Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حجت مدنی، مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: استان اردبیل در مصرف گاز CNG در دی ماه امسال ۱۷.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

او افزود: با افزایش مصرف گاز CNG در استان اردبیل حدود ۱۸ میلیون لیتر در دی ماه امسال در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: قبل از سهمیه بندی بنزین، مصرف CNG در استان روزانه حدود ۵۰۰ هزار متر مکعب بوده و الان به بیش از ۶۰۰ هزار متر مکعب رسیده است که امیدواریم مصرف گاز CNG به همین صورت رو به رشد باشد تا بتواند جایگزین بنزین شود و سبد سوخت مصرفی خودرو‌ها را متنوع‌تر کند.

مدنی تصریح کرد: در جهت توسعه این صنعت دولت بسته حمایتی در نظر گرفته است که با اهداء تسهیلات بانکی جهت دوگانه سوز کردن خودرو‌های شخصی اعطاء می‌شود.

او بیان کرد: با توسعه صنعت گاز CNG روزانه بیش از ۶۰۰ هزار لیتر در مصرف بنزین در استان اردبیل صرفه‌جویی می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های منطقه اردبیل درباره مصرف CNG در استان اردبیل طی ۱۰ ماهه گذشته سال ۹۸ بیان داشت: مصرف سوخت CNG در ۱۰ ماهه گذشته نزدیک ۱۸۰ میلیون متر مکعب می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود چهار دهم درصد افزایش داشته است و از این بابت روزانه نزدیک به ۶۰۰ هزار لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

او در ادامه بیان کرد: با توجه به مصرف بنزین سهم سوخت گاز CNG در سبد سوختی استان نزدیک به ۵۰ درصد می‌باشد که با توسعه این صنعت امید داریم که این مقدار افزایش یابد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوخت مصرف بنزین مصرف گاز سهمیه بندی بنزین ملی پخش فرآورده CNG در استان اردبیل مصرف بنزین مصرف گاز CNG منطقه اردبیل صرفه جویی متر مکعب ۶۰۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است

حسین اسماعیلیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: اکنون بخش قابل توجهی از آب مشهد از طریق منابع سطحی و چهار سد دوستی، ارداک، طرق و کارده تامین می‌شود.

او افزود: نیاز آبی شهر مشهد در تابستان پیش رو که ماه‌های محرم و صفر و وقوع سفر‌های متعدد به مقصد دومین کلانشهر کشور را در پی دارد، حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه پیش بینی شده است، چنانچه ذخیره آب سد‌ها نیز به صفر برسد، حدود هفت هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از منابع فعلی قابل استحصال خواهد بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: این میزان کمبود آب را تا حدی باید از طریق اجرای پروژه‌های آب رسانی و بخش دیگر را از طریق مدیریت مصرف تامین کنیم.

اسماعیلیان بیان کرد: به زودی وارد دوره طولانی سفر‌ها در اواخر بهار و همچنین فصل تابستان به مشهد خواهیم شد، حتی اگر بارندگی‌های خوبی را در ادامه این سال آبی شاهد باشیم باز هم اوضاع به نحوی نیست که موجب جبران ۴۳ ماه خشکسالی شود و در چنین شرایطی یکی از موضوعات مهم و البته بر اساس شعار سال، مشارکت مردم در بحث مدیریت مصرف است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی