Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@07:07:44 GMT

شرط فعالیت در حوزه روان شناسی و مشاوره

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۱۴۹۵

شرط فعالیت در حوزه روان شناسی و مشاوره

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور که برای دیدار با اعضا شورای استان خوزستان به اهواز سفر کرده بود، با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور در این دیدار، ضمن اشاره به شرح وظایف سازمان نظام روان شناسی، گفت: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی، تمام فعالیت های روان شناسی و مشاوره در کشور با مجوز و نظارت سازمان باید انجام شود و فعالیت روان شناسی و مشاوره بدون مجوز سازمان، ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر نقش مهم شوراهای استانی، تصریح کرد: بنا داریم به شوراهای استان اختیاراتی بدهیم تا بتوانند وظایف خود خصوصا مصاحبه با متقاضیان و نظارت را در استان ها انجام دهند که شرط آن این است که محلی برای استقرار داشته باشند.

حاتمی ادامه داد: معاون اول رئیس جمهور در این باره دستور داده است تا استانداران، محلی به شوراهای استانی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره اختصاص دهند و رئیس شورای استانی عضو ثابت در جلسات شورای اجتماعی و اداری بوده و در تمام فرآیند پروژه ها و کارهای روان شناسی، مشاور استاندار باشد.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، با بیان اهمیت مداخله در بحران و آسیب های روانی-اجتماعی، اظهار داشت: مسئله مداخله در بحران و آسیب های روانی- اجتماعی بسیار با اهمیت است و سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور آماده هر نوع همکاری در این باره است.

حاتمی افزود: حمایت استاندار از شورای استانی سازمان می تواند همکاری دو جانبه ای بین استان و شورای استانی ایجاد کند. 

استاندار خوزستان، نیز اظهار داشت: مکانی را جهت استقرار شورای استان خوزستان اختصاص خواهیم داد و رئیس شورای استان را به عنوان عضو شورای اجتماعی-اداری منصوب می کنم.

شریعتی افزود: ما از این رویه و همکاری متخصصان استقبال می کنیم، در مورد متخلفان این حوزه نیز به سایر دستگاه های ذی ربط دستورات لازم را خواهم داد.

کد خبر 4840871

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد حاتمی رئیس سازمان روان شناسی روانشناسی ویروس کرونا وزارت بهداشت سرطان دارو درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سعید نمکی سازمان غذا و دارو آفلاتوکسین سازمان نظام پزشکی دندانپزشکی اهدای خون بیمارستان رژیم غذایی رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور شوراهای استان شورای استانی شورای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان

همایون عمودی زاده اظهار کرد: مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و صدای مشاور ۱۴۸۰ جزو فعالیت‌های سازمان بهزیستی در راستای ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی است.

وی اضافه کرد: ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع اورژانس اجتماعی و همچنین شناسایی آسیب‌های اجتماعی نو پدید با توجه به گستردگی اهداف، سازمان بهزیستی بسیار مهم است.

 مدیرکل بهزیستی لرستان از فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در استان به صورت دولتی و غیردولتی به جامعه هدف خبرداد و افزود: در زندگی امروز با توجه به استرس‌ها و اضطراب‌هایی که در زندگی وجود دارد همه مردم نیازمند خدمات مشاوره‌ای هستند و از آنجا که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری ممکن است موجب به وجود آمدن چالش‌هایی در زندگی افراد شود لذا خط تلفنی صدای مشاور سازمان بهزیستی، برای ارائه خدمات مشاوره رایگان فعال است.

عمودی زاده تصریح کرد: این سامانه تلفنی همه روزه از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۴ به صورت رایگان فعال است.

وی از فعالیت ۱۱ مرکز اورژانس اجتماعی در استان خبر داد و گفت: این مراکز آمادگی لازم برای ارائه خدمات به جامعه هدف در لرستان را دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان