Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره کل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: لازمه ارائه خدمات رایگان درمانی به کودکان خیابانی، تأمین منابع مالی آن است و سازمان بهزیستی هنوز زمینه این کار را فراهم نکرده است.

سید مجید صادقی‌راد در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص وظایف سازمان تأمین اجتماعی که در آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی مشخص‌ شده است، گفت: این آیین‌نامه بر اساس قانون چهارم توسعه بوده است که مدت اجرای آن به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با پایان زمان اجرای برنامه‌های توسعه و با تدوین برنامه‌های جدید مدت اعتبار آیین‌نامه‌های برگرفته از این نوع قوانین هم به پایان می‌رسد، افزود: در برنامه‌های بعدی یعنی برنامه‌های پنجم و ششم توسعه، منابع مورد نیز اجرای این آیین‌نامه هم به‌طور کل نادیده گرفته ‌شده است.

معاون اداره کل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در تدوین برخی قوانین و برنامه‌ها وظایفی بر عهده سازمان گذاشته می‌شود که لازمه اجرای آن‌ها، پیش‌زمینه‌هایی است که باید قبل از آن فراهم شود گفت: در این آیین‌نامه هم اشاره‌شده که بهزیستی باید برای کودکان موضوع آن، از طریق بیمه خدمات درمانی دفترچه بیمه تهیه نماید. یا در ماده 11 این آیین‌نامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف شده است اعتبارات موردنیاز جهت اجرای این آیین‌نامه را تأمین و در اختیار وزارت رفاه و تأمین اجتماعی قرار دهد.

صادقی‌راد با تأکید بر این موضوع که مسئله مورد اشاره دربند 7 ماده 6 فصل 3 این آیین‌نامه، موضوع فرانشیز درمان در درمانگاه‌های تحت پوشش سازمان بوده است و صرفاً مابه‌التفاوت پرداختی از طرف بیمار برای افراد موضوع این آیین‌نامه رایگان باید می‌شد ادامه داد: اگر به سازمان تأمین اجتماعی گفته می‌شود فرانشیز درمان از فرد دریافت نشود، لازم است منابع مالی لازم برای جبران هزینه پیش‌بینی شده و در قالب بودجه به سازمان پرداخت شود.

وی افزود: در مورد درمان کودکان خیابانی نه سازمان بهزیستی پیگیر تهیه دفترچه خدمات درمانی برای این کودکان شده و نه بودجه درمان رایگان این افراد و هزینه عدم پرداخت فرانشیز از طرف آن‌ها، به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

معاون اداره کل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی توضیح داد: گام اول اجرای این بخش از آیین‌نامه با تهیه دفترچه خدمات درمانی از طرف بهزیستی باید انجام می‌شد که این کار انجام ‌نشده است. از طرف دیگر عدم پیگیری و یا تخصیص این اعتبار به تأمین اجتماعی از طرف سازمان برنامه بودجه عملاً شرایط لازم برای اجرای این بخش از آیین‌نامه را فراهم نکرده است.

صادقی‌راد همچنین یادآور شد: سازمان تأمین اجتماعی حدود 43 میلیون نفر بیمه تحت پوشش مقررات بیمه‌ای دارد و منابع مالی‌اش برای ارائه خدمات هزینه حق بیمه دریافتی از بیمه پردازان است. نه ازنظر قانونی و نه از حقوقی امکان‌پذیر نیست که تأمین هزینه ارائه خدمات به جمعی خارج از پوشش سازمان را از محل پرداختی حق بیمه دیگر افراد انجام دهیم.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: بیمه سازمان بهزیستی تامین اجتماعی بهزیستی بیمارستان درمان کودک کار کودک خیابانی ساماندهی کودکان خیابانی ارائه خدمات رایگان فراهم نکرده کودکان خیابانی آیین نامه خدمات درمانی آیین نامه منابع مالی صادقی راد برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان

تین نیوز

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از انعقاد تفاهمنامه خدمات اجتماعی ویژه رانندگان تاکسی بین این سازمان و سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، احمد احمدی صدر با بیان اینکه ۲۹ پایگاه خدمات اجتماعی در سطح شهر تهران با هدف کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت دارند، اظهار کرد: یکی از این پایگاه ها در سازمان تاکسیرانی با هدف ارائه خدمات ویژه اجتماعی به رانندگان تاکسی و خانواده های آنهاست.

احمدی با اعلام اینکه در شهر تهران نزدیک به ۷۰ هزار راننده تاکسی وجود دارد که این افراد معیشت شان را از این فعالیت تأمین می کنند، یادآور شد: با توجه به اینکه رانندگان تاکسی مدام در ترافیک، آلودگی هوا و تعامل با افراد گوناگون در جامعه هستند امکان ارائه خدمات مشاوره و مددکاری به شکل رایگان برای آنها و خانواده هایشان در پایگاه خدمات اجتماعی مستقر در سازمان تاکسیرانی فراهم شده است.

وی صدر ادامه داد: در حال حاضر سازمان تاکسیرانی با پایگاه خدمات اجتماعی مستقر در این سازمان همکاری مناسبی را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: با همکاری مناسب سازمان تاکسیرانی جلسه تخصصی مدیران این دو سازمان برگزار شده است تا در قالب تفاهم نامه این خدمات به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان افزایش یابد.

بر اساس گزارش سایت شهر، بیش از این وام ویژه به رانندگان تاکسی آسیب دیده اجتماعی به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال توسط سازمان تاکسیرانی با همکاری پایگاه خدمات اجتماعی پرداخت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد