقش آفرینی هم داریم.
وی در معنای درون زا و مردم پایه کردن اقتصاد بیان داشت: ما باید اقتصاد را به مردم و بخش خصوصی واقعی بسپاریم و اقتصاد را بر اساس مزیت رقابتی و نسبی مدیریت کنیم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ما در تلاشیم تا جریان جهادی و شبکه تسهیلگری کارآفرینی از نهضت روشنفکری و مطالبه فاصله گرفته و به نهضت مسئولیت پذیری نزدیک شود. در واقع تا زمانی که فقط مطالبه کنیم معلوم نیست کاری انجام شود یا نه، اما اگر افراد با تفکر جهادی و انقلابی مسئولیت هم بپذیرند دیگر فقط بحث شعار مطرح نخواهد بود.
این مقام مسئول با بیان اینکه ما در گام دوم انقلاب ریزش‌هایی در حوزه انقلاب داریم، گفت: گام دوم انقلاب تعارف پذیر نیست، قطعاً کسانی که تفکر غیرانقلابی دارند در کوتاه مدت ریزش می‌کنند لذا مسئولان یا باید انقلابی و مردمی فکر کنند یا فضا را برای افراد با این نگاه خالی کنند.
سرهنگ زهرایی با اشاره به اینکه سرمایه‌های انسانی که برای مملکت ارزآوری می‌کنند برای ما ثروت محسوب می‌شوند، افزود: بسیاری از جهادگران هم اکنون تولید ثروت می‌کنند، به عنوان نمونه مسئول یک گروه جهادی در آذربایجان غربی از صفر شروع کرده است و الان به کشور‌های اطراف سیب صادرات می‌کند و البته سود آن را به روستاییان باز می‌گرداند که این همان تفکر جهادی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برگزاری جشنواره جهادگران رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور آسیب های اجتماعی مقام معظم رهبری بسیج سازندگی سرهنگ زهرایی اقتصاد مقاومتی گام دوم انقلاب گروه های جهادی مقام مسئول محرومیت زدایی جریان جهادی جهادی تخصصی گروه جهادی تفکر جهادی دستگاه ها مردم پایه سال 1379 هم اکنون 18 بهمن گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده

 احسان جهانبخش  در دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش هتل کوثر ارتش برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا تاکنون ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی توسط بسیج سازندگی احداث شده است، اظهار کرد: در حالی که قرار بود ۲۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث شود، اما با مشارکت مردم با ۲۰ میلیارد تومان توانستیم ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث کنیم.
وی تاکید کرد: تمام اهداف و اقدامات سپاه و بسیج سازندگی در راستای تولید و تحقق فرامین مقام معظم رهبری است.
مسئول بسیج سازندگی لرستان با اشاره به فعالیت صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی، گفت: ۸۱۲ صندوق قرض‌الحسنه و ۱۴ تعاونی در استان فعالیت دارند که پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ را به جامعه هدف انجام می‌دهند.
 جهانبخش با اشاره به اینکه یک گلخانه ۳ هزار و ۲۰۰ متر در قالب دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در حال احداث است، گفت: این گلخانه که یک کارگاه آموزشی و تولیدی است ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: همچنین یک واحد کارگاه اسانس گیری ۴۰۰ متری که مربوط به خوشه گیاهان دارویی است توسط بسیج سازندگی استان در حال احداث است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان