Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد در وزارت اقتصاد سوئیس گفت که کشورش موفق به انجام هماهنگی‌های بین المللی لازم درخصوص سازوکار جدید مبادله کالاهای کشاورزی و دارویی شده و تا زمانی که اعتبار کافی نزد بانک‌های سوئیسی باشد هیچ محدودیتی وجود ندارد. ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «اروین بولینگر» رئیس بخش اقتصادی روابط دوجانبه وزارت اقتصاد سوئیس درباره سازوکار جدید مبادله کالاهای کشاورزی و دارو میان سوئیس و ایران، گفت که شرکت‌های زیادی برای استفاده از این سازوکار ابراز علاقه‌ می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام اقتصادی سوئیس یادآور شد که پس از خروج آمریکا از برجام، کار برای شرکت‌ها و بانک‌ها به منظور تامین منابع مالی همکاری‌های اقتصادی، حتی در حوزه اقلامی که تحریم نبودند دشوار بود.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه سوئیس موفق به انجام هماهنگی‌های بین المللی لازم درخصوص سازوکار جدید شده است، گفت: اهمیت سازوکار در این است که می تواند انتقال دارو به ایران را تضمین کند.

او درباره تفاوت این سازوکار با سازوکاری که سه کشور اروپایی عضو برجام حدود دو سال پیش برای تسهیل همکاری‌های مشروع تجاری با ایران (اینستکس) راه‌اندازی کردند گفت: اینستکس به عنوان یک شرکت از سوی کشورهای اروپایی ثبت شده، اما ما از ابتدا با مقامات آمریکا، وزارت خزانه داری و دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی در تماس بودیم، ریز اطلاعات شرکت‌هایی را که در این سازوکار همکاری می‌کنند با آمریکا به اشتراک می‌گذاریم؛ معاملات را به طور دقیق ارزیابی می‌کنیم و برخی از این اطلاعات را با آمریکا به اشتراک می‌گذاریم.

سفارت سوئیس در تهران: سازوکار مالی برای ارسال اقلام بشردوستانه به ایران اجرایی می‌شوداختصاصی|واکنش همتی به را‌ه‌اندازی کانال مبادله دارو و کالاهای کشاورزی از طریق سوئیس

بولینگر خاطر نشان کرد که این ابتکار نتیجه رایزنی مقام های سوئیس با مقام‌های آمریکا و ایران است که از این لحاظ با اینستکس متفاوت است.

این سیاستمدار سوئیسی عنوان کرد که این سازوکار در حال حاضر برای شرکت هایی که در سوئیس ثبت شده‌اند خدمت رسانی می‌کند و هیچ محدودیتی به لحاظ معاملات و مبادلات تجاری وجود ندارد.

بولینگر درباره معامله دارویی هفتم بهمن هم گفت: ما می خواستیم مطمئن شویم که این سازوکار کار می کند. لذا تا زمانی که اعتبار کافی نزد بانک‌های سوئیسی باشد هیچ محدودیتی وجود ندارد.

انتهای پیام/

R1016169/P/S8,89,90,95/CT12 واژه های کاربردی مرتبط برجام اینستکس | INSTEX

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام اینستکس INSTEX برجام اینستکس INSTEX کالاهای کشاورزی هیچ محدودیتی سازوکار جدید وجود ندارد بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن نوری‌زاده یکشنبه ۹ اردیبهشت در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: هیات‌هایی از کشورهای چین و ترکمنستان در دومین روز از نمایشگاه اکسپو ۲۲۰۴  در غرفه استانداری خراسان رضوی حضور یافتند و مذاکراتی در خصوص فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دو طرف صورت پذیرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی استان برخی از اقدامات اقتصادی صورت پذیرفته از ابتدای دولت ارائه شد.

وی ادامه داد: حضور دبیرکل اتاق اصناف کشور، اعضای شورای شهر مشهد و رایزن اقتصادی ایران در آفریقای جنوبی از دیگر رویدادهای مهم روز دوم بود.

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم