Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@14:11:19 GMT

بازگشایی مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۹۱۳۰

بازگشایی مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط

مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط بازگشایی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط براساس تفاهم‌نامه میان دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان تاسیس شده است. این مرکز در مکانی جدید از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا نوری‌شاهرودی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، سیدعلی موسوی‌زاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و سیدباقر سخایی، معاون پیشین وزیر امور خارجه و مشاور عالی رییس بنیاد سعدی بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدباقر سخایی، مشاور عالی رییس بنیاد سعدی در سخنانی در این مراسم با اشاره به نقش این بنیاد در حمایت از مراکز آموزش زبان فارسی و گسترش زبان فارسی در سراسر دنیا، گفت: بنیاد سعدی با بهره‌گیری از کتاب‌های تخصصی و روش‌های نوین تلاش کرده است تا یادگیری و گسترش زبان فارسی را در فراسوی مرزها، با استاندارد آموزشی پیگیری کند و توانسته است نقش موثری در این زمینه ایفا کند.

او با تاکید بر این‌که زبان پل ارتباطی میان فرهنگ‌هاست، بیان کرد: زبان فارسی بزرگ‌ترین میراث ملی ماست و قدمتی چندهزارساله دارد، از این‌رو یکی از مهم‌ترین ابزارهای آشنایی با فرهنگ ایرانی یادگیری این زبان است.

سخایی در پایان سخنانش از زحمات سیدعلی موسوی‌زاده رایزن فرهنگی، سجاد امیری مدیر جدید مرکز آموزش زبان فارسی مسقط و زهره نفیسی‌نیا حامی مالی در بازگشایی این مرکز قدردانی کرد.

همچنین حجت‌الاسلام محمدرضا نوری‌شاهرودی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با اشاره به نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی ایران و عمان و مناسبات رو به گسترش آن‌ها، از بازگشایی مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط پس از دو سال تعطیلی ابراز خرسندی کرد.

سفیر ایران در ادامه با بیان این‌که فارسی‌آموزان در هر کجای جهان بر سر سفره گلستان نشسته‌اند و لطف حلاوت و ملاحت قصه‌های دل‌نشین سعدی را آموخته‌اند به خواندن شعرهایی از او پرداخت.

سیدعلی موسوی‌زاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی با تاکید بر علاقه‌مندی دو ملت به فرهنگ یکدیگر و وجود ظرفیت‌های مناسب برای توسعه مناسبات فرهنگی، اظهار کرد: زبان فارسی به‌عنوان دیپلماسی فرهنگی به دیپلماسی ما این مجال را خواهد داد که فرهنگ، جامعه و مردمش را به دیگران معرفی کند.

او افزود: به لطف خداوند و با همکاری بنیاد سعدی و یکی از ایرانیان مقیم عمان، مرکز آموزش زبان فارسی بازگشایی شد تا در دوره جدید با توجه به تسهیل سفر گردشگران ایرانی و عمانی به دو کشور شاهد جذب زبان‌آموزان در سطوح مختلف باشیم.

در این برنامه همچنین سخایی به رسم یادبود و تقدیر از زحمات زهره نفیسی‌نیا هدیه‌­ای از سوی غلامعلی حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی به او تقدیم کرد.

مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط در سال ۱۳۹۲ براساس تفاهم‌نامه میان دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز به کار کرد. در این دوره نیز با همکاری بنیاد سعدی و زهره نفیسی‌نیا یکی از بانوان فرهنگ‌دوست مقیم عمان بازگشایی شده و در سطوح مختلف برای آموزش به غیرفارسی‌زبانان در مکانی جدید راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران رایزن فرهنگی بازگشایی شد بنیاد سعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفارت ایران در باکو حضور یافت و با سفیر کشورمان در باکو دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز پنجشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه در دومین روز‌ از سفر خود به آذربایجان با حضور در سفارت ایران در باکو با سیدعباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان دیدار و‌ گفت‌‌وگو کرد.

بحث و‌ بررسی تحولات اخیر رابطه ایران و‌ آذربایجان و اقدامات فرهنگی صورت گرفته و‌ همچنین فضای فرهنگی پیش روی دو‌ کشور از مهم‌ترین محورهای این دیدار بود.

وزیر فرهنگ بامداد روز گذشته(دوازدهم اردیبهشت) به منظور حضور و سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی عازم باکو شد. اسماعیلی در این مجمع با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی فرهنگی، بر نقش سازمان‌ها و مجامع بین‌‌المللی برای ایجاد صلح پایدار جهانی و رفع منازعات کشورها تأکید کرد.

وزیر ارشاد: بدون نگاه به مرزهای سیاسی، به اندیشمندان خود توجه می‌کنیم + فیلم

وی  همچنین در حاشیه برگزاری این مجمع با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر فرهنگ در این دیدار بر تعاملات فرهنگی طرفین به‌ویژه در حوزه سینمایی تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان