Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز (۱۱ بهمن) در نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با گرامیداشت سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب به میهن اسلامی، گفت: ورود تاریخی امام راحل به ایران اسلامی در حقیقت نقطه عطفی در تاریخ بشریت ایجاد کرد و پس از ۱۰ روز از ورود ایشان، همه پایگاه های ظلم متزلزل شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه انقلاب اسلامی، قلب تاریکی را شکافت و به ملت ایران عزت و اقتدار بخشید، انقلاب را امانت شهدا و موقوفه امام راحل توصیف کرد که باید همه قدر آن را بدانند.

 

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در دوران قحطی معنویت به وقوع پیوست، تصریح کرد: در آن زمان رهاورد غرب این بود که دین برای سرگرمی است و نباید دین را در امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی وارد کرد؛ آنها مدعی بودند که عقل دارند و پیشرفت کرده اند و نیازی به دین نیست؛ در چنین شرایطی بود که انقلاب اسلامی به کمک مردم آمد و دین را از حاشیه به متن کشاند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: یکی از کارهای بزرگی که انقلاب انجام داد این بود که به دنیا اعلام کرد دین توان مدیریت جامعه بشری را دارد و می تواند با اقتدار در مقابل زورگویان ایستادگی کند و با بسیج عمومی، مردم را در صحنه نگه دارد.

 

 

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب، ایران به پایگاهی برای خیانت و جنایت و در حقیقت چراگاه آمریکا و اروپا تبدیل شده بود، افزود: با پیروزی انقلاب این پایگاه از دست مستکبران و زورگویان خارج و جاسوس‌خانه آنها به دنیا اعلام شد.

 

 

امام جمعه بجنورد ایجاد روزنه امید در دل انسان‌های آزادیخواه را دیگر ثمره و دستاورد انقلاب معرفی کرد و افزود: همه آنهایی که در مقابل زورگویان ناامید بودند و توان مقابله را نداشتند با الهام از انقلاب اسلامی، امیدوارانه به مقابله با مستکبران پرداختند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه انقلاب اسلامی چندین بار به آمریکا شوک و ضربه وارد کرده است، پیام‌های تاریخی امام راحل از جمله اینکه "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" را شوک اول اعلام کرد و گفت: تسخیر لانه جاسوسی، هشت سال دفاع مقدس و حضور در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی را ضربه های بعدی انقلاب به آمریکا دانست.

 

 

وی با اشاره به مقاومت کشورهای عربی در مقابل آمریکا از جمله عراق و تظاهرات مردمی در اخراج آمریکا از خاک این کشور اظهار کرد: ملت عراق با آن همه اختلافات قومی، اما یکپارچه خواهان خروج آمریکا از خاک کشورشان شدند.

 

 

حجت الاسلام یعقوبی به طرح معامله قرن هم اشاره کرد و از آن به عنوان یک تنفس مصنوعی برای اسرائیل نام برد و اظهار کرد: آمریکا قصد دارد با ایجاد اختلاف بین کشورهای عربی آنها را مشغول کند ولی باید بداند ابرقدرتی همچون ایران و ملتی به عنوان جبهه مقاومت شکل گرفته و با این طرح و برنامه‌ها نمی تواند کاری از پیش ببرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خصوص انتخابات هم با بیان اینکه انتخابات حق الناس است، افزود: حق الناس یعنی اینکه همه می توانند در انتخابات نامزد شوند که البته این موضوع اشکالاتی دارد که باید رفع و دایره حضور در انتخابات تنگ‌تر شود و وقتی مردم رای دادند این رای حق الناس است و باید در شمارش آرا غفلت نشود و نکته بعدی در تایید و عدم تایید صلاحیت‌هاست که باید با دقت نظر انجام شود.

 

 

امام جمعه بجنورد در بخش دیگر سخنان خود به دهه فاطمیه هم اشاره کرد و از حضرت زهرا (س) به عنوان پرچمدار ولایت و رهبری، مفسر قرآن، تجلی ایمان، تبلور زهد و پارسایی، اسطوره صبر و پایداری و تجسم وفاداری نام برد که هم هشدار دهنده و هم هدایتگر بود، لذا ایشان بهترین الگو برای جامعه بشریت است که باید سیره و منش آن بانو سرمشق قرار گیرد.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما رویداد ملی فهما مسجد دهه فجر فهما معامله قرن جبهه مقاومت دهه فجر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی امام جمعه بجنورد خراسان شمالی امام راحل حق الناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به نقش شهید مطهری در پیشبرد اهداف الهی انقلاب اسلامی افزود: شهید مطهری ایده پرداز بزرگ انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌های علوم عقلی و نقلی بود و در یک کلام پاره تن و ثمره عمر با برکت حضرت امام (ره) محسوب می‌شد.

سید عبدالرضا هاشمی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود اذعان کرد: این شهید والامقام کارگشایی قدر در پاسخگویی به شبهات معاندان نظام، شخصیتی انقلابی و مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود.

وی با اشاره به هدف از ترور شهید مرتضی مطهری به دست دشمنان انقلاب تصریح کرد: اقدامات شایسته‌ی این شهید والا مقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: علامه شهید مرتضی مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

کد خبر 6090992

دیگر خبرها

  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود