Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه سیاست‌های ضد مهاجرتی و بیگانه‌هراسی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، نام کشورهای نیجریه، میانمار، اریتره، قرقیزستان، سودان و تانزانیا به لیست قانون منع مهاجرتی افزود.

اخبار بین الملل- مسئولان وزارت امنیت داخلی و وزارت خارجه آمریکا می‌گویند محدودیت‌هایی برای صدور برخی روادید مهاجرتی خاص برای این شش کشور در نظر گرفته می‌شود اما ممنوعیت کامل مسافرتی اعمال نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقامات، نگرانی‌های حوزه امنیت ملی را دلیل قرار دادن این کشورها در لیست محدودیت‌های مهاجرتی عنوان کرده و گفتند دولت‌های مذکور شرایط امنیت گذرنامه‌ای و اشتراک‌گذاری اطلاعات را ندارند.

به نوشته هیل، ترامپ قرار است تا ساعاتی دیگر این طرح را امضا و به قانون تبدیل کند و از تاریخ ۲۲ فوریه نیز اجرایی خواهد شد.

سه سال پیش بود که دولت آمریکا بعد از روی کار آمدن ترامپ در کاخ سفید ، ورود اتباع هفت کشور شامل ایران، لیبی، سوریه، سومالی، کره شمالی، ونزوئلا و یمن را ممنوع کرد.

بر این اساس، طرح جدید محدودیت مهاجرتی هم احتمالا در دادگاه‌های آمریکایی به چالش کشیده شوند و دیپلمات‌های سابق از گنجانده شدن نام نیجریه در این طرح، علی‌رغم آسیب رسیدن به منافع ایالات متحده، ابراز سردرگمی کردند.

هیل معتقد است با نزدیک شدن موعد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ هرچه بیشتر به دستاویزهای محدودیت‌ مهاجرتی متوسل خواهد شد تا بتواند برای دور دوم نیز رأی آمریکایی‌ها را به دست بیاورد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا کاخ سفید محدودیت مهاجرتی کاخ سفید وزارت خارجه آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ اراذل اوباش سابقه دار در جویبار

سرهنگ عبداله اکبری فرمانده انتظامی شهرستان جویبار گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تیراندازی و اخلال در نظم و امنیت عمومی توسط ۴ نفر از اراذل و اوباش منطقه، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی، در یک عملیات غافلگیرانه این افراد را که دارای سابقه متعدد کیفری بودند در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، به افرادی که بخواهند نظم و امنیت شهروندان را خدشه دار کنند، هشدار داد: با قانون‌شکنان و برهم زنندگان نظم و امنیت به شدت و برابر قانون برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • دستگیری ۴ اراذل اوباش سابقه دار در جویبار
  • چرا فلسطین طی ۷ ماه جنگ همواره اصلی‌ترین موضوع جهانی بوده است؟