Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@00:20:30 GMT

موزه سیب سمیرم راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۷۰۱۲

موزه سیب سمیرم راه‌اندازی می‌شود

محسن احمدی روز شنبه در جمع مدیران شهرستان و جمعی از فعالان میراث فرهنگی و گردشگری در محل فرمانداری  اظهارداشت: این موزه در ایران و جهان اولین مدل اجرایی و اختصاصی برای محصول سیب درختی است.

وی با بیان اینکه وسعت ۲۰ هزار هکتاری باغ های سیب این خطه بهترین موقعیت برای ایجاد این موزه را ایجاد کرده است، ادامه داد: معرفی سیب و ظرفیت‌های این میوه، نقش سیب در اقتصاد استان و کشور و ایجاد مرکز پژوهش ومطالعه پیرامون ظرفیت‌های سیب درختی نخستین دستورکارهای پیش زمینه ای این موزه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نایب رئیس انجمن موزه داران ایران، طراحی و احداث یک معماری چشم نواز و منحصر بفرد با سنبل سیب در منطقه سمیرم و ایجاد پایگاه مطالعاتی فرهنگی و اجتماعی به منظور ایجاد بازارهای ثانویه فروش و تبلیغات برای جذب گردشگر در همین زمینه انجام می‌گیرد.

احمدی تصریح کرد: برند و نشان سیب سمیرم سرزمین هزار چشمه، جهانی و متفاوت از هر نوع محصول دیگری است چرا که موقعیت آب و هوایی دنا و زاگرس مرکزی تاثیر بسزایی در رنگ، عطر و طعم سیب این خطه دارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی فرمانداری سمیرم در ادامه اظهارداشت: شعار محوری امسال «رونق تولید» است و از همین رو برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار باید از تمام ظرفیت های موجود شهرستان استفاده شود.

سید مهدی قائم مقامی خاطرنشان کرد: این شهرستان درحوزه کشاورزی و سیب درختی و طبیعت گردی دارای ظرفیت بالایی است اما از صنایع تبدیلی مرتبط با این صنایع و بخش‌ها بهره چندانی ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد با شکل گیری و راه اندازی شرکت عمران و توسعه شهرستان بخش زیادی از مسایل شهرستان در حوزه سرمایه گذاری، تعاونی ها، نرخ گذاری و توجه به صنایع مرتبط با کشاورزی و خدمات حل و فصل و پیگیری شوند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم در همین پیوند، تاکید کرد: این شهرستان در سالهای اخیر در حوزه طبیعت گردی مورد توجه خاص گردشگران بوده و درحوزه سیب درختی نیز هم ازنظر تنوع، شکل و مرغوبیت در بین کشورهای جهان سرآمد است.

 به گفته سعید سلمانیان، امروز می توان با معرفی بیشتر، فرهنگ سازی وتوسعه آن و تولید مشتقات سیب زمینه های لازم را برای فروش بیش از گذشته این محصول و جذب گردشگر در کنار فعالیت های کشاورزی دنبال کرد.

وی افزود: برای راه اندازی موزه سیب و ایجاد یک پایگاه مدیریتی برای جذب گردشگران تمام تلاشمان را بکار خواهیم بست وضمت فراهم آوردن بسترهای لازم در این زمینه همکاری لازم را با موزه داران و فعالان این بخش خواهیم داشت.

از جمله آثار تاریخی و طبیعی سمیرم پارک تخت قراچه، چشمه 'خوانسار'، تخت سلیمان آب ملخ، 'حمام کمال الملک وزیر'، 'تل شاهی و وزیری'، 'قلعه بهمن'، آبشار 'خفر'، آبشار سمیرم، چشمه ' ناز ونک'، 'تالاب خان وردشت'، آبشار 'بی بی سیدان'، چشمه'بابا زرنگ کمه'، چشمه 'نوول' غار 'دنگزلو'، 'لای سرخ دنا' و 'امامزادگان ابراهیم، زید ابن علی، سیداحمد و سید محمد خفر، بی بی ناز خاتون و بی بی گل خاتون کمه و حنا' است.

شهرستان کوهستانی و معتدل سمیرم در ضلع شمالی دنا و زاگرس میانی، دارای ۱۰۰ هزار جمعیت است که در جنوب استان اصفهان، شمال یاسوج، شرق اقلید و آباده استان فارس و غرب لُردگان استان چهارمحال و بختیاری واقع است.

این شهرستان دارای افزون بر 20 هزار هکتار باغ سیب و 17 هزار هکتار زمین زراعی است و در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان چهارمحال و بختیاری تبلیغات صنایع دستی و گردشگری کشاورزی معاون برنامه ریزی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی راه اندازی سیب درختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتمع‌های گردشگری در شهرهای شهرستان شهرکرد راه‌اندازی شود

فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: مجتمع‌های گردشگری باید در تمام شهرهای شهرستان شهرکرد راه‌اندازی شود

بهادر عبدالغنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مجتمع‌های گردشگری باید در تمام شهرهای شهرستان شهرکرد راه‌اندازی شود در این راستا رفع مشکلات سرمایه‌گذاران بخش گردشگری در شهرهای شهرکرد، هفشجان، نافچ، شهرکیان، سورشجان، هارونی، سودجان و طاقانک باید مورد توجه شهرداران قرار گیرد.

وی افزود: تمام شهرداران شهرستان شهرکرد ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت عرضه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را در دستور کار قرار دهند و گزارش آن را تا یک ماه دیگر به کارگروه گردشگری ارائه کنند.

فرماندار شهرکرد تصریح کرد: رعایت قانون و تسهیل در سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در دستور کار تمام متولیان کار قرار گیرد.

کد خبر 751757

دیگر خبرها

  • سمیرم آماده برگزاری دور دوم انتخاب است
  • صدور مجوز خرید و راه‌اندازی خط تولید کشتار مرغ در همدان
  • مجتمع‌های گردشگری در شهرهای شهرستان شهرکرد راه‌اندازی شود
  • ‌تلاش برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در مناطق تقاضا محور استان فارس
  • انتخابی سخت در سمیرم و لنجان/ مردم کار را تمام می‌کنند
  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود