Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@22:57:21 GMT

از سه کام حبس تا عامه پسند

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۲۰۸۵

از سه کام حبس تا عامه پسند

نخستین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره با رونمایی از فیلم‌های «سه کام حبس»، «قصیده گاو سفید»، «عامه پسند»، مستند «مهدی عراقی را بکش» و فیلم کوتاه «دم اژدها» همراه خواهد بود و در این میان، «عامه پسند» بیش از دیگر آثار کنجکاوی برانگیز است.

به گزارش «تابناک»؛ جشنواره فجر سی و هشتم از شنبه دوازده تا بیست و دوم بهمن با نمایش و داوری 28 فیلم بلند داستانی در دو بخش اصلی و نگاه نو، ده فیلم کوتاه داستانی و ده مستند همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچون چند دوره پیشین، سینمای خبرنگاران سینمایی و منتقدین فیلم، سینماملت تعیین شده است. در این دوره با کاهش خبرنگاران غیرفعال یا غیرمرتبط، عوامل فیلم ها در کنار اهالی رسانه در پردیس سینمایی ملت حضور دارند و میهمانان و هنرمندان در پردیس سینمایی چارسو به دیدن فیلم‌ها خواهند نشست.

اگر جزو تماشاگران جشنواره در سینماهای مردمی هستید، راهنمای کامل فیلم‌ها جشنواره را مشتمل بر مشخصات تمامی فیلم‌ها از اینجا می‌توانید ببینید.

جشنواره فیلم فجر سی و هشتم در سینمای خبرنگاران سینمایی و منتقدان فیلم با نمایش «سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور افتتاح می‌شود و روز نخست آن با فیلم‌های بلند «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و «عامه پسند» به کارگردانی سهیل بیرقی تداوم خواهد یافت. در نهایت در سانس آخر، نوبت نمایش مستند «مهدی عراقی را بکش» به کارگردانی عبدالرضا نعمت‌اللهی و فیلم کوتاه «دم اژدها» به کارگردانی سعید کشاورز است.

 

 

سه کام حبس


کارگردان: سامان سالور
تهیه‌کننده: ساسان سالور
نویسنده: ساسان سالور
بازیگران: محسن تنابنده و پری ناز ایزدیار، سمیرا حسن پور، متین ستوده، امین میری، مریم بوبانی، محمود نظرعلیان، یدالله شادمانی، محمد اشکان فر، محمد رشنو، مرضیه بدرقه و علیرضا مهران 
فیلمبردار: مسعود سلامی
تدوین گر: -
خلاصه داستان: روایتی از یک معضل بزرگ اجتماعی

 

قصیده گاو سفید


کارگردان: بهتاش صناعی‌ها
تهیه‌کننده: سیدغلامرضا موسوی
نویسنده: بهتاش صناعی‌ها
بازیگران: لیلی فرهادپور، فرید قبادی، سوده ازقندی، امیر شریعت، ماهور احمدی، محمد حیدری، زهرا پرهون، ابراهیم گله دارزاده، سمیه برجی، مهدی پیله‌وری، ماندانا معزی‌پور، سمکو روشنی، ساچلی تاجبخش و آوین پوررئوفی
فیلمبردار: امین جعفری
تدوین گر: بهتاش صناعی و عطا مهراد
خلاصه داستان: التهاب در میانه یک زندان

 

 

عامه پسند


کارگردان: سهیل بیرقی
تهیه‌کننده: سهیل بیرقی
نویسنده: سهیل بیرقی
بازیگران: فاطمه معتمد آریا، هوتن شکیبا و باران کوثری
فیلمبردار: حسین جعفریان
تدوین گر: هایده صفی یاری
خلاصه داستان: عامه پسند. [م مَ / مِ پَ سَ] (ن مف مرکب) آنچه را مردم معمولی پسندند. آنچه را عرف پسندد.

 

 

مهدی عراقی را بکش


کارگردان: عبدالرضا نعمت‌اللهی
تهیه‌کننده: عبدالرضا نعمت‌اللهی
داستان: مستندی درباره‌ی مهدی عراقی؛ مردی که فعاليت سياسی‌اش را با فدائيان اسلام شروع کرد، به امام خمينی‌(ره) پیوست و در شهریور ۵۸ توسط گروهک فرقان ترور شد.

 

دم اژدها
کارگردان: سعید کشاورز
تهیه‌کننده: مهدی صفی‌یاری

 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: حمله به آرامکو علی اکبر صالحی حسن باقری معامله قرن کروناویروس شهر ووهان محمدرضا شجریان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر سه کام حبس قصیده گاو سفید عامه پسند سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی جشنواره فیلم فجر حمله به آرامکو علی اکبر صالحی حسن باقری معامله قرن کروناویروس شهر ووهان محمدرضا شجریان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر قصیده گاو سفید بهتاش صناعی ها عبدالرضا نعمت فیلم کوتاه سه کام حبس عامه پسند فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو

چهل و ششمین جشنواره بین‌الملی فیلم مسکو به کار خود پایان داد و فیلم «آه سرد» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی شد و جایزه بهترین مستند هم به «رُخ» رسید.

به گزارش ایسنا، چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو از ۱۹ تا ۲۶ آوریل (۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت) در روسیه برگزار شد و در شب اختتامیه فیلم «آه سرد» به کارگردانی ناهید عزیزی صدیق جایزه سنت جورج نقره‌ای بهترین کارگردانی بخش مسابقه اصلی، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و تقدیرنامه نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و اقیانوسیه) شد و همچنین جایزه بهترین مستند این رویداد سینمایی هم به «رُخ» ساخته سام کلانتری رسید.

در جشنواره مسکو امسال هم جایزه سنت جورج طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی نیز به فیلم مکزیکی «شرم» ساخته «میوئل سالگادو» رسید.

«آهو» ساخته هوشنگ گلمکانی، «رُخ» ساخته سام کلانتری در بخش مسابقه آثار مستند، «سرد روشن» ساخته علی دارایی و «تاکسیدرمیست» ساخته سوسن سلامت و بهزاد علوی در بخش مسابفه فیلم های کوتاه و انیمیشن کوتاه «پیچ تاریخی» به کارگردانی میلاد محمدی و سریال «پوست شیر» برادران محمودی دیگر آثار ایرانی جشنواره مسکو امسال بودند.

چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو در بخش ویژه‌ای نیز به مرور آثار داریوش مهرجویی کارگردان فقید ایرانی پرداخت و فیلم‌های «هامون»، «گاو»، «درخت گلابی»، «لیلا»، «پری» و «اشباح» از جمله آثار این کارگردان فقید ایرانی به نمایش گذاشته شد.

جشنواره مسکو امسال طی هشت روز برگزاری میزبان نمایش ۲۴۰ فیلم از ۵۶ کشور بود. این جشنواره در سال ۱۹۳۵ تأسیس شد که آن را به دومین جشنواره قدیمی فیلم جهان پس از ونیز تبدیل می‌کند. جشنواره مسکو در ابتدا به صورت دوسالانه برگزار می‌شد اما از سال ۱۹۹۵ رویدادی سالانه شد، اگرچه در سال های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ برگزار نشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • انصراف گیتی‌پسند از لیگ فوتسال
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال هستند؟
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال‌ هستند؟
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید