«سه کام حبس» قصه پلیس نبود/ بازی تنابنده یکی از ویژگیهای بارز فیلم بود
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۸۹۷۱
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری فیلم «سه کام حبس» به کارگردانی و نویسندگی سامان سالور، ساسان سالور (تهیهکننده)، مسعود سلامی (مدیر فیلمبرداری)، مهدی ابراهیمزاده (صدابردار)، غزاله معتمد (طراح لباس) سحر شهامت (طراح صحنه)، محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، متین ستوده و سمیرا حسینپور بازیگران فیلم و با اجرای محمود گبرلو امروز شنبه دوازدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در ابتدای نشست، ساسان سالور از حضار درخواست کرد که به احترام جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی یک دقیقه سکوت کنند و بایستند.
در ادامه سامان سالور درباره قصه فیلم گفت: بسیاری فیلمها با موضوعات اجتماعی ساخته میشوند و ساخت این فیلم سه سال زمان برد. تلاش ما بر این بود که جنبه دیگری از اعتیاد و ضربهای که به خانواده میزند را به تصویر بکشیم. از نظر من فراگیری اعتیاد در جامعه، موضوع مهمی است و امیدوارم این فیلم تلنگری برای این افراد باشد که زندگی خانوادگی خود را تباه نکنند.
او همچنین درباره بازی تنابنده در این فیلم گفت: بازی تنابنده یکی از ویژگیهای بارز فیلم بود و با ایدههایی که میداد باعث شد قصه سر و شکل بهتری بگیرد. او بازی خودش در «لامپ ۱۰۰» را تکرار نکرد.
سالور در توضیح چرایی کمرنگ بودن نقش پلیس در فیلم توضیح داد: قصه «سه کام حبس» قصه پلیس نبود و بیشتر میخواستیم در تار و پود فیلمنامه پلیس نقش پررنگتری داشته باشد.
سالور در پاسخ به این سوال که چرا شما که به عنوان کارگردانی نو گرا شناخته میشوید در این فیلم روال دیگری را طی کردید، گفت: فکر نمیکنم استفاده از بازیگر یا قصهای که جذاب باشد منافاتی با نوگرایی داشته باشد. صحنههای ابتدایی فیلم فرمیاست که من دوست دارم؛ شرایطی برای زن قصه پیش میآید، زندگیاش به قهقهرا میرود و ناچار به خردهفروشی مواد میشود.
سلامی (مدیر فیلمبرداری) درباره رنگ فیلم توضیح داد: کارگردان فیلم به فراخور فیلمنامه تاکید داشت که فیلم رنگ خاصی داشته باشد. سعی کردم رنگ این فیلم شبیه فیلمهای دیگر نشود و رنگ جدیدی را ببینیم. ما لوکرنگی داشتیم که همیشه روی دوربین سوار بود و بر همین اساس همه چیز انجام گرفت. این رنگی که ما میبینیم رنگ جامعه امروز است و اگر از پنجره نگاه کنیم رنگ شهر سیاه، سفید و خاکستری است.
سالور درباره انتخاب بیمارستانی که در فیلم دیدیم، گفت: ما بیمارستانی میخواستیم که با فرم فیلم همگن باشد من چند عکس از بیمارستانی دیدم که در حال بازسازی و نزدیک به فضای فیلم بود. این را هم باید بگویم ما فضای خیلی چرک و بهمریختهای نسبت به واقعیت نشان ندادیم و اغراق نکردیم.
سالور در پاسخ به این انتقاد که چرا هیچ امیدی در فیلم وجود ندارد، گفت: ما متهم شدیم که چرا هیچ کورسوی امیدی در فیلم نگذاشتیداما زن قصه همه تلاش خود را برای حفظ زندگیاش انجام داد. وقتی در پلان آخر تصویر پاک شدن خالکوبی روی دست نسیم را میبینیم به معنای شروع یک زندگی جدید است. سینما در تلخترین لحظات نباید کور سو را ببینید.
کارگردان «سه کام حبس»، در پاسخ به این سوال که چرا برخی از صحنههای فیلم تکراری بود، گفت: در قصه و فیلمنامه هیچ جای تعجب نیست ما به نحوی در فیلمنامه نشان دادیم آدمی مثل خانم اردهالی که زندگی نرمال دارد به واسطه فرزندش میتواند درگیر ماجرای اعتیاد شود.
او ادامه داد: چون تهیهکننده و سرمایهگذار فیلم مستقل بود، هیچ سازمان مرتبط با این فیلم دخالتی در ساخت نداشت.
سالور در پاسخ به این سوال که سهم همکاری تنابنده و مشارکتش در نوشتن فیلمنامه چه میزان بود، بیان کرد: تنابنده با خودش ایدههای جذابی داشت که البته در تولید سخت بود. ما در عنوانبندی هم از ایشان تشکر کردیم، زیرا او هم فیلمنامه را میشناسد و هم در گپ و گفت با بازیگر، صاحب ایده است.
ساسان سالور تهیه کننده فیلم در پاسخ به این سوال که با توجه به این که ممکن است فیلم توجیه مالی نداشته باشد، چرا سرمایهگذار حاضر به همکاری با شما شد؟ عنوان کرد: آقای امین پور سرمایه گذار فیلم دغدغه مالی نداشت و از ابتدا برای ساخت فیلم بحث سودآوری نشد. از سویی به نظرم در سالهای اخیر اتفاقهای خوبی در اکران فیلمهای اجتماعی رقم خورده است.
وی ادامه داد:اگر فضا و امکانات لازم در اختیار این نوع فیلمها باشد میتوانند به فروش خوبی در گیشه برسند.
در ادامه محسن تنابنده در پاسخ به این سوال که چه نقشی در نگارش فیلمنامه داشته است و تجربه بازی با پریناز ایزدیار را چگونه توصیف میکند؟ گفت: راجع به فیلمنامه، من به اندازه خانم ایزدیار و دیگران در کنار کار بودم؛ نه تنها قبل از تولید اثر که در هنگام کار هم همه با هم و در کنار هم بودیم و تمرینهای قبل از فیلم کمک کرد تا به خانم ایزدیار نزدیک شویم و فکر میکنم کمک کرده تا ایفای این نقش درست از کار در بیاید و بازی با خانم ایزدیار برای من تجربه خوبی بود.
پریناز ایزدیار هم در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر چگونگی تجربه همکاری با محسن تنابنده گفت: تجربه با آقای تنابنده یکی از بهترین اتفاقها و تجربیات دوران بازیگری من بود. چرا که او حواسش به بازیگر رو به روی خودش هست و این باعث میشود که بازیگر با خیال راحت تری با نقش ارتباط برقرار کند.
ایزدیار در پاسخ به این سوال که آیا شما تلاش کردید که از نقشهای گذشته خود دور شوید، گفت: یک چیزهایی هستند که به شخصیت واقعی من مربوط میشوند و حذف کردن یا تکرار کردنش میتواند خوب نباشد. من سعی میکنم در نحوه بازی کردنم اغراق وجود نداشته باشد و سعی کردم کاراکتر متفاوتی را بازی کنم که باور پذیر باشد.
در ادامه این نشست سامان سالور در پاسخ به این سوال که مخاطب این فیلم چه کسانی هستند، گفت: اگر فیلم موفق شده باشد و آینهای در برابر جامعه گرفته باشد، مخاطبش همه کسانی هستند که با قصه ارتباط برقرار میکنند. به خصوص نوجوانهای یازده دوازده سالهای که اعتیاد در پیرامونشان و در هر فضایی که به آنها ربط داشته، وجود دارد. جدای از مردم امیدوارم کسانی که میتوانند قدمی برای رفع مشکلات مردم بردارند هم این فیلم را ببینند. افرادی که میتوانند کاری کنند که ما به هم عشق بدهیم.
سالور در پایان نشست گفت: همه ما میدانیم جشنواره امسال، جشنواره سختی بود، اما تصمیم گرفتیم به احترام شما اینجا حضور داشته باشیم و من از همه عوامل فیلم، جداگانه سپاسگزاری میکنم.
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر فیلم فجر پریناز ایزدیار تنابنده یکی خانم ایزدیار محسن تنابنده بازی تنابنده ساسان سالور سرمایه گذار سامان سالور تهیه کننده سه کام حبس فیلم ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
قابلیت جدید تسلا سایبرتراک؛ قفل دیفرانسیل فعال خواهد شد
تسلا سایبرتراک پنج ماه پیش وارد بازار شد، اما بسیاری از ویژگیهای یک پیکاپ مدرن را در اختیار خریداران خود قرار نمیداد. تسلا به مرور زمان و پس از بهروزرسانیهای نرمافزاری، این ویژگیها را در اختیار خریداران پیکاپ تسلا قرار میدهد. جدیدترین ویژگی تسلا سایبرتراک، فعالسازی قفل دیفرانسیل به همراه برخی قابلیتهای آفرودمحور دیگر است که به مالکان اجازه میدهد تا با این خودرو به ماجراجویی بپردازند.
به گزارش دیجیاتو، ویژگیهای جدید تسلا سایبرتراک از طریق حالت جدید آفرود قابل دسترسی هستند که توسط بهروزرسانی نرمافزاری به این پیکاپ اضافه شده است. این بهروزرسانی قابلیت حرکت روی سنگها، شن، برف عمیق و ماسه را بهبود میبخشد. مدلهای دوموتوره و تمام چرخ محرک یک قفل دیفرانسیل مرکزی خواهند داشت، در حالی که مدلهای سه موتوره دو قفل دیفرانسیل مستقل برای محور جلو و عقب خودرو دارند. در مدلهای سه موتوره، قفل دیفرانسیل عقب به صورت پیشفرض با ورود به حالت آفرود روشن میشود.
قابلیتهای جدید اضافه شده به تسلا سایبرتراک
قابلیت دیگری که به تسلا سایبرتراک اضافه شده است، Trail Assist نام دارد. این قابلیت مدیریت سرعت خودرو را روی سطوح ناهموار برعهده میگیرد تا راننده بتواند تمامی تمرکز خود را روی فرماندهی و حرکت خودرو متمرکز نگه دارند. حالت جدید Baja نیز به پیکاپ تسلا اضافه شده است. هنگامی که راننده دستیار کنترل پایداری خودرو را روی حالت حداقل تنظیم میکند، حالت Baja تعادل و هندلینگ خودرو را بهبود میبخشد. این حالت برای صعود از تپهها و فرود از آنها بسیار مفید واقع خواهد شد.
تسلا در بهروزرسانی جدیدش، قابلیت تنظیم تطبیقی سیستم تعلیق را نیز برای پیکاپ سایبرتراک در نظر گرفته است. این قابلیت به پیکاپ تسلا کمک میکند تا در سطوح لغزنده عملکرد بهتری داشته باشد. در نهایت آخرین قابلیت جدید پیکاپ تسلا، Cvber Tent نام دارد. همانطور که میتوان از نام این قابلیت حدس زد، با فعالسازی آن کابین تسلا سایبرتراک به سطح صاف تبدیل میشود تا سرنشینان بتوانند کف خودرو بخوابند. این قابلیت چراغها و پریزهای برق درونی خودرو را نیز برای استفاده کاربران فعال نگه میدارد. این اطلاعات توسط اکانت تسلا در شبکه اجتماعی X منتشر شدهاند و به زودی از طریق آپدیت در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.