Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان خلیج فارس بوشهر موفق به طراحی و ساخت دوچرخه دریایی در مرکز نوآوری و توسعه فناوری دریایی این دانشگاه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دریا و ساحل یکی از جذاب‌ترین نقاط استان بوشهر در ایران است و همین دریا موجب رونق ورزش‌های دریایی شده و تعداد زیادی از گردشگران نیز هر ساله برای بهره مندی از دریا و سواحل آبی، راهی سواحل و دریا‌های کشور می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ورزش‌های دریایی، تفریح با دوچرخه دریایی است؛ این دوچرخه وسیله‌ای برای تفریح در دریا و دریاچه‌ها است که نیروی محرکه خود را بدون استفاده از هر گونه سوخت، از رکاب زدن انسان تامین می‌کند.
دانشجویان فعال دانشگاه خلیج فارس بوشهر در مرکز نوآوری و توسعه فناوری دریایی موفق به ساخت دوچرخه دریایی شدند.
باغبان، دانشجوی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این باره می‌گوید: این دوچرخه به کمک اساتید و دانشجویان فعال در این مرکز طراحی شده و توسط موسسه شهید محلاتی به مرحله ساخت رسیده است. پس از اتمام پروژه، مرحله تست این دوچرخه در ساحل پردیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر انجام شد.
هزینه ساخت این دوچرخه ۵ میلیون تومان بوده است و قرارداد‌هایی برای تامین تجهیزات مناطق گردشگری نیز بسته شده است.  
باغبان اظهار می‌کند: در این مرکز می‌توانیم به تولید انبوه دوچرخه دریایی نیز برسیم و ارگان‌ها می‌توانند برای سفارش به این مرکز مراجعه کنند.
یک سالی می‌شود که مرکز نوآوری و توسعه فناوری دریایی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر شروع به فعالیت کرده است.
بهمیاری، رئیس مرکز نوآوری و توسعه فناوری دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز در این باره می‌گوید: اولویت‌ها و برنامه‌های مرکز با توجه به ظرفیت‌های توسعه دریا محور استان مشخص شده است. یکی از حوزه‌هایی که استان ما در آن ظرفیت زیادی دارد حوزه گردشگری دریایی است و به همین علت، بخشی از فعالیت‌های پژوهشی مرکز در ارتباط با توسعه فناوری‌های گردشگری دریایی است که تا به الان پروژه‌هایی در این زمینه انجام داده ایم و پروژه‌هایی نیز در دست داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه خلیج فارس بوشهر دوچرخه دریایی دستاوردهای دانشگاهی دانشگاه خلیج فارس بوشهر مرکز نوآوری و توسعه دوچرخه دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

ایسنا/بوشهر  دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی خلیج فارس گفت: دومین همایش بین المللی خلیج فارس با حضور مهمانان خارجی از پنج کشور در بوشهر برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، علی اکبر کیانی  امروز ۶ اردیبهشت در نشست خبری با اشاره به جزئیات برگزاری این همایش در بوشهر، اظهار کرد: این همایش طی دو روز در روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه خلیج فارس و در سطح بین المللی برگزار می شود.

وی بیان کرد: به جهت ارتقای اعتبار علمی همایش و مقالات، مجوزهای ISC یا همان پایگاه استنادی جهان اسلام اخذ شده است و بالغ بر۱۵۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که ۵۰ درصد اصل مقاله را دادند و حدود یک سوم برای ارائه مقاله به همایش دعوت شدند.

کیانی با بیان اینکه ۱۰ نفر مهمان خارجی از کشورهای عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش به این همایش دعوت شدند، گفت: حداقل ۵ نفر حضور قطعی دارند و جزو سخنرانان این برنامه هستند.

دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی خلیج فارس با بیان اینکه این همایش در دو روز علمی و فرهنگی برگزار می شود، گفت: این همایش در سه زبان ارائه خواهد شد که در نوع خود استثنایی است. در همایش های مشابه نهایتا دو زبان ارائه می شده است.

کیانی با بیان اینکه محور همایش تجارت دریایی و حمل و نقل است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت خلیج فارس از نظر بازرگانی و تجاری و حمل و نقل دریایی، گروه تاریخ محور این همایش مهم را این موضوع قرار داد. این موضوع با توجه به تمدن خلیج فارس انتخاب شده است.

حمید اسدپور، دبیر علمی همایش بین المللی خلیج فارس، افزود: گستره زمانی این همایش از عهد باستان تا معاصر و با نیم نگاهی به آینده است و حتی مقالاتی پیرامون آینده پژوهی در خصوص این موضوع دریافت شده است.

وی با اشاره برنامه های روز فرهنگی همایش، گفت: بازدید از مناطق تاریخی دشتستان از جمله دژ و دانشکده کشاورزی و نیز در بوشهر بازدید از موزه دریانوردی خلیج فارس، بازدید و معرفی ظرفیت تاریخی استان، برپایی نمایشگاه تاریخی و فرهنگی خلیج فارس از دیگر برنامه ها است.

اسدپور همچنین بازدید از کتابخانه دانشگاه خلیج فارس و برپایی غرفه های آثار سنتی و غذای دریایی در حاشیه این همایش را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: علاوه بر این مسابقه دو میدانی از میدان رئیسعلی دلواری تا دانشگاه خلیج فارس به صورت عمومی برگزار می شود.

دبیر علمی همایش بین المللی خلیج فارس با اشاره به پیام دومین همایش بین المللی خلیج فارس گفت: دوستی مهمترین پیام این همایش است و اینکه خلیج فارس یک حوزه تمدنی و مکان فرهنگی بوده است‌.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب