Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت با اخباری درباره «سازوکار آموزش و پرورش برای جبران کسری حقوق دانشجومعلمان چیست؟»، «پرداخت بخشی از معوقات معلمان خارج از کشور در سال ۹۹» و «سوریه درخواست بازسازی و نوسازی مدارس از ایران نداشته است» سپری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازوکار آموزش و پرورش برای جبران کسری حقوق دانشجومعلمان چیست؟

علی اللهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره تمهیدات این وزارتخانه برای جبران کسری ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان و گلایه‌های آن‌ها نسبت به این موضوع اظهار کرد: درباره این موضوع باید از کانال‌های مربوطه پیگیر باشیم و بر همین اساس وزیر آموزش و پرورش هم تمهیداتی را در نظر گرفته است که از جمله آن در نظر گرفتن عددی ثابت به جای کسر درصد از حقوق دانشجو معلمان است؛ یعنی به جای آنکه بر حسب میزان حقوق درصدی از آن کسر شود یک عدد ثابتی در نظر بگیریم و بر این اساس مبلغی از حقوق دانشجو معلمان کاسته شود که این موضوع از طریق معاونت برنامه ریزی و توسعه در حال پیگیری است.

او درباره بهای غذای دانشجو معلمان گفت: غذای دانشجویی در دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم از سه طریق سرانه غذا، غذای تعلق گرفته به دانشگاه، هزینه پرداخت شده توسط دانشجو و کمک صندوق رفاه تامین می‌شود و در سه درجه برحسب نوع و میزان غذا دسته بندی می‌شود. در دانشگاه فرهنگیان کمک صندوق رفاه برای تامین غذا وجود ندارد که در این مورد دانشگاه باید پیگیر موضوع شود، اما دیگر مجاری در نظر گرفته شده برای بهای غذا در دانشگاه فرهنگیان هم وجود دارد.

پرداخت بخشی از معوقات معلمان خارج از کشور در سال ۹۹

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره وضعیت پرداخت معوقات معلمان خارج از کشور با اشاره به معوقه ۱۰ میلیون دلاری به معلمان بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده  پرداخت بخشی از معوقات در بودجه امسال و بخشی دیگر به سال آینده موکول می‌شود

او ادامه داد: در پرداختی امسال بخشی از معوقات ۲۰ روز پیش واریز شد و بخشی دیگر هم تا پایان سال پرداخت می‌شود و مبالغ باقی مانده به سال آینده موکول خواهد شد.

سوریه درخواست بازسازی و نوسازی مدارس از ایران نداشته است

مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه مدرسه‌سازی و ساخت بنا و فضا چند وجهی است اما تجربیات خوبی در حوزه معماری مدارس داشتیم، در زمینه سازه هم اطلاعات خوبی داریم اما مهم ترین موضوع مکان یابی است و اخیرا روی معیارها و ضوابط مکان یابی کار کردیم؛ همچنین باید توجه داشته باشیم در مجموعه‌های تخریب شده جمعیت مهاجرت می‌کنند و طبیعی است با توجه به این شرایط در مکان‌یابی باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم که البته سامانه مکان یابی به زودی راه اندازی می‌شود.

رخشانی مهر بیان کرد: در این سفر طرف سوری هیچ درخواستی برای بازسازی یا نوسازی مدارس از ایران نداشته است و صرفا انتقال دانش فنی و تجارب است و بار مالی برای کشور ندارد.

فرهنگ لابی‌گری در آموزش و پرورش داریم

علیرضا علی احمدی وزیر اسبق آموزش و پرورش بیان کرد: فرهنگ لابی‌گری در آموزش و پرورش وجود دارد و اگر مسئولی بخواهد بماند و کار کند باید در این فرهنگ فعالیت داشته باشد. متأسفانه نمایندگان مجلس در کار آموزش و پرورش دخالت می‌کنند و حتی تغییر مدیر مدرسه هم در مواردی وابسته به آن‌ها می‌شود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با تأکید بر کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزش و پرورش اظهار کرد: در شرایط فعلی اغلب دانش آموزان ما در فضای مجازی حضور پررنگ‌تری نسبت به کلاس‌های درس دارند، اما باید دید چه سهمی از آموزش‌های رسمی تربیت معلم به فعالیت در فضای مجازی اشاره دارد؛ وقتی مربیان پیش دبستانی و نهضتی‌ها جذب آموزش و پرورش می‌شوند و در دوره ابتدایی فعالیت می‌کنند باید نگران آموزش‌ها بود.

میزان و زمان پرداخت عیدی فرهنگیان چگونه است؟

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره میزان پرداخت حقوق و عیدی دانشجومعلمان اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشجومعلمان استخدام آزمایشی-رسمی هستند و برای ما به منزله کارمند محسوب می‌شود بابت پرداختی آنها مشکلی نداریم و مانند دیگر کارمندان هستند.

او ادامه داد: بابت تمام هزینه‌های اجتناب ناپذیری که عمده آن حقوق و عیدی است، هیچ نگرانی برای پرداخت در ۲ ماهه آخر امسال وجود ندارد و میزان آن قابل پرداخت است و اعتبارات تامین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به میزان اعتبارات برای پرداختی‌های مربوط به حقوق گفت: بدون احتساب رتبه بندی فرهنگیان ۳۲۰۰ میلیارد تومان ماهانه برای حقوق در نظر می‌گیریم همچنین برای رتبه بندی و معوقات آن هم ۱۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

رفع تمام اشکالات نظام رتبه‌بندی فرهنگیان

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره مصوبات جلسه فراکسیون فرهنگیان که به مسائل ومشکلات در چند روز اخیر توسط فرهنگیات و دانشجو معلمان منعکس شده بود، پرداخت و اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد تمام اشکالات نظام رتبه بندی برطرف شود.

او ادامه داد: براساس مصوبات این جلسه، به زودی هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، موضوع کاهش ۴۵ درصد، حقوق ، بابت سرانه غذایی را حل می کند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس به مشکل معلمان ماده ۲۸ نیز اشاره کرد وگفت: مشکل معلمان ماده ۲۸ نیر برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانشجومعلمان معاون برنامه ریزی و توسعه منابع معوقات معلمان خارج از کشور پرداخت بخشی از معوقات حقوق دانشجو معلمان فراکسیون فرهنگیان کار آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش برای جبران کسری خارج از کشور او ادامه رتبه بندی مکان یابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۴۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هدیه روز معلم» امسال چیست و کی به حساب فرهنگیان واریز می‌شود؟

وزیر آموزش و پرورش درباره رای دیوان عدالت اداری برای ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان با بیان اینکه پیوستی که در کنار نامه بنده در فضای مجازی منتشر شده است، از جانب بنده نبوده و مورد تایید نیست ادامه داد: هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان باید رای دیوان عدالت اداری را اجرا کند و هرفردی به میزانی که از خدمات دانشگاه بهره مند می‌شود از حقوق او کسر شود.

به گزارش ایسنا، رضا مراد صحرایی با حضور در مرکز سامد و پاسخگویی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه حضور در مرکز سامد فاصله را با مردم کم می‌کند گفت: برای ما افتخاریست ارتباط با مردم بی‌واسطه باشد تا به عنوان خدمتمگذار در خدمت آنها باشیم و به لحاظ توانایی و شرایطی که در اختیارمان است بتوانیم کاری برای آنها انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید احترام معلم را نگه داریم افزود: گوهر ملت در دست معلم امانت است.

صحرایی گفت: سیمای آینده کشور در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد، کانون خلق آینده هر کشور در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به دانشجومعلمی که درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان سوال کرد، گفت: رای دیوان شیوه گرفتن را ابطال کرده است؛ مصوبه مربوط به سال ۹۱ است که براساس قانون متعهدین خدمت گفته است ۴۵ درصد برای ارائه خدمات رفاهی کسر شود و همین موضوع باعث شده به دانشگاه فرهنگیان به اندازه سایر دانشگاه‌ها بودجه ندهند.

وی با بیان اینکه وقتی رای به ما ابلاغ شد از استان‌ها خواستم تا این شیوه کسورات را نگه دارند افزود: باید هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان تصمیم بگیرد. همچنین به دانشگاه گفتیم به ما جدول ارائه داده و وضعیت کسر از حقوق دانشجو معلمان به ازای وضعیت هر دانشجو متفاوت است.

صحرایی با بیان اینکه پیوستی که در کنار نامه بنده در فضای مجازی منتشر شده است، از جانب بنده نبوده و مورد تایید نیست ادامه داد: به پلیس فتا گفته‌ایم این موضوع را پیگیری کند. هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان باید رای دیوان عدالت اداری را اجرا کند و هرفردی به میزانی که از خدمات دانشگاه بهره مند می‌شود از حقوق او کسر شود.

به دنبال احیای پرداخت حق ایاب و ذهاب به معلمان هستیم

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به معلمی که در مدارس روستایی تدریس و نسبت به حقوق پایین نومعلمان گلایه داشت گفت: امسال ۸ نفر از معلمان نمونه کشوری از میان معلمان روستایی بودند که این نشان دهنده توجه به آنهاست.

وی با بیان اینکه به دنبال احیای پرداخت حق ایاب و ذهاب به معلمان هستیم افزود: معلمان فوق العاده ویژه دریافت می‌کنند، اما درصد آنچه مورد انتظار ما است، نبوده و طبق قانون برای ۲۰ درصد کارمندان پیش‌بینی شده است. اگر وزارتخانه‌ای مانند نفت فوق‌العاده ویژه را اجرا می‌کند، درآمد اختصاصی دارد؛ البته از وقتی که وزارت آموزش و پرورش مصوبه رتبه‌بندی را دریافت کرد، اکنون دستگاه‌های دیگر مانند نیرو‌های مسلح هم خواستار رتبه‌بندی هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به حوصله نیاز است تا فوق العاده ویژه را برای گروهی از معلمان جا بیندازیم ادامه داد: البته در داخل وزارت آموزش و پرورش تا ۱۰۰ درصد فوق‌العاده ویژه هم داریم به عنوان مثال کارکنان حقوقی و آی تی که معلم نیستند؛ البته آنها هم حاضرند این حقوق را بدهند و رتبه‌بندی را بگیرند.

معلمان محدودیت حقوق دریافتی خود را با اضافه کار و حق التدریس جبران کنند

وی افزود: بعد از اجرای رتبه بندی معلمان میانگین حکم آنها از دستگاه‌های دیگر بالاتر است، البته معلمان باید محدودیت حقوق دریافتی خود را با اضافه کار و حق التدریس جبران کنند. تلاش می‌کنیم به معلمان خدمت کنیم.

دانشجومعلم دیگری نیز در خصوص رفاهیات معلمان، واریز حق التدریسی‌ها و فوق‌العاده ویژه معلمان پرسید که وزیر آموزش و پرورش در جواب گفت: رفاهیات فرهنگیان در سال گذشته هم نداشتیم، اما امسال پاداشی به عنوان روز معلم برای فرهنگیان امشب واریز می‌شود.

وی گفت ساماندهی حق‌التدریسی‌ها امسال بهتر از سال‌های قبل بوده که سه ماه آن واریز شده و طی ۲ هفته دیگه ۳ ماه دیگر هم واریز می‌شود و تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید هم کلا از این بابت تسویه می‌کنیم. فوق العاده ویژه را هم همه دریافت می‌کنند، اما فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی به همه تعلق نمی‌گیرد بلکه به معلم چند پایه، روستایی و شبانه روزی تعلق می‌گیرد.

پاداش بازنشستگان هر ساله در نیمه دوم سال بعد واریز می‌شود

معلم بازنشسته دیگری از تاخیر در پرداخت پاداش و سنوات بازنشستگان گفت و از وزیر خواستار پرداخت به موقع شد تا گوشه‌ای از مشکلات زندگی را بگیرد که صحرایی در جواب گفت: سال گذشته ۲۲.۷ همت پاداش بازنشستگان ۱۴۰۱ قبل از عید پرداخت شد، هرسال پاداش بازنشستگان نیمه دوم سال بعد واریز می‌شود و امیدواریم پاداش بازنشستگان سال ۱۴۰۲ زودتر پرداخت شود.

tags # معلم سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • واریز «هدیه روز معلم» به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت
  • واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
  • واریز پاداش «روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • هدیه روز معلم امشب به حساب معلمان واریز می‌شود
  • «هدیه روز معلم» امسال چیست و کی به حساب فرهنگیان واریز می‌شود؟
  • پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • توضیحات صحرایی درباره کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان
  • جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است