Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا رو به افزایش است و کل کشور چین، درگیر این مسئله است و بر اقتصاد آن تاثیر منفی می‌گذارد. برای مثال، درآمدزائی صنعت گردشگری در هفته اول سال گذشته، به بیش از ۵۰۰ میلیارد یوآن رسید. ولی امسال، ترس از ویروس سبب شده است که تقریبا تمام سفر‌ها به چین، لغو شود.

گروه بین الملل بازارنیوز: مجموعه ای از غرفه ها در قلب شانگهای آماده تعطیلات سال نو چینی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهروهای آنها با فانوس های رنگی تزئین می شوند و ورودی های آن ها توسط ده ها نگهبان امنیتی، تامین امنیت خواهد شد و فقط یک چیز وجود نخواهد داشت: «مردم». آنها از ترس ویروس کرونا در خانه خواهند ماند.

 

مردم، محبوس در خانه های خود 

در ابتدا، شهر ووهان تحت قرنطینه قرار گرفت و سپس بقیه استان که قریب به 60 میلیون جمعیت دارد نیز قرنطینه شد. گفته می شود به غیر از کامیون های مواد غذایی و تجهیزات پزشکی، کمتر کسی مجاز به تردد در شهر و روستاهای مجاور است. مردم به جای جمع شدن با خانواده و دوستان، حضور در نمایشگاه ها و معابد و رفتن به رستوران ها، در خانه های خود به سر می برند.

سینما ها تعطیل، گردشگری رو به افول

به گفته منابع محلی، سال گذشته و در تعطیلات سال نو چینی 9 درصد از درآمد گیشه چین در آن مقطع رقم خورد ولی امسال تقریبا تمام 11 هزار سینمای کشور، تعطیل است.

همچنین درآمدزائی صنعت گردشگری در هفته اول سال گذشته، به بیش از 500 میلیارد یوآن رسید. ولی امسال، ترس از ویروس سبب شده است که تقریبا تمام سفرها به چین، لغو شود.

این مسئله در دیگر کشورها نیز اثرگذار خواهد بود. در تایلند، مقامات انتظار دارند که تعداد گردشگران چینی امسال، 2 تا 9 میلیون نفر کاهش یابد و درآمد گردشگری را حدود 1.5 میلیارد دلار کاهش دهد. در این بین، ارزش سهام خطوط هوایی نیز کاهش یافته است.

لیک شینمینگ، مدیر یک فروشگاه روسری ابریشم میگوید: «فروش من بسیار کم شده است.»

همچنین آقای لی از سرمایه گذاران چینی معتقد است اگر ضرر و زیان او ادامه داشته باشد، برای ماه های بعدی به مشکل بر میخورد.

بر اساس آمار منتشر شده، شرکت بین المللی استارباکس، بیش از نیمی از 4292 کافه خود را در چین بسته است.

قابل ذکر است که ووهان یک قطب تولید، به خصوص برای اتومبیل هاست. نیسان، هوندا و جنرال موتورز در آنجا شرکت های زیادی دارند. بلومبرگ به ووهان از لحاظ تولید، رتبه 13 از 2 هزار شهر چین را اختصاص داده است.

 

آیا این مشکلات اقتصادی، گسترده تر خواهند شد؟

سوالی برای مردم چین و بسیاری از شرکت ها و کشورهای جهان که به اقتصاد چین ارتباط دارند پیش آمده است. «آیا این مشکلات اقتصادی، گسترده تر خواهند شد؟».

از آنجا که اتفاقات گزارش شده خبر از پیشرفت عفونت ها می دهد، اما نکته قابل توجه، نبرد چین با ویروس سارس است که در سال 2003 رخ داد. شیوع این ویروس از چین بود و به سرعت به دیگر کشورهای آسیای شرقی مثل هنگ کنگ، تایلند، ویتنام و سنگاپور و بعد به کشورهای آمریکای شمالی مثل کانادا و آمریکا سرایت کرد.

برخی نظریات بیانگر این هستند که اقتصاد دانان نباید بیش از حد نگران باشند. مادامی که پزشکان خوب در این کار مشغول به کار باشند، اتفاقی نمی افتد. نه آنفلوانزای مرغی در سال 2006 و نه آنفلوانزای خوکی در سال 2009، اثر چندانی بر اقتصاد جهانی نگذاشتند.

با این وجود، مشخص نیست چه زمانی، عادی بودن وضعیت اقتصاد از سر گرفته شود. آمار تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا رو به افزایش است و کل کشور چین، درگیر این مسئله است و بر اقتصاد آن تاثیر منفی می گذارد.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Gyz برچسب ها: چین ، ویروس کرونا ، کرونا ، اقتصاد ، اقتصاد چین

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: چین ویروس کرونا کرونا اقتصاد اقتصاد چین ویروس کرونا تقریبا تمام اقتصاد چین سال گذشته بر اقتصاد ولی امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۳۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، آتیلا پسیانی از پیشگامان تئاتر تجربی‌ست و چیزی حدود ۸۰ فیلم سینمایی در کارنامه بازیگری‌اش به چشم می‌آید؛ از نقش‌آفرینی برای بهرام بیضایی و تهمینه میلانی تا ابراهیم حاتمی‌کیا و بهروز افخمی.

آتیلا پسیانی که با بازی در «محله بر و بیا» خالق خاطرات دوست‌داشتنی برای دهه شصتی‌ها بود، در تمامی سال‌های بلند فعالیت هنری خود در گونه‌های رنگارنگِ جدی تا کمدی به ایفای نقش پرداخت، نقش‌هایی که نمود آن‌ها در فیلم‌های بسیاری پیدا بود.

«کشتی آنجلیکا»، «دو فیلم با یک بلیت»، «مسافران»، «خاکستر سبز» و «روز شیطان» از جمله آثاری بود که او از میانه دهه شصت تا سال ۷۳ در آن‌ها نقش‌آفرینی کرد. تا بعد از آن نوبت به همکاری با رسول ملاقلی‌پور و تهمینه میلانی در فیلم‌هایی چون «هیوا»، «دو زن» و «نسل سوخته» برسد. بعد از آن بود که در حوالی سال ۸۰ نوبت به همکاری‌اش برای بازی در آثار فریدون جیرانی و کمال تبریزی در فیلم‌های «آب و آتش»، «شام آخر» و «گاهی به آسمان نگاه کن» رسید.

فرزاد موتمن که آتیلا پسیانی سابقه بازی در دو فیلم او به نام‌های «آخرین‌بار کی سحر را دیدی» و «صداها» را دارد، بازی این هنرمند عرصه‌های سینما، تئاتر و تلویزیون را تکنیکی و با تمرکزی بالا در صحنه می‌خواند که قادر بود نقش‌های پیچیده و روانشناختی را به گونه‌ای ادراک‌پذیر ایفا کند.

گرچه «کما» ی آرش معیریان فیلمی در ژانر کمدی به‌شمار می‌رفت، اما پسیانی ایفاگر نقش جدی در آن بود تا در «اسپاگتی در ۸ دقیقه» توانایی‌های بازی در زمینه کمدی را نیز به رخ بکشد. بازی در «آتش بس»، «پاداش سکوت»، «یک عاشقانه ساده»، «پل چوبی»، «نیمه شب اتفاق افتاد»، «غلامرضا تختی» و «سیانور» را از جمله دیگر نقش‌آفرینی‌های به یاد ماندنی این بازیگر فقید می‌توان خواند.

آتیلا پسیانی که آخرین نقش‌آفرینی او بازی در مجموعه «بی‌گناه» به کارگردانی مهران احمدی بود، بعد از مدتی مبارزه با بیماری سرطان، در میانه نخستین ماه پاییزی سال ۱۴۰۲ دیده از سرای ناپایدار فرو بست.

کد خبر 848317 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • سینما‌ها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد