Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@11:07:31 GMT

هشدار یک نماینده پارلمان درباره نقشه تجزیه عراق

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۶۷۹۴

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، «باسم خشان» خاطر نشان کرد تلاش آمریکا برای اجرای این نقشه ناشی از جهل و ناآگاهی سیاستمداران و عدم آگاهی آن‌ها از خطراتی است که عراق را احاطه کرده است.

باسم خشان در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه اظهار داشت ایده تجزیه عراق در سیاست آمریکا وجود دارد و آن‌ها برای اجرای آن تلاش می‌کنند به ویژه با توجه به ناآگاهی سیاستمداران و نمایندگان پارلمانی که عراق را به سمت تجزیه و فروپاشی سوق خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود احزاب سیاسی باید خطراتی که عراق را احاطه کرده، درک کنند و برای تحقق منافع ملت بدون اینکه منافع خود را بر منافع مردم ترجیح دهند، تلاش کنند.

این نماینده پارلمان درباره تلاش آمریکا برای احیای نقشه سابق خود برای تجزیه عراق به چندین بخش و اقلیم در سایه جهل و ناآگاهی طبقه سیاسی این کشور هشدار داد.

هشدار درباره تحرکات آمریکا در عراق در راستای معامله قرن

خبر دیگر اینکه صباح الطائی تحلیلگر سیاسی عراقی هشدار داد آمریکا اولین گام‌های خود را در راستای طرح موسوم به معامله قرن در عراق از طریق تحرکات برای استقرار سامانه پاتریوت در منطقه غربی کشور آغاز کرده است.

وی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه خاطر نشان کرد آمریکا بلافاصله پس از اعلام طرح معامله قرن، اولین گام‌های خود را برای اجرای این طرح در عراق از طریق استقرار سامانه پاتریوت در خاک این کشور به ویژه در منطقه غربی به بهانه حمایت از پایگاه‌های خود آغاز کرده است.

این کارشناس عراقی افزود استقرار پاتریوت تاکیدی بر نادیده گرفتن مصوبه اخیر پارلمان عراق از سوی آمریکاست که بر اخراج نظامیان این کشور از عراق تاکید می‌کند و همچنین این تحرکات در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر هرگونه فعالیت محور مقاومت صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد موضوع اقلیم سُنی چند روز پیش از اعلام معامله قرن صورت گرفت که به عنوان بخشی از این طرح قلمداد می‌شود و اگر واکنش قدرتمندی از سوی دولت به این تحرکات داده نشود، اشغالگران آمریکایی هر کاری که دلشان بخواهد در خاک عراق انجام خواهند داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حمله به آرامکو علی اکبر صالحی حسن باقری معامله قرن کروناویروس شهر ووهان محمدرضا شجریان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تجزیه عراق پارلمان عراق حمله به آرامکو علی اکبر صالحی حسن باقری معامله قرن کروناویروس شهر ووهان محمدرضا شجریان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خاطر نشان تجزیه عراق برای اجرای معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با انتشار یک پست در فضای مجازی تاکید کرد: یمن در جریان نقشه‌های خصمانه آمریکا قرار دارد.

وی افزود: ما به آمریکا هشدار می‌دهیم؛ این کشور ممکن است در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه حتی یک مسیر امن در منطقه برای خود پیدا نکند.

العزی اضافه کرد: در این صورت منافع آمریکا تبدیل به یک هدف دائمی برای تمام آزادگان خواهد شد. آمریکا به رویکرد خصمانه خود علیه یمن پایان دهد قبل از آن که این نقشه‌های شکست خورده، آمریکا را به جهنم طولانی مدت سوق دهد.

وی بیان کرد: آمریکا مسئولیت پیامدهای حماقت‌های احتمالی خود را علیه یمن بر عهده خواهد داشت.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نیروها در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت غزه و در پاسخ به تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن، ۲ عملیات ضد متجاوزان انجام داده اند.

وی اعلام کرد که نیروهای یمنی یک نفتکش انگلیسی را در دریای سرخ و یک پهپاد آمریکایی از نوع ام کیو ۹ را در آسمان استان صعده هدف قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد که نیروهای این کشور با تعدادی موشک نفتکش انگلیس ANDROMEDA STAR را به تلافی حمله‌های این کشور در دریای سرخ هدف قرار دادند و موشک‌ها مستقیماً به هدف اصابت کرده است.

یحیی سریع همچنین درباره سرنگونی موفق پهپاد پیشرفته آمریکا در آسمان یمن گفت: نیروهای پدافند هوایی یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ۹ آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده به هنگام انجام مأموریت‌های خصمانه، سرنگون کنند.

کد خبر 6089708

دیگر خبرها

  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران