Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: زحمات بسیاری برای انعکاس تصاویر و فیلم‌های زمان قبل از انقلاب به نسل‌های آینده کشیده شده است، اما کافی نیست و متأسفم از اینکه صدا و سیما آنچنان که باید و شاید عمل نمی‌کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیداحمد میرمهدی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک، امروز، 12 بهمن در مراسم گلباران حجره طلبگی حضرت امام در اراک، گفت: جوانانی که در پیروزی انقلاب و سال 57 نقش داشتند امام را ندیده بودند و تنها سخن ایشان را به وسیله اعلامیه‌ها و نوارها شنیده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: زحمات بسیاری برای انعکاس تصاویر و فیلم‌های زمان انقلاب به نسل‌های آینده کشیده شده است اما کافی نیست و متأسفم از اینکه صدا و سیما تصاویر را آنچنان که باید و شاید منعکس نمی‌کند و باید در این زمینه بیش از این کار شود.

حجت‌الاسلام میرمهدی لزوم تبیین حس‌و‌حال مردم زمان انقلاب برای نوجوانان و جوانان امروز را مورد تأکید قرار داد و افزود: امام(ره) کار انبیا را انجام داد و همانند ایشان قوم خود را از جهالت، ظلمات و تاریکی شهوت و امیال‌نفسانی رهایی و به سمت بندگی خدا هدایت کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: زمان طاغوت دین را به سخره می‌گرفتند، بنده بعد از گذشت اینهمه سال صحنه‌ای که چادر را به مسخره گرفته بودند هنوز از ذهنم پاک نشده است. احکام اسلامی مورد تمسخر دستگاه حاکمیتی آن زمان بود. در زمان پهلوی دوم اگر مزدوران متوجه می‌شدند در مراسم عزاداری حرفی از دین می‌شود حتما مقابله می‌کردند.

وی اضافه کرد: در تعجم که چرا برخی از افراد مسن فراموشکارند، مگر فراموش کردید نوجوان و جوان حتی برای رفتن به مدرسه احساس خطر می‌کردند، امنیتی نبود، عده‌ای چاقوکش در شهرها جولان می‌دادند و مردم از این افراد وحشت داشتند و کسی به شکایت آنان توجه نمی‌کرد؛ چراکه اصل و اساس حکومت آنان بر پایه ظلم بود، مردم امنیت امروز را فراموش نکنند.

حجت‌الاسلام میرمهدی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب فقر از بین رفته و روستاها در آبادانی به سر می‌برند، گفت: در زمان حال زمینه اشتغالزایی فراهم است که در زمان رژیم منحوس پهلوی این امکانات بدین‌گونه فراهم نبود. امروز قشر متوسط جامعه اکثریت را تشکیل می‌دهند در صورتیکه آن زمان اکثریت فقیر بودند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک بیان کرد: طلبه‌ها پس از انقلاب نیز زندگی طلبگی خود را دارند و چیزی از بودجه دولت به حوزه اختصاص پیدا نمی‌کند اگر هم مبلغی اختصاص پیدا کرده است بابت ساختمان سازی بوده است و برای هزینه زندگی و امرار معاش مبلغی پرداخت نکرده است و امام راحل و رهبری نیز حتی با استفاده حوزه از اعتبارات دولتی موافق نبودند؛ چراکه لازم است طلاب استقلال خود را حفظ کنند.

وی افزود: هرچند به وضعیت فرهنگی، بازار، حجاب و ... اراک گلایه دارم، اما وضعیت کنونی را بسیار بهتر و عالی‌تر از زمان قبل از انقلاب می‌دانم. امروز اکثریت مردم به مسائل دینی تقید دارند. اراک دارالمؤمنین است، شهری که به سمت بی‌دینی می‌رفت به سمت دینداری بازگشت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا ایکنا مرکزی حجره طلبگی امام اراک مدیر حوزه علمیه امام خمینی ره حجت الاسلام صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری و سازمان سیما، منظر در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود علاوه بر اینکه کاشت درختان مثمر مانند زیتون و پسته در عرصه‌های جنگلی را آغاز کرده، گونه‌های سودمند مانند گل محمدی را نیز در عرصه‌های مناسب مدنظر قرار داده است.

به گفته وی، از روز گذشته برداشت گل محمدی از چهار هکتار از عرصه ۱۱ هکتاری بوستان گل محمدی واقع در کمربندی امام علی (ع) آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار دو تن گل محمدی برداشت شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: سیاست ما استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و استفاده از گونه‌های مثمر است که امیدواریم این روند در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: دو عرصه بزرگ کاشت گل محمدی در شهر قم در بوستان غدیر و بزرگراه امام علی (ع) واقع‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • نظر وین رونی در مورد زمان اعلام خروج کلوپ از لیورپول و تاثیرش روی عملکرد بازیکنان / زیرنویس فارسی
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • گزارشی از ۳ سریال جدید تلویزیون + زمان پخش
  • کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر