Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولان با حضور در گلزار شهدای بندرعباس با آرمان های والای امام راحل(ره) و شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدای بندرعباس با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان، فرماندار بندرعباس، مدیران کل دستگاه های اجرایی و مسوولان نظامی و انتظامی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسوولان استانی بار دیگر با حضور در این مراسم با امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

 

نخستین برنامه صبح امروز حضور مسئولان استان هرمزگان بر روی عرشه ناوشکن سهند در بندرگاه منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت در محفل انس با قرآن و به صدا درآمدن بوق ناوچه ها و ناوشکن ها بود.

 

دکتر « فریدون همتی »، استاندار هرمزگان در حاشیه این برنامه با تبریک و گرامیداشت فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عنوان کرد: مجموع تعداد پروژه های قابل افتتاح و آغاز عملیات اجرایی در استان هرمزگان برای ایام الله دهه مبارک فجر سال جاری، 722 پروژه با اعتباری بیش از 8135 میلیارد تومان می باشد.

 

وی ادامه داد: این میزان شامل افتتاح 707 پروژه با اعتباری بالغ بر 7874 میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی 15 پروژه مهم در سطح استان با اعتبار بیش از 261 میلیارد تومان است.

 

استاندار هرمزگان افزود: این پروژه ها در زمینه های مختلف در شهرستان های استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسند که در بین شهرستان ها، بندرعباس با تعداد 174 پروژه و اعتبار بیش از 5516 میلیارد تومان دارای بیشترین تعداد پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر است.

 

همتی تصریح کرد: همچنین بیشترین تعداد پروژه ها مربوط به بخش مسکن، عمران شهری و روستایی با 331 پروژه است و بیشترین میزان اعتبار نیز مربوط به بخش انرژی با اعتبار 2626 میلیارد تومان می باشد.

 

وی در ادامه به تعدادی از پروژه‌های بزرگ و شاخص قابل افتتاح در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی 890 مگاواتی هنگام به ظرفیت 307 مگاوات با حجم سرمایه گذاری 150 میلیون یورو از جمله این طرح‌های بزرگ است.

 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: این نیروگاه در زمینی به مساحت 42 هکتار در 12 کیلومتری غرب بندرعباس احداث شده و شامل 2 واحد گازی 307 مگاواتی و یک واحد بخاری 280 مگاواتی می باشد.

 

همتی تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی ساخت توربین‌های کلاس F در این نیروگاه موجب افزایش راندمان به معنای مصرف سوخت کمتر برای تولید برق واحد و همچنین آلایندگی کمتر و در نتیجه ارتقای سطح بهره وری در صنعت برق خواهد شد.

 

وی گفت: دیگر طرح بزرگ قابل افتتاح در استان، تولید گندله آهن شرکت مادکوش با سرمایه گذاری 137 میلیون یورو می‌باشد.

 

استاندار هرمزگان اظهار داشت: سد سرنی شهرستان میناب و خط انتقال و تصفیه خانه آن با اعتبار 87 میلیون یورو و 55 متر ارتفاع سد، 61 میلیون متر مکعب حجم مخزن، 460 متر  طول تاج و 38 کیلومتر طول خط انتقال، آماده بهره‌برداری است.

 

همتی اضافه کرد: فاز دوم آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی بندرعباس به ظرفیت 20 هزار متر مکعب با اعتبار 2450 میلیارد ریال ، شامل یک باب ایستگاه پمپاژ ، یک مخزن به ظرفیت 5000 مترمکعب ، 5 کیلومتر خط انتقال و ظرفیت تامین آب 231 لیتر بر ثانیه دیگر طرح شاخص در استان است.

 

وی ادامه داد: فاز اول طرح آبرسانی به بشاگرد از سد جگین با اعتبار 1312 میلیارد ریال، شامل 2 باب ایستگاه پمپاژ با یک پمپ هرکدام به ظرفیت 60 لیتر بر ثانیه ، 5 واحد مخزن به ظرفیت 9000 مترمکعب ،  76 کیلومتر طول خط انتقال و ظرفیت تامین آب 30 لیتر بر ثانیه نیز آماده بهره‌برداری می‌باشد.

 

استاندار هرمزگان عنوان کرد: افتتاح 168 هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی با اعتبار بیش از 2677 میلیارد ریال در شهرستان های رودان، میناب، حاجی آباد و بندرعباس و بهره برداری از سامانه های نوین آبیاری در سطح 4000 هکتار از اراضی کشاورزی استان با اعتبار 680 میلیارد ریال از پروژه‌های مهم بخش کشاورزی استان است.

 

همتی خاطرنشان کرد: مجتمع بنکداران بندرعباس با اعتبار 950 میلیارد ریال شامل 193 باب غرفه نیز آماده افتتاح است.

 

وی افزود: بهره‌برداری از پست برق 230 کیلوولت فتوئیه شهرستان بستک با اعتبار 800 میلیارد ریال و پست برق 63 کیلوولت طلوع بندرعباس با اعتبار 600 میلیارد ریال دیگر طرح‌های مهم استان هستند.

 

استاندار هرمزگان گفت: نصب و راه اندازی تجهزات بلاک میانی تزرج تا ایستگاه راه آهن زادمحمود با اعتباری حدود 3 میلیون یورو و مخازن نگهداری فرآورده های نفتی شرکت پتروآموت دریا با اعتبار 400 میلیارد ریال نیز برای ایام الله دهه مبارک فجر سال جاری در استان هرمزگان، آماده بهره‌برداری می‌باشند.

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد دهه فجر دهه فجر خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما استاندار هرمزگان نماینده ولی فقیه در هرمزگان تجدید میثاق با شهدا 12 بهمن دهه فجر ایام الله دهه مبارک فجر آماده بهره برداری استاندار هرمزگان قابل افتتاح تعداد پروژه ها بهره برداری شهدای انقلاب استان هرمزگان میلیارد تومان اعتبار بیش لیتر بر ثانیه میلیارد ریال تجدید میثاق میلیون یورو خط انتقال شهرستان ها دیگر طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۲۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای

صبح امروز اعضاء هیئت اقتصادی استان هرمزگان از بزرگترین بندر کانتینربری جهان بازدید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در حاشیه نشست با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان اعلام کرد: آشنایی بیشتر با فرایندهای تخلیه و بارگیری و نگهداری از کالا در پرترددترین بندر کانتینربری جهان از دلایل مهم این بازدید بود.

عادل شهرزاد با اشاره به ابلاغ راهبردهای اقتصاد دریامحور توسط مقام معظم رهبری و تاکیداتی که ریاست محترم جمهور در خصوص اقتصاد دریا محور داشتند، افزود: با وجود زیرساختهایی که در استان هرمزگان در حوزه بندری ایجاد شده و ارتقاء ظرفیت کانتینربری از 6.1 میلیون TU به 7.1 میلیون TU و افزایش جابجایی کالای فله ای از حدود 150 میلیون تن به 180 میلیون تن و وجود زیرساخت‌های دیگری از جمله بهره برداری از فاز سوم بندر شهید رجایی و توسعه ای که در حوزه بندری داشتیم ما رو برآن داشت که از بندر شانگهای بازدید کنیم.

وی افزود: هم زیرساختهای خوبی در استان هرمزگان است و هم رویکرد صادرات محوری که بعنوان دستورکار در حوزه اقتصادی مورد توجه است، به نظر می رسد این بازدیدها می تواند ظرفیت استان را برای استفاده از زیرساختهای بندری دوچندان کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان ضمن اشاره به حوزه مدیریت فرآیندی، حقوق کشتیرانی و صنعت بیمه دریایی، بیان داشت: با توجه به زیرساختهای مهم در استان هرمزگان بعنوان یک استان مرزی، نیاز است دستورکار فعالتری هم در بحث مدیریت فرآیندی و اصلاح فرآیندها از زمان ورود کالا تا زمان ترخیص کالا از یک طرف و از طرف دیگر حقوق دریایی و حقوق کشتیرانی و صنعت بیمه دریایی داشته باشیم.

شهرزاد افزود: وجود زیرساختهای مهم بندری در استان هرمزگان، بعنوان یک الگوی مناسب از بنادر فعالی که در سایر جهان است استفاده و بهره خوبی برد که بندر شانگهای می تواند بعنوان یک الگو مورد استفاده قرار بگیرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین نیز اظهار داشت: دو نمایشگاه مهم در شهر شانگهای برگزار شد که هیات تجاری-اقتصادی استان هرمزگان از این نمایشگاهها بازدید کردند و در کنار آن از یکسری از توانمندیهای شهر توسط این هیات بازدید شد و تبادل نظر خوبی در بخش اقتصادی انجام شد.

علی محمدی افزود: راهکارهای توسعه با شرق چین، بین هیات اعزامی استان هرمزگان و دوستان ما تبادل شد که امیدواریم در آینده نزدیک این تبادل نظرها بصورت رسمی بین دو طرف ادامه پیدا کند و از ظرفیتهای اقتصادی شانگهای و استانهای شرق چین و استان هرمزگان بیش از گذشته مورد بهره برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا