Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت صبح روز گذشته، ۱۱ بهمن به‌صورت همزمان در بیش از ۳۸۰ شهر در گروه‌های ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل بیت (ع) و حفظ قرآن کریم برگزار شد.

بخش کتبی آزمون سراسری قرآن در رشته‌های تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه، حفظ جز ۳۰ قرآن کریم، حفظ جز اول، حفظ سوره بقره، حفظ پنج جز آخر، حفظ پنج جز اول، حفظ ۱۰ جز اول، حفظ ۱۵ جز اول، حفظ ۲۰ جز اول، حفظ ۲۵ جز اول و حفظ کل قرآن کریم برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمار منتشر شده از سوی ستاد برگزاری مسابقات در این آزمون، مجموعاً ۱۲۱ هزار و ۳۶۵ نفر ثبت‌نام کردند که ۹۸ هزار و ۲۵۶ نفر در آزمون صبح روز جمعه که به آزمون بخش کتبی شناخته می‌شود، حضور داشتند. از این تعداد حدود ۲۰ هزار نفر در گروه آقایان و ۸۰ هزار نفر نیز در گروه بانوان به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.

بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کننده در این دوره از جشنواره مربوط به گروه حفظ قرآن با ۸۶ هزار و ۸۳۶ داوطلب است. در ادامه گروه ترجمه و مفاهیم قرآن نیز با ۱۶ هزار و ۲۹۱ داوطلب در رده دوم قرار دارد. در گروه آموزش‌های الکترونیکی ۱۳ هزار و ۵۲۵ و در گروه معارف اهل بیت (ع) نیز ۴۷۱۳ داوطلب حضور داشته‌اند.

در بین رشته‌های مربوط به گروه حفظ قرآن هم رشته حفظ جز ۳۰ قرآن با ۲۲ هزار و ۷۹۲ داوطلب بیشترین و حفظ ۲۵ جز اول نیز با ۱۲۳۰ داوطلب کمترین میزان شرکت‌کننده را داشته‌اند. در رشته حفظ کل قرآن نیز که یکی از اصلی‌ترین رشته‌های این آزمون است، ۳ هزار و ۹۱۸ داوطلب حضور داشته است.

تصحیح پاسخنامه‌های این آزمون در بیش از ۱۰۰ شهر از سوی نمایندگی‌های مؤسسه قلم‌چی بلافاصله از روز شنبه آغاز می‌شود و مقرر شده است تا طی ۴۸ ساعت از برگزاری آزمون نتایج آن اعلام شود. حد نصاب قبولی در این آزمون در بخش کتبی ۷۰ از ۱۰۰ و در آزمون الکترونیک ۸۰ از ۱۰۰ اعلام شده است. پس از اعلام نتایج به برگزیدگان به قید قرعه جوایز نقدی اهدا می‌شود. همچنین به تمام داوطلبانی که امتیاز بالای ۹۰ کسب کنند، لوح تقدیر اهدا می‌شود.

کد خبر 4840760

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن کریم نهج البلاغه آزمون سراسری قرآن و عترت تمدن نوین اسلامی نشست علمی کنفرانس بین المللی قاسم سلیمانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فعالیت های قرآنی ولایت فقیه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی آیت الله جوادی آملی مجمع عالی علوم انسانی اسلامی ایام فاطمیه پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران کتاب سال حوزه آزمون سراسری قرآن سوره بقره قرآن کریم بخش کتبی هزار نفر حفظ قرآن حفظ جز جز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه

ایسنا/خراسان جنوبی مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: افرادی که نتوانستند در تاریخ ۶ اردیبهشت در آزمون سراسری شرکت کنند مجدد در تاریخ ۲۱ اردیبشهت برگزار می‌شود.

سید جواد حسینی واشان، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با توجه به سیل رخ داده در زیرکوه در تاریخ ۶ اردیبهشت  و مسدوی راه‌ها بسیاری از افراد نتوانستند در کنکور شرکت کنند. 

وی بیان کرد: ۱۳۸ نفر از افراد در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی  که نتوانستند شرکت کنند آزمون در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.                                             

حسینی واشان گفت: داوطلبان می‌توانند کارت شرکت به آزمون را از روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند و در ۲۱ اردیبهشت در ۸ صبح روز جمعه آزمون برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزمون تخصصی حافظان قرآن در بوشهر و کنگان برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش در قم برگزار می‌شود
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان