Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@19:36:30 GMT

درمان خشکی پوست دست با چند ماسک خانگی

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۷۶۶۵

درمان خشکی پوست دست با چند ماسک خانگی

پوست دست بسیار حساس و آسیب پذیر است و در اثر انجام کار زیاد، زیبایی و لطافتش را از دست می‌دهد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، چروک دست در جوانی بسیار آزار دهنده است. برای از بین بردن چروک پوست دست می‌توانید از مواد طبیعی استفاده کنید.

برای نرمی و لطافت پوست دست می‌توان با برخی از مواد طبیعی، ماسک مناسب برای چروک پوست دست تهیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سودا یا جوش شیرین
ابتدا یک قاشق غذا خوری سودا یا جوش شیرین را را در آب گرم مخلوط کرده و سپس دستان خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید این روش برای از بین بردن چروک دست بسیار موثر است و باعث می‌شود تا پوست دست شما نرم و لطیف شود.

آب لیمو و شکر
یک دوم قاشق غذا خوری آبلیمو را با یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید سپس دستان خود را به آرامی در حرکت دایره‌ای با آن خیس کرده و پس از ۱۵ دقیقه دست را بشویید. آب لیمو و شکر در از بین بردن چروک پوست دست بسیار مفید است.

آناناس
آناناس یک میوه سرشار از ویتامین C. است و برای بهبود خشکی و ظاهر ناسالم پوست بسیار توصیه می‌شود. برای انجام این کار کمی آب آناناس را داخل ظرف ریخته و سپس دستان خود را درون آن قرار داده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. پس از مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

استفاده از آناناس با محتوای اسیدی خود به طور منظم برای خلاص شدن از چین و چروک زودرس پوست دست بسیار موثر است.

روغن زیتون

ویتامین E. همراه با چربی‌های ضروری موجود در روغن زیتون باعث تغذیه و رفع چین و چروک پوست دست می‌شود. فقط کافی است چند قطره روغن زیتون را روی پوست خود مالیده و قبل از خواب به مدت ۱۰ دقیقه دستان خود را مالش دهید تا تاثیر فوق العاده این روغن گیاهی را با چشمان خود ببینید.

موز
موز حاوی مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های E، A، B، آهن، روی، ید، پتاسیم و منیزیم است که در بهبود پوست و مبارزه با چین و چروک پوست کمک زیادی می‌کند. کافی است یک عدد موز رسیده را با چنگال له کرده تا حالت خمیری شکل پیدا کند. سپس این ماسک را بر روی دست‌ها بمالید و به آرامی به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

پارافین
پارافین می‌تواند منافذ پوست را باز کرده و سلول‌های مرده پوست را حذف کند همچنین استفاده از پارافین باعث نرم‌تر شدن پوست دست شده و می‌تواند رطوبت را در پوست دستان شما افزایش دهد. موم پارافین برای بهبود پوسته پوسته شدن دست و خشکی پوست تاثیر زیادی دارد.

بازسازی پوست دست با لیزر
اگر دچار پیری پوست، آکنه و مشکلات پوستی دیگر هستید و یا مدت زمان زیادی در معرض نور خورشید قرار گرفته اید با استفاده از روش لایه برداری با لیزر می‌توانید لکه ها، زخم‌ها، چین و چروک و خطوط ایجاد شده را از پوست دست خود حذف کرده و پوست خود را شاداب کنید. لایه برداری پوست با لیزر باعث حذف سلول‌های مرده پوست شده و سبب تولید و تحریم سلول‌های جدید پوستی می‌شود.

بهترین سفید کننده دست را بشناسید!
برای سفید کردن دست می‌توانید از ماسک‌های مختلف مانند ماسک روشن کننده شیر و پوست پرتقال استفاده کنید.

پوست پرتقال حاوی زیادی از ویتامین C. است و در روشن سازی پوست دست بسیار موثر است. کمی پوست پرتقال را در محیط باز و در برابر نور خورشید خشک کرده و سپس آن را به صورت پودر در آورید و با کمی شیر مخلوط کرده و روی دستان خود قرار دهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خشکی پوست ماسک خانگی نور خورشید پوست پرتقال دست بسیار موثر بین بردن چروک پوست دست بسیار چروک پوست دست پوست پرتقال پوست دست چین و چروک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۷۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

آزمایش مهم اولین «واکسن شخصی» برای نخستین بار در جهان در انگلیس در حال انجام است و این واکسن از نوع پیام‌رسان آر.ان.‌ای (mRNA) است که در مقابل ملانوما، یکی از مرگبارترین انواع سرطان پوست به کار گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، «استیو یانگ»، ۵۲ ساله از منطقه استیونج در هرتس بریتانیا که در ماه اوت سال گذشته بخشی از پوست سرش برای مقابله با سرطان جراحی شد، از اولین بیمارانی است که تزریق این واکسن را امتحان می‌کنند.

بنابر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، این واکسن طوری طراحی شده است که به سیستم ایمنی بدن او کمک می‌کند تا هر سلول‌ سرطانی باقی مانده را تشخیص داده و از بین ببرد.

امید می‌رود که به این ترتیب سرطان او دوباره برنگردد.

در این واکسن که اکنون در مرحله نهایی و سوم آزمایش خود قرار دارد، همان فناوری به کار گرفته شده است که در تولید واکسن‌های فعلی کووید استفاده می‌شود.

پزشکان بیمارستان کالج دانشگاهی لندن در کنار آن داروی دیگری به نام پمبرولیزومب ( Pembrolizumab ) با نام تجاری کیترودا (Keytruda) را به بیمار می‌دهند که همچنین به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.

نشانگرهای ژنتیک

این درمان ترکیبی، ساخته شده توسط شرکت‌های مدرنا، مرک شارپ و دوهم هنوز به طور عادی از طریق سیستم درمان انگلیس و خارج از رویه آزمایشهای بالینی در دسترس نیست.

متخصصان در برخی از دیگر کشورها از جمله استرالیا، در تلاش هستند تا با امتحان آن بر بیماران، شواهد بیشتری را جمع‌آوری کنند و بسنجند که امکان استفاده گسترده از آن وجود دارد یا نه.

این واکسن «شخصی» است، به این معنا که با کمک سلول‌های خود شخص تولید می‌شود و ترکیب آن متناسب با هر بیمار تغییر می‌کند.

روش کار واکسن طوری است که با نشانگرها و مشخصات ژنتیکی ویژه فرد و تومور او مطابقت داشته باشد و به این ترتیب بدن را هدایت می‌کند تا پروتئین‌ها یا پادتن‌هایی بسازد که تنها به سلول‌های سرطانی با همان نشانگرها یا پادگن‌ها حمله کنند.

«ساخت سفارشی»

دکتر هدرشاو، محقق بیمارستان کالج دانشگاهی لندن گفته است این تزریق قابلیت درمان افراد مبتلا به سرطان پوستی ملانوما را دارد و آزمایش آن روی سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه هم شروع شده است.

او این شیوه را یکی از هیجان‌انگیزترین درمان‌هایی دانسته که در مدت طولانی شاهد آن بوده است.

او افزوده اینکه واکسن کاملا به طور سفارشی برای بیمار ساخته شده است، برای بیماردیگری که منتظر دریافت واکسن است، نمی‌تواند کارگر باشد.

او با شخصی خواندن این واکسن گفته است که این موضوع بسیار فنی است و با دقت برای هر بیمار ساخته می‌شود.

«واقعا هیجان انگیز است»

بخش بریتانیایی این آزمایش بین‌المللی روی ۶۰ تا ۷۰ بیمار در هشت مرکز از جمله در لندن، منچستر، ادینبورگ و لیدز انجام می‌شود.

بیماران مورد آزمایش باید ملانوماهای پرخطرشان را ۱۲ هفته قبل برداشته باشند، تا بهترین نتیجه را بگیرند.

آقای یانگ در حال درمان در لندن است.

او امروز به برنامه رادیو چهار بی‌بی‌سی گفت: این آزمایش فرصتی را به من می‌دهد تا حسی داشته باشم که با یک دشمن بالقوه و نامرئی مبارزه می‌کنم.

به گفته او اسکن‌ها نشان دادند که او از نظر رادیولوژیک بدنش عاری از سرطان است، ولی هنوز این احتمال هم وجود دارد که سلول‌های سرطانی در جایی از بدنش پیدا شوند.

او افزوده است به جای اینکه منتظر بنشینم و آرزو کنم که دوباره سلول‌های سرطانی برنگردند، من این شانس را داشتم که دستکش‌های بوکس را بردارم و به سراغش بروم.

علایم سرطان پوستی ملانوما

این موسیقدان سالها شاهد یک توده روی پوست سرش بود تا اینکه متوجه شد، سرطان است. به گفته او این یک «شوک بزرگ» برایش بود.

او گفته که دوهفته فقط به این فکر می‌کرد که «دیگر تمام شد».

او افزوده است که پدرش در سن ۵۷ سالگی به دلیل ابتلا به بیماری آمفیزم (از بین رفتن ویژگی ارتجاعی ریه) جان داد و بر همین مبنا فکر می‌کرد که جوانتر از پدرش از دنیا خواهد رفت.

علایم شایع سرطان پوست که باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

- خال غیرطبیعی جدید

- خال موجود که به نظر می‌رسد در حال رشد یا تغییر است.

- تغییر یک بخش طبیعی پوست

هرچه که ملانوم زودتر تشخیص و برداشته شود، درمانش راحتر است و احتمال موفقیت درمان هم بیشتر است.

داده‌های آزمایش‌های فاز دوم که در دسامبر منتشر شد، نشان داد احتمال مرگ یا بازگشت سرطان بعد از سه سال در افراد مبتلا به ملانوماهای پرخطر که همراه با ایمونوتراپی داروی کیترودا تزریق شده بودند، نسبت به کسانی که تنها دارو دریافت کرده بودند، تقریباً نصف (۴۹ درصد) بود.

دکتر شاو از وجود «امید واقعی» این درمان سخن گفته است که بتواند بازی را عوض کند به خصوص اینکه عوارض جانبی نسبتاً قابل تحملی دارد.

به گفته او این عوارض شامل خستگی و درد بازو هنگام دریافت واکسن است که برای اکثر بیماران بدتر از زدن واکسن آنفلوآنزا یا کووید نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار