Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:05:54 GMT

۲ هزار هکتار از مراتع قزوین بذرپاشی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۰۴۳۵

۲ هزار هکتار از مراتع قزوین بذرپاشی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بذور مورد استفاده قرار گرفته شامل ارقام مختلف از جمله علف گندمی، دوسر، درمنه، سکاله  بوده که توسط این اداره کل تامین شده است.

علی اکبر اسدالهی افزود: تقویت مراتع با هدف حفاظت از خاک، توسعه پوشش گیاهی و جلوگیری از فرونشست زمین از اهداف مهم بذرپاشی در اراضی ملی یا منابع طبیعی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین افزود: تامین علوفه از دیگر اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.

وی با اشاره به کنترل چرای دام و برخورد با چرای غیرمجاز از سوی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اظهار داشت: بهره برداری مناسب و اصولی از مراتع ضمن کمک به حفظ منابع خاک، به پرورش و تولید دام و حفظ امنیت غذایی جامعه کمک خواهد کرد.

استان قزوین دارای ۸۵۳ هزار و ۴۸۵ هکتار مرتع است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی اجرای این میزان عملیات آبخیزداری، ۷۰ درصد خسارت سیل‌ها ر ا کاهش داده است.
باقری معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد درباره یکی از این طرح‌ها گفت: طرحی است که ۷ الی ۵۰ هزار متر مکعب حجم آبگیری آن هست که شدت سیلاب را کاهش می‌دهد.
آقای راهداری مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار گفت: در حدود ۲۵۰ سازه آبخیزداری که در این منطقه داشتیم توانست حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب روان آب رو هدایت کند.
خردمند معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر گفت: حدود ۴۱۶ سازه آبخیزداری رو ساختیم حجم مخزن این سازه‌ها بیش از ۶ و نیم میلیون متر مکعب هست که در این بارندگی اخیر بیش از ۸۰ درصد این سازه‌ها آبگیری شده است.
وحید معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: ما عملا بتوانیم ۱۰ تا ۲۰ درصد میزان آبی که تبخیر و تعرق می‌شود و از دسترس خارج می‌شود را جلوگیری بکنیم حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد متر مکعب ذخیره سازی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی