Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@04:44:19 GMT

پس از انقلاب ولایت‌مداری مردم رشد یافته است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۸۹۴۰

پس از انقلاب ولایت‌مداری مردم رشد یافته است

حجت‌الاسلام عالی با بیان‌اینکه پس از انقلاب اسلامی سطح ولایت‌مداری مردم رشد زیادی داشته است، گفت: شیعه واقعی در مقابله با شبهات و به هنگام سختی و بحران در کنار ولی خدا باقی می‌ماند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت ‌الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» شامگاه چهارشنبه، ۹ بهمن در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) که با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که انسان از پشت پرده امتحانات الهی اطلاع نداشته باشد ابتلائات برای او سخت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه علمیه افزود: خداوند بندگان خود را امتحان می‌کند که صف مومنان و منافقان را از یکدیگر جدا کند، مومنان حقیقی همواره مطیع امر الهی و منافقان اهل تمرد هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه یکی از بزرگترین امتحانات الهی درباره ولایت و یاری او است، تاکید کرد: طبق فرمایش امام صادق(ع) تنها سه دسته ملائک مقرب، رسولان مرسل و بندگان مطیع محض خداوند، تحمل ولایت ائمه معصومین(ع) را دارند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان همواره باید مطیع ولی خداوند باشد، ابراز کرد: ولی خداوند بر خلاف هوای نفسانی و همواره بر اساس حکمت و خواست الهی عمل می‌کند بنابراین کسانی می‌توانند در کنار او قرار گرفته و او را یاری دهند که علیه هوای نفسانی خود مبارزه کرده باشند.

 

وی افزود: در فضای غبارآلود شبهه و فتنه تصدیق و یاری کردن ولی خدا هنر است که متاسفانه بسیاری از افراد در این هنگام به ولی خدا شک کرده و او را یاری نمی‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عالی بیان کرد: شیطان همه تلاش خود را به کار می‌گیرد که ارتباط مومنان و ولایت را قطع کند که آنان به هدایت و رشد دست پیدا نکنند، به همین دلیل برای اطاعت از ولی خدا انسان باید با نفس خود و وسوسه‌های شیطان مبارزه کند.

 

این استاد اخلاق با بیان اینکه حقیقت صراط مستقیم ولی خداوند است، اظهار کرد: پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) شیطان تلاش کرد که ارتباط مردم را با ولی خدا را قطع کند که تا حدودی هم موفق شد، حضرت زهرا(س) این انحراف را در خطبه فدکیه بیان کردند.

 

وی افزود: امروز آن کشورهایی که نسبت به ولایت بی‌تفاوت بوده و بعضا دشمنی می‌ورزند به ابلیس‌های زمان خدمت‌رسانی کرده و سواری می‌دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: امروز در خیمه‌شب‌ بازی طرح معامله قرن که ترامپ و نتانیاهو آن را به اجرا گذاشته اند ۷۰ درصد هزینه مالی آن بر عهده عربستان، امارات و اردن و تنها ۳۰ درصد آن بر عهده آمریکا و اروپا است، آنان که ولی خدا را همراهی و یاری نمی‌دهد باید با ذلت به مستکبران و ابلیس‌های روزگار خدمت کنند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی سطح ولایتمداری مردم کشورمان رشد زیادی داشته است، گفت: پیش از انقلاب اسلامی مردم کشورمان نسبت به ولایت ائمه معصومین(ع) ارادت و عشق داشتند اما پس از انقلاب این ولایتمداری از سطح فردی به سطح اجتماعی ارتقا یافت که بهترین نوع ولایتمداری است.

 

وی در پایان با بیان اینکه شیعه واقعی در برابر ولایت اجتماعی تسلیم و مطیع محض است، خاطرنشان کرد: شیعه واقعی در مقابله با شبهات و به هنگام سختی و بحران در کنار ولی خدا باقی مانده از او دور نمی‌شود.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد نماز جمعه دهه فجر مسجد معامله قرن خطبه نماز جمعه شهادت حضرت فاطمه زهرا س شیراز مسجد حجت الاسلام عالی ولایتمداری ملت ایران سبک زندگی اسلامی حجت الاسلام والمسلمین عالی استاد حوزه علمیه انقلاب اسلامی شیعه واقعی پس از انقلاب ولی خداوند ولی خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس البرز گفت:‏‎ ‎کاربران‎ ‎و‎ ‎مدیران گروه ها و کانال ‏ها در‎ ‎آستانه‎ ‎مرحله‎ ‎دوم‎ ‎انتخابات‎ ‎مجلس‎ ‎شورای‎ ‎اسلامی در‎ ‎این‎ ‎استان‎ ‎،‎ ‎اخلاق‎ ‎مداری‎ ‎را‎ ‎در‎ ‎فضای‎ ‎مجازی‎ ‎اولویت‎ ‎فعالیت‎ ‎خود‎ ‎قرار‎ ‎دهند‎.‎ - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ ‌سید مرتضی موسوی " اظهار کرد: با گسترش و توسعه ارتباطات و تغییر سبک تبلیغات و فعالیت های مرتبط با فضای مجازی و حواشی این فعالیت ها نیز تغییرات زیادی کرده و مدیریت این فضا ضروری است.

وی اضافه کرد:  مدیران گروه ها و کانال های فضای مجازی مسوولیت سنگینی برای حفظ ارزش های اسلامی و رعایت اصول حرفه ای در انتشار مطالب دارند که باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس البرز  افزود:در این سیر زمانی باید دست به دست هم دهیم تا فضی مجازی را بیش از پیش ایمن و مطمئن نگه داریم.

وی گفت: مدیران گروه ها و کانال‌های فضای مجازی باید رعایت اصول اخلاقی در پیشگیری از هر نوع تشنج و تشویش افکار عمومی را مد نظر قرار دهند و از دامن زدن به مسائل حاشیه ای خودداری نمایند.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش حجم تبلیغات انتخاباتی در روزهای آتی و علاقمندی کاربران به استفاده از نرم افزارهای موبایل پایه، یادآورشد: کاربران نرم افزارهای تبلیغاتی را از منابع رسمی انتشار که بررسی های امنیتی لازم را در خصوص امنیت آن ها انجام شده استفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط کلاهبرداران و سودجویان فرصت را غنیمت دانسته و با ترفندهای مختلف از جمله ایجاد اینگونه نرم افزارها در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه های اجتماعی مختلف و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می زنند.

سرهنگ موسوی ادامه داد: با نظارت و کنترل بر شبکه های اجتماعی توسط ادمین ها در فضاهای مجازی می توان از بسیاری از آسیب هاجلوگیری کرد.

وی تاکید کرد : با توجه به اینکه مدیران گروه ها و کانال ها در فضای مجازی مسوولیت فضای مجازی را عهده دارند از قراردادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس خودداری کنند و قبل از عضوگیری در گروه‌ و کانال‌های خود حتما فعالیت کاربرها را مورد رصد و پایش قرار دهند.   

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • استان ایلام در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • سه جریان مخالف استاد مطهری