Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیما قادری بانوی شناگر قهرمان کم‌بینای کردستانی راز قهرمانی و میزان حمایت مسئولان از افتخاراتش را بیان کرد. ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سیما قادری شناگر دختر کم‌بینای سنندجی سال 83 در این شهر متولد شده، این دانش‌آموز پایه سوم متوسطه، از سال 96 تا کنون زیر نظر مربیان دلسوز خود به صورت حرفه‌ای در رشته ورزشی شنا به فعالیت پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خود باوری، انگیزه بالا، پیوستگی در تلاش، از ویژگی‌های بارز این شناگر سنندجی است و تمام موفقیت خود را مدیون پدر و مادر و مربیان دلسوزش می‌داند، مربیانی که وقتی استعداد و توانایی این دانش‌آموز را کشف می‌کنند، مشوق و حامی خوبی برایش می‌شوند و به سمت قهرمانی هدایتش می‌کنند.

قادری تاکنون با اقتدار سه مدال طلای مواد 50 کرال پشت، 100 متر کرال سینه و 50 متر قورباغه را در بخش نوجوانان کرده و در ماده‌های 100 متر کرال سینه و ماده 50 متر آزاد رکورد ملی را در جشنواره فرهنگی ورزشی قهرمانی شنای نابینایان و کم‌بینایان کشور جابه‌جا و از آن خود کرده است.

شناگر کم‌بینای سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به تشریح وضعیت جسمانی و چگونگی آغاز فعالیت در ورزش شنا پرداخت و اظهار داشت: از مادرزادگی چشمانم ضعیف بود اما می‌توانم به مدرسه عادی بروم، مدتی نیز با ورزش گلبال آشنا شدم و در این زمینه فعالیت‌های بسیاری داشتم اما به‌دلیل عدم علاقه به این رشته، آن را ادامه ندادم.

سیما قادری با بیان اینکه با علاقه بسیار ورزش شنا را انتخاب و اکنون به عنوان یک ورزش اصلی و حرفه‌ای آن را دنبال می‌کنم، خاطر نشان کرد: با کمک‌ها و حمایت‌های مربیانم توانسته از سال 96 تا کنون برای قهرمانی تلاش و تمریناتم را انجام و خوشبختانه سال گذشته و امسال نیز مدال طلای کشوری را کسب کردم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که از هیئت ورزشی گلبال تصمیم به آب درمانی شدم، مربیانم متوجه توانایی و حرفه شنای من برای ادامه کار شدند و پس از آن توسط مربی‌های دلسوز و مهربانم «خانم صالحی و خانم سلیمی» تمرین و فعالیتم را آغاز کردم.

قادری ادامه داد: سال گذشته در مسابقات کشوری شنا در شهر مشهد مقدس، مقام اول رشته 50 متر آزاد و مقام دوم 100 مترکرال آزاد در رده سنی نوجوانان را کسب کردم.

وی افزود: امسال نیز به‌دلیل وجود انگیزه و پشتکارم، تلاش‌های خود را دو چندان کرده و بهمن ماه در مسابقات کشوری شنا که در بابلسر برگزار شد، مقام اول 50 متر آزاد، مقام اول 100 متر آزاد و 50 متر کرال پشت را کسب کردم.

بازی با سلامت و جان شناگران همدان؛ در امنیت و بهداشت استخرها بازنگری شودقهرمانی شناگران نوفلاح الف در مسابقات جام هفته وحدت

این بانوی شناگر قهرمان کردستانی مدعی شد: تاکنون هیچ ارگان و سازمانی از من حمایت مالی نکرده، سال گذشته مسئولان قول‌های زیادی برای هدیه قهرمانی دادند اما به جز 40 هزار تومان پول، لوح تقدیر و تقبل هزینه‌های جانبی مانند تهیه لباس‌های مخصوص شنا از طرف کادر هیئت شنای نابینایان و کم‌بینایان استان، جایزه یا هدیه‌ای دریافت نکرده‌ام.

وی با بیان اینکه انتظار حمایت مالی بیشتری را از مسئولان و متولیان امر دارم، عنوان کرد: از دانش‌آموزان ممتاز و درس‌خوان مدرسه هستم، خوشبختانه تا کنون فعالیت ورزشیم نه تنها به درسهایم لطمه‌ای وارد نکرده بلکه توجه و علاقه بیشتری را نیز در من ایجاد کرده، آرزویم داشتن یک یک لپ تاب است.

شناگر قهرمان سنندجی با بیان اینکه عدم توانایی مالی خانواده و نبود شرایط مطلوب زندگی، ادامه فعالیت ورزشی را برایم مشکل کرده است، افزود: پدرم مشکل کم‌بینایی دارد، از نظر مالی ضعیف هستیم و به‌دلیل عدم حمایت مسئولان، انگیزه‌ام را از دست داده‌ام.

وی اظهار کرد: براساس گفته کادر هئیت ورزشی کم‌بینایان و نابینایان استان، به مسابقات 2020 امارات اعزام شوم و انتظار می‌رود مسئولان حمایتم کنند.

قادری به هم سن و سال‌های خود توصیه کرد که ورزش کردن را بخش از زندگی اصلی خود بدانند و هیچ مانع و سدی در برابر خود نبینند و با پشتکار و علاقه مسیر خود را ادامه دهند.

انتهای پیام/484/ ت

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شناگر قهرمان کسب کردم کم بینایان سال گذشته مقام اول متر کرال کم بینای متر آزاد تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاشم شکستن رکورد دنیا در فری استایل است

به  گزارش "ورزش سه" ترانه احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در رقابت‌های دسته‌های آزاد اسکیت فری استایل انتخابی تیم ملی توانستم رکورد ایران را با زمان ۴ ثانیه و ۲۱۷هزارم ثانیه جابه‌جا کنم و به مدال طلا دست پیدا کنم.

وی گفت: امسال مسابقات رولر اسکیت و بازی‌های آسیایی داخل سالن در تایلند را پیش رو داریم که با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادم به دنبال کسب مدال طلا و جابه‌جایی رکورد دنیا در این تورنمنت‌ها هستم تا رنکینگ جهانی خود را ارتقاء ببخشم.

احمدی هم‌چنین از حضورش در مسابقات کاپ آزاد در خردادماه خبر داد و افزود: این مسابقات نوعی تدارکات و آماده‌سازی برای مسابقات پیش رو است که امیدوارم بتوانم به نتیجه خوبی در کاپ آزاد در رشته فری استایل دست پیدا کنم.

ترانه احمدی، دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو چین در رقابت‌های دسته‌های آزاد اسکیت فری استایل در شاخه اسپید اسلالوم که در نجف آباد اصفهان برگزار شد در فینال این مسابقات با زمان ۴.۲۱۷ ثانیه توانست قهرمان شود و رکورد ایران را ارتقا دهد.

رکورد پیشین در اختیار ترانه احمدی با زمان ۴.۲۸۰ ثانیه بود.

دیگر خبرها

  • دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)
  • ورزشکار کردستانی مدال برنز مسابقات کشتی آزاد نونهالان کشور را تصاحب کرد
  • شناگر کردستانییک یک رکورد ملی به نام خود ثبت کرد
  • کسب چهار مدال مسابقات شنای نابینایان و کم‌بینایان کشور توسط شناگر کردستانی
  • کسب سه مدال نقره توسط شناگر نابغه مهابادی
  • تلاشم شکستن رکورد دنیا در فری استایل است
  • کسب سه مدال نقره شنا توسط شناگر نابغه مهابادی
  • شناگر کردستانی در مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان کشور درخشید
  • درخشش بوکسور‌های جوان کردستانی در رقابت‌های قهرمانی کشور
  • کسب ۵ مدال نقره و برنز بوکسورهای کردستانی در رقابت‌های کشوری