Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی - مربی و فعال قرآنی معتقد است: کمبود فضاهای آموزشی،نبود کلاس‌های مداوم و عدم استقبال مربیان قرآن از فعالیت در شهرستان‌ها و مناطق محروم از جمله گلایه‌های فعالان قرآنی در شهرستان‌ها است که خواستار حمایت همه جانبه از کلاس‌ها و آموزش‌های قرآنی در شهرستان هستند.

نعیمه موحد یکی از فعالان قرآنی در شهرستان هریس است که در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از کمبود فضاهای آموزشی و امکانات در شهرستان‌ها و مناطق روستایی گلایه کرد و گفت: در کلان‌شهرها مانند تبریز امکانات و فضاهای آموزشی مانند مؤسسات قرآنی، دارالقرآن‌های زیادی برای رده‌های سنی مختلف وجود دارد ولی در شهرستان‌ها از این امکانات خبری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه پیش از این ساکن تبریز بوده و اکنون به علت شغل همسر در شهرستان هریس ساکن هستند ادامه داد: در تبریز از اول تا جزء ۱۵ قرآن کریم را حفظ کردم ولی در اینجا نه مؤسسه قرآنی وجود دارد که بتوانم ادامه دهم و نه مؤسسه ای که بتوانم به چند نفر دیگر آموزش دهم.

موحد ادامه داد: در مناطق روستایی وضع از اینجا هم بدتراست، برخی از افراد علاقه مند تنها با استفاده از سی دی‌هایی که از تبریز خریداری کرده‌اند به حفظ، روخوانی و روان خوانی قرآن اقدام می کنند که تعداد آنها نیز کمتر است.

وی نبود مربیان مجرب را یکی دیگر از مشکلات و کمبودها ذکر کرد و گفت: مربیانی که در تبریز و در مؤسسات قرآنی به آموزش مشغول هستند متاسفانه تمایلی برای حضور و رفت و آمد در شهرستان‌ها ندارند، در حالی که در شهرستان‌ها ظرفیت‌های بسیار زیادی برای حفظ قرآن کریم وجود دارد، به نظر می رسد مؤسسات قرآنی و دارالقرآن‌هایی که زیر نظر اداره اداره کل فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کنند باید اهمیت بیشتری به برگزاری کلاس‌های قرآنی در ابعاد مختلف داشته باشند.

موحد، برگزار نشدن کلاس‌های مداوم قرآن را یکی از مهم ترین کمبودهای شهرستان‌ها اعلام کرد و افزود: گاهی اوقات کلاس‌های آموزشی یک ماه برگزار می‌شود و چند ماه تعطیل است به طوری که علاقه مندانی هم که با شور و علاقه می‌آیند با برگزاری نامنظم کلاس‌ها پراکنده می‌شوند و دیگر کلاس‌ها از هم گسیخته می‌شود و این ناشی از حضور نامنظم مربیان است چرا که مربیان علاقه ای به حضور در شهرستان‌ها و مخصوصاً مناطق روستایی ندارند.

این فعال قرآنی با بیان اینکه مسئولان به هجمه‌های فرهنگی در بین نوجوانان و جوانان تاکید می کنند ادامه داد: گسترش فرهنگ قرآنی یکی از راه‌های برخورد با این هجمه‌های فرهنگی است در حالی که مسئولان استانی و کشوری از همه تریبون‌ها اعلام می کنند باید با هجمه‌های فرهنگی دشمنان علیه جوانان مقابله کرد ولی از توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات قرآنی در بین جوانان خبری نیست.

وی خاطرنشان کرد: وقتی این ناعدالتی‌ها در جامعه افزایش پیدا می‌کند باعث گسترش بی اعتمادی شده و گرایش به فرهنگ و سبک زندگی غربی در گسترش استفاده از ابزار و امکاناتی همچون ماهواره و شبکه های اجتماعی بیشتر می شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی مربی قرآن کمبود امکانات قرآنی در شهرستان هجمه های فرهنگی شهرستان ها فضاهای آموزشی مناطق روستایی مؤسسات قرآنی فعالان قرآنی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر طرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت:"اعظم السادات برغمدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است افزود: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.   وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.   مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.   برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.      

 

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد