Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عملیات اجرایی واحد ۲۰ هزار تنی تولید کک سوزنی در مجتمع پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه با سرمایه گذاری۱۰ میلیون یورو معادل ۲۰۰ میلیارد تومان شروع شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم آغاز این طرح در جمع خبرنگاران گفت: عسلویه نماد حرکتی بی نظیر در دنیاست و فعالیت‌های صورت گرفته در ۲۰ سال گذشته، میزان سرمایه گذاری انجام گرفته، ایجاد پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی در این منطقه، در دنیا بی سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سورنا ستاری با اشاره به آغاز اجرای عملیات اجرایی واحد ۲۰ هزار تنی تولید کک سوزنی، افزود: آمریکا یک ماه پیش ما را در زمینه واردات کک سوزنی تحریم کرد و حالا ما داریم واحد تولید آن را آغاز می‌کنیم تا اثر تحریم‌ها خنثی شود.

او گفت: کارخانه هگزان هم که در یکی دیگر از مجتمع‌های پتروشیمی عسلویه در دست اجراست تا تا ۴ یا ۵ ماه آینده به تولید می‌رسد که تمام لایسنس، طراحی قطعات و ماشین سازی آن داخلی است که اتقاق بزرگی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: طراحی باید داخلی باشد، ماشین سازی داخلی باشد، زیرا در این صورت می‌توانیم ادعا کنیم صاحب دانش و فناوری هستیم.

ستاری تاکید کرد: ما داریم صاحب فناوری و دانش ایجاد این کارخانه‌ها می‌شویم.

او در خصوص توسعه فناوری در تحقق اهداف گام دوم انقلاب نیز گفت: در فناوری‌ها آنچه که باید اتفاق بیفتد دانش بنیان شدن اقتصاد است. پس از تحریم بسیاری از طرح‌های ما روی زمین می‌ماند، زیرا طراحی ها، تجهیزات و لایسنس‌ها از خارج می‌آید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با قدردانی از فعالان صنعت نفت، بیان کرد: اتفاق‌های خوبی در این صنعت در زمینه دستیابی به دانش و فناوری صورت گرفته است.

همچنین با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از طرح الکترولایزر آب دریا در مجتمع گاز پارس جنوبی رونمایی شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پارس جنوبی عسلویه پتروشیمی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ محمدحسین متجلی با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار در طول دوره بهره‌برداری از میدان مشترک پارس جنوبی، برنامه تعمیرات سالانه برای ۳۷ سکوی درحال بهره‌برداری اجرا می‌شود گفت: باتوجه به بازرسی‌های صورت گرفته از سکو‌های گازی و ضرورت افزایش ضریب ایمن‌سازی و تداوم تولید پایدار، افزون بر دستورکار‌های تعمیراتی معمول سالانه، برنامه نصب، تعویض و تعمیر قطعات و تجهیزات فوق سنگین در تعدادی از سکو‌های گازی درحال بهره‌برداری در دستور کار قرار دارد.   وی با اشاره به اینکه مطابق پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بالاترین رکورد تعمیرات اساسی در سکو‌های پارس جنوبی با توجه به بیشترین تعداد سکو و پرحجم‌ترین دستورکار‌های تعمیراتی، در سال جاری ثبت می‌شود، اظهار داشت: بسیاری از دستورکار‌های تعمیراتی سنگین از جمله تعویض قطعات بزرگ چندتنی با وجود ضرورت اجرا در سال‌های گذشته، متوقف مانده بود که با همت کارکنان شرکت نفت و گاز پارس، بخشی از آنها در تعمیرات اساسی سال گذشته محقق شد و موارد قابل توجهی نیز در برنامه تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۳ توسط تیم‌های عملیاتی اجرا می‌شوند.   وی گفت: فعالیت‌های تعمیراتی مربوط به تجهیزات سایز بزرگ از جمله تعویض خم ۳۲ اینچ خطوط لوله دریایی انتقال گاز ۸ سکو و تعویض شیر‌های عملگر موتوری (MOV) و شیر‌های قطع اضطراری ۳۲ اینچ (ESDV) سکوها، از جمله پیچیده‌ترین فعالیت‌های تعمیراتی امسال به شمار می‌رود که با وجود سختی کار در وضعیت آب و هوایی نامساعد و رطوبت بالا، محدودیت محیطی و شرایط کار در دریا، انتظار داریم با تلاش‌های کارکنان توانمند و متخصص این شرکت مطابق برنامه تعیین شده، در زمان‌بندی مورد نظر به نتیجه برسند.   متجلی با بیان اینکه براساس برنامه زمان‌بندی، تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۳ تا آبان امسال پایان می‌یابد اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت نفت و گاز پارس با سهم تولید ۷۰ درصدی، بزرگ‌ترین تولید کننده گاز کشور محسوب می‌شود، تلاش می‌کنیم با در نظر داشتن تمامی الزام‌های ایمنی، تعمیرات مورد نظر تا پیش از فصل سرما خاتمه یافته و با آمادگی کامل جهت تأمین گاز مورد نیاز مردم، صنایع و نیروگاه‌ها، به پیشواز فصل زمستان برویم.

دیگر خبرها

  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری