Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایرنا، در یک سال اخیر تحریم های ناجوانمردانه دشمنان ایران اسلامی و فشارهای اقتصادی علیه ایران در اجرای پروژه های مختلف شهری و روستایی برای عمران و آبادانی در سطح کشور هیچ تاثیری نداشت و مسئولان با عزم و اراده قوی با وجود تمامی تنگناهای مالی و اقتصادی برای به ثمررساندن پروژه ها و افتتاح آنها اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان گیلان از جمله شهرستان رشت نیز پروژه ها و اقدامات مختلفی طی یک سال اخیر در بخش های مختلف کشاورزی، آب ، مخابرات ، راه سازی و غیره با هدف پیشرفت، عمران و آبادانی شهرها و روستاهای این شهرستان انجام گرفت.

فرماندار شهرستان رشت با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: ایام الله دهه فجر فرصتی مناسب برای ارائه خدمات و اقدامات نظام جمهوری اسلامی و دولت ها است.

میرشمس مومنی زاده با تشریح اقدامات شهرستان رشت طی یک سال اخیر "دهه فجر پارسال تا امسال" در راستای توسعه این شهرستان افزود: در یک سال اخیر؛ اجرای ۴۵۰ کیلومتر لایروبی انهار کشاورزی در سطح شهرستان رشت با همکاری آب منطقه ای و جهاد کشاورزی انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: انجام ۱۰۲ کیلومتر لاینینگ انهار بتنی، راه اندازی ایستگاه های پمپاژ آب و ۱۷ حلقه چاه کشاورزی و جذب ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزاسیون کشاورزی با "ایجاد اشتغال برای ۳۹۶ نفر" و اجرای کشت دوم در ۱۴ هکتار  اراضی کشاورزی، تجهیز و نوسازی یک هزار و ۹۰۰ هکتار  اراضی کشاورزی از جمله سایر اقدامات در شهرستان رشت در یک سال اخیر است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به رشد ۱۳ درصدی واحدهای تولیدی صنعتی شهرستان رشت در یک سال اخیر و ارتقاء تعداد این واحدها به ۹۸۰ واحد تولیدی ، خاطر نشان کرد: برای راه اندازی واحدهای جدید در این مدت ۱۵ هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

ارتقاء شاخص برخورداری روستاهای شهرستان رشت از آب سالم آشامیدنی 

وی تصریح کرد: در حوزه آب روستایی در شهرستان رشت چهار پروژه در یک سال اخیر به بهره برداری رسید که به این ترتیب شاخص برخورداری روستاهای این شهرستان از آب سالم آشامیدنی به ۶۹ درصد ارتقاء یافته، ضمن اینکه پروژه آبرسانی به ۲۴ روستای مسیر خشکبیجار نیز در دست اجرا است.

فرماندار شهرستان رشت خاطر نشان کرد: در یک سال اخیر، روکش آسفالت ۱۲۰ کیلومتر راه شهری، ۴۰ کیلومتر راه روستایی و عملیات آسفالت ۳۴ کیلومتر معابر روستایی انجام گرفت.

وی با تشریح اقدامات آب و فاضلاب شهری در یک سال اخیر اظهار داشت: ساختمان تصفیه خانه آب رشت ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم در سال بعد شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم، ضمن اینکه فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب رشت نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

واگذاری یک هزار و ۵۰۰ خط تلفن ثابت به مشترکان

مومنی زاده در ادامه با اشاره به واگذاری یکهزار و ۵۰۰ خط تلفن ثابت  و ۱۵ هزار خط اینترنت پرسرعت به مشترکان در یک سال اخیر در  رشت خاطر نشان کرد: راه اندازی ۵ سایت جدید تلفن همراه و ارتقای فناوری ۱۵ سایت شبکه مخابراتی از دیگر اقدامات یک سال اخیر در حوزه مخابرات در این شهرستان است.

وی با اشاره به بهره برداری از پروژه راه آهن قزوین رشت در سال گذشته و تاثیرات مثبت آن بر رونق اقتصادی اظهار داشت: اجرای پروژه راه آهن رشت به انزلی نیز در ادامه این طرح به طول ۴۰ کیلومتر در دست اجرا است، در زمان حاضر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظارست تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وی درباره مسئله مدیریت پسماند سراوان گفت: با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری در راستای تامین اعتبار پروژه ساماندهی سایت دفن زباله، اقدامات خوبی برای مدیریت پسماند و رفع مشکلات سایت دفن زباله سراوان در حال اجرا است که احداث کارخانه زباله سوز، احداث سایت تصفیه خانه شیرابه زباله و توسعه ظرفیت کارخانه کمپوست لاکان از جمله این اقدامات است.

دهه فجر امسال، ۲۵۲ پروژه به ارزش یک هزار و ۳۰۳ میلیارد تومان در شهرستان رشت به بهره برداری می رسد.

۲۰۴ مورد از این تعداد از پروژه های دستگاه های اجرایی با استفاده از اعتبارات دولتی با هزینه ۲۵۷ میلیارد تومان است، ضمن اینکه عمده  طرح ها و پروژه های شهرستان رشت در دهه فجر مربوط به طرح های اقتصادی متعلق به بخش خصوصی است، ۳۶ پروژه با هزار و ۴۶ میلیارد تومان از اعتبارات متعلق به سرمایه گذاران بخش خصوصی هزینه شده است.

دو هزار و ۲۸۳ فرصت شغلی با افتتاح پروژه های دهه فجر امسال در شهرستان رشت به صورت دائم و موقت ایجاد می شود، عملیات اجرایی ۱۲ پروژه با ۶۱۰ میلیارد تومان هزینه در دهه فجر آغاز می شود که عمده این طرح ها پروژه های عمران شهری متعلق به شهرداری رشت است.

از مجموع پروژه های دهه فجر امسال،  ۱۵۲ پروژه در فصل عمران شهری و روستایی با ۲۳۱ میلیارد تومان، ۱۵ پروژه در فصل صنعت و معدن با یک هزار و ۱۳ میلیارد تومان، سه پروژه در حوزه کشاورزی با ۲۸ میلیارد تومان، چهار پروژه در حوزه آموزشی یا یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان ، ۶ پروژه با اشتغالزایی دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

گیلان در پرتو انقلاب اسلامی به روزهای بهتری می اندیشد ، روزهایی که با تلاش همه مسئولان و مردم برای ساختن ایرانی آباد تحقق می یابد.

استان گیلان، از استان‌های شمالی ایران به مرکزیت شهر رشت است.این استان، از شمال به دریای خزر متصل بوده و دارای مرز آبی با کشورهای حاشیه دریا می‌باشد و از طریق آستارا نیز دارای مرز خاکی با جمهوری آذربایجان است ، از غرب به استان اردبیل، از جنوب به استان زنجان و قزوین و از شرق به استان مازندران محدود می‌شود.

طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت استان گیلان دو میلیون و ۵۳۰ هزار  نفر بوده که ۶۳ درصد شهرنشین و ۳۷ درصد روستانشین هستند . از نظر تراکم نسبی جمعیت ، استان گیلان پس از استان تهران در مقام دوم قرار دارد .

گیلان از  کانون های گردشگری کشور محسوب می شود.عوامل متعددی مانند آب‌وهوای مساعد ، خاک رطوبتی و حاصل خیز، وجود شبکه‌های آب روان دائمی و امکانات کشاورزی فراوان و متنوع و گسترش راه‌های ارتباطی، سبب ایجاد تراکم شدید در این استان گردیده است .

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 آب و فاضلاب ایران اسلامی اینترنت دستگاه های اجرایی مخابرات قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلایی امروز دوشنبه در اختتامیه جشنواره در مسیر انتخاب گیلان اظهار کرد: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در شورانگیزی انتخابات اخیر مجلس و خبرگان رهبری بسیار اثرگذار و ستودنی است.

وی به تبیین نقش محوری رسانه در ابعاد مختلف پرداخت و بیان کرد: رسانه نقش روشنگری و جهت دهی افکار عمومی را بر عهده دارد و این مهم در دنیا به وضوح روشن است.

جلایی با استناد از آیات گوهربار قرآن کریم، نقش رسانه ها را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: حکمت و موعظه حسنه دو محور فعالیت رسانه ها به شمار می روند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های ایالات متحده و خیابان‌های انگلیس افزود: بازتاب رسانه ای این اتفاقات نشان دهنده قدرت و نفوذ نرم رسانه ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه خرداندیشی در کنار حکمت اهمیت دارد، گفت: رسانه‌ها در جنگ غزه و فلسطین با موعظه حسنه موجب شکل گیری عواطف انسانی شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم توجه به رسانه ها گفت: توجه به اصحاب رسانه و رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد.

کد خبر 6092439

دیگر خبرها

  • رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم