Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در ۴ گروه امتحانی همزمان با سراسر کشور در خراسان‌جنوبی برگزار شد.

هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، امروز ۱۱ بهمن، همزمان با سراسر کشور در خراسان‌جنوبی با حضور ۳۹۲۰ نفر برگزار شد.

در این آزمون از هر گروه سنی شرکت کرده و سعی کردند گامی در راه اعتلای مفاهیم قرآنی بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در مرکز استان در دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین در سایر شهرستان‌های استان نیز برگزار شد.

بانوان؛ در صدر شرکت‌کنندگان

محمد جعفری، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در حاشیه برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این آزمون همزمان با سراسر کشور در ۱۴ شعبه استان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه ۳۹۲۰ نفر در چهار گروه امتحانی در این آزمون در استان ثبت‌نام کرده‌اند که ۹۰ درصد آن‌ها زن و ۱۰ درصد مرد هستند، یادآور شد: نتایج ازمون روزهای شنبه یا یکشنبه ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه از طریق سایت ghuranedu.ir اعلام خواهد شد.

 مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه به تمامی شرکت‌کنندگانی که امتیاز بالای ۹۰ کسب کنند، لوح تقدیر اعطاء خواهد شد، کـه پـس از اعـلام نتـایج از طریق سامانه آزمون قابل دریافت است، خاطرنشان کرد: به نفراتی که موفق به کسب حد نصاب قبولی شوند گواهینامه پایان دوره اعطاء می‌شود.

جعفری بیان کرد: شرکت‌کنندگان در بحث حفظ قرآن افراد در گروه‌های سنی مختلف در حفظ جزء‌های مختلف و در بحث مفاهیم در رشته‌های تفسیر سوره بقره، درک و معانی سوره بقره، صحیفه سجادیه و حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه شرکت کردند.

شرکت ۱۲۱ هزار نفر در کشور در هجدهمین آزمون قرآن

حمیدرضا شیخ ویسی، معاون امور موسسات قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در راستای شکوفایی استعدادهای برتر قرآنی و پرورش آنان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون در بیش از ۳۸۰ شهر و حوزه امتحانی، بیان کرد: حدودا ۱۲۱ هزار نفر در چهار گروه امتحانی در این آزمون شرکت کردند.

معاون امور موسسات قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آزمون در گروه‌های حفظ و ترجمه قرآن، معارف، آزمون‌های الکترونیکی و ترجمه و مفاهیم قرآن برکزار می‌شود.

شیخ ویسی با اشاره به برگزاری آزمون‌های الکترونیکی در دی ماه جاری، افزود: آزمون شفاهی حفظ قرآن زیر ۱۰ سال نیز در اسفندماه جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه افرادی که حائز امتیاز بالای ۹۰ شوند لوح تقدیر کسب خواهند کرد، یادآور شد: برگزیدگان آزمون در رشته‌های مختلف قرآنی مورد تقدیر مادی قرار خواهند گرفت.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی فعالیت های قرآنی قرآن آزمون قرآن و عترت هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور خراسان جنوبی گروه امتحانی برگزار شد خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در بوشهر و کنگان با حضور ۱۵۴ نفر از حافظان قرآن کریم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، جواد احمدی‌منفرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن اظهار داشت: این آزمون همزمان با سراسر کشور جمعه 14 اردیبهشت در 2 حوزه امتحانی بوشهر و کنگان برگزار می‌شود.

وی، مدرک تحصیلی پذیرفته شدگان این آزمون را از دیپلم تا دکتری دانست و بیان کرد: این آزمون به‌عنوان رسمی و مستندترین آزمون در زمینه حفظ قرآن کریم با هدف اعطای مدرک تخصصی درجه 1 تا 5 که معادل دیپلم تا دکتری است در سطح کشور همزمان صبح ساعت 8 تا 11 برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه این آزمون در استان بوشهر با حضور 154 نفر از حافظان قرآن کریم برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد 102 نفر مرد و 52 نفر زن هستند که کوچکترین فرد شرکت کننده، فرد 9 ساله از شهرستان دشتستان و بزرگترین نیز خانم حافظ کل قرآن از شهرستان بوشهر است.

احمدی‌منفرد با بیان اینکه از  افراد شرکت کننده در این آزمون سراسری، 17 نفر اهل سنت نیز حضور دارند تصریح کرد: 12 از تعداد کل شرکت کنندگان، دارای مدرک فوق‌لیسانس و بالاتر و برخی شرکت‌کنندگان نیز با حضور چندین نفر از اعضای خانواده در این آزمون شرکت می‌کنند. کسانی که در مرحله اول این آزمون حائز کسب رتبه لازم شوند، در مرحله دوم که طی خردادماه برگزار خواهد شد در آزمون شفاهی نیز شرکت و اگر نمره لازم را کسب کنند، مدرک درجه یک تا سه معادل دیپلم تا لیسانس به آنها اعطا خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: برخی افراد که امتیاز لازم معادل فوق لیسانس و بالاتر کسب کنند در مرحله سوم و چهارم هم باید شرکت کنند. این آزمون در شهر بوشهر در محل مجتمع اقامتی دریا واقع در خیابان ساحلی جنب اداره گذرنامه و در شهر کنگان نیز در محل حوزه علمیه خواهران کنگان برگزار خواهند شد که از شرکت‌کنندگان تقاضا می‌شود رأس ساعت 7:30 دقیقه صبح روز جمعه در محل‌های برگزاری آزمون حضور داشته باشند.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • آزمون تخصصی حافظان قرآن در بوشهر و کنگان برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • اطلاعیه برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان شهرستان زیرکوه (از استان خراسان جنوبی)
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود