Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بیماری‌های نوپدید وزارت بهداشت: اعلام اضطرار بین‌المللی از طرف سازمان جهانی بهداشت برای ایجاد هماهنگی در پاسخ است و اقدامات مقابله‌ای با کرونا از جمله لغو تردد مسافران، با هماهنگی بین‌المللی، انجام می شود.

فرشید رضایی در گفتگو با خبرنگار حوزه  پزشکی و بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص احتمال اعلام لغو پروازهای بین‌المللی گفت:  با اعلام شرایط بهداشتی اضطراری در دنیا از طرف سازمان جهانی  بهداشت در خصوص  بیماری کرونا، هماهنگی در پاسخ ایجاد می‌شود به این معنا که مثلاً اگر نیاز به کاهش یا قطع پروازهای بین‌المللی احساس شود با هماهنگی بین المللی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌طور نیست که وزارت بهداشت یا وزارت امور خارجه یک کشور، به‌تنهایی تصمیم به کاهش یا قطع پروازهای بین‌المللی بگیرد و اجرا کند .

وی البته تأکید کرد: تنها در موردی که  کشوری با کشور دیگری که آلوده به بیماری است مرز مشترک داشته باشد و با دلایل علمی تأییدشده برای قطع تردد اقدام می‌شود.

کارشناس بیماری‌های نوپدید مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت به مردم اطمینان داد:کلیه کارهایی که در کشور ما در برابر بیماری کرونا انجام می‌شود بر پایه قوانین بین‌المللی است  که در تمام کشورهای جهان ازجمله ژاپن، آلمان و ... انجام می‌شود.

وی یادآور شد:وزارت بهداشت مثل تمام سال‌های گذشته که سلامت و آرامش مردم را مدنظر داشته است ، در حال حاضر نیز تمام تلاشش را به عمل می‌آورد تا مانند موفقیت‌های قبلی در سرعت‌بالای ریشه‌کنی بیماری‌ها، در برخورد با این بیماری، خطر کمتری متوجه مردم شود.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت فرشید رضایی پروازهای بین المللی هماهنگی در پاسخ وزارت بهداشت انجام می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود