Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@10:05:27 GMT

طرز تهیه «سس انبه» لبنانی مخصوص فلافل

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۰۷۹۳

طرز تهیه «سس انبه» لبنانی مخصوص فلافل

مواد لازم برای سس انبه:
انبه:۴۰۰ گرم
برگ بو:دو عدد
سرکه سفید:مقداری
زیره:یک و نیم قاشق مربا خوری
فلفل سیاه:دو قاشق مرباخوری
جوزهندی:کمی
سیاهدانه:دو قاشق مربا خوری
نمک دریا:یک قاشق مربا خوری
لیمو:نصف یک عدد
سیر:۸ حبه
تخم گشنیز:دو قاشق مربا خوری
روغن زیتون:سه تا چهار قاشق

طرز تهیه سس انبه:
ابتدا تخم گشنیز، دانه فلفل سیاه، زیره، نمک دریا و برگ بو را آسیاب کرده و به شکل پودر درآورید، در آخر جوز هندی و سیاهدانه را افزوده و در صورت تمایل یک قاشق مربا خوری فلفل قرمز اضافه نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مرحله بعد سیر‌ها را رنده کرده و انبه‌ها را با گوشت کوب له کنید، سپس انبه و سیر را با هم مخلوط نمایید.
تابه‌ای را روی حررات قرار داده و کمی روغن زیتون بریزید و ادویه‌ها را تفت دهید تا عطر آن بلند شود، مواد را مرتب هم بزنید تا نسوزد.
بعد از اینکه ادویه‌ها کمی تفت خورد مخلوط انبه و سیر را به تابه افزوده و خوب مخلوط نمایید تا ادویه‌ها و انبه بخوبی با هم ترکیب شوند.
در ادامه یک قاشق سرکه سفید و یک قاشق آب لیموی تازه را افزوده و با شعله بسیار کم مواد را تفت دهید تا طعم‌ها با هم ترکیب شوند.
در آخر نمک، ترشی و تندی سس را امتحان کرده و در صورت نیاز کمی آب لیمو، نمک و فلفل اضافه نمایید، سپس شعله را خاموش کرده و بعد از اینکه خنک شد آن را در ظرف مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید.   منبع:نمناک

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی سس فلافل ادویه ها یک قاشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، دانشجویان چند دانشگاه در بیروت پایتخت لبنان حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و به ویژه ساکنان نوار غزه اعلام کردند.

خبرنگار شبکه المیادین در لبنان گزارش داد که از برگزاری راهپیمایی دانشجویان در اطراف دانشگاه آمریکایی بیروت در حمایت از ملت فلسطین ممانعت شده است.

دانشجویان مستقر در اطراف دانشگاه آمریکایی بیروت با سر دادن شعارهایی نظیر «ما نیروهای محمد ضیف هستیم و به سمت قدس حرکت می کنیم» حمایت خود را از فلسطین اعلام کردند.

پایگاه خبری النشره نیز گزارش داد: تحصن های دانشجویان دانشگاه های لبنان در حمایت از ساکنان نوار غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

این تحصن ها بنا به دعوت نهادهای دانشجویی در دانشگاه آمریکایی بیروت، دانشگاه لبنانی آمریکایی شاخه بیروت، تمام شاخه های دانشگاه بیروت العربیه، دانشگاه بین المللی لبنان شاخه های بیروت و البقاع، دانشگاه الحدت، دانشگاه القدیس یوسف در بیروت، دانشگاه هایکازیان و دانشگاه روح قدیس برگزار می شود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر کشورهای مختلف جهان به ویژه آمریکا شاهد خیزش دانشجویان در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی است که با واکنش وحشیانه نیروهای پلیس آمریکایی و بازداشت گسترده معترضان همراه بوده است.

کد خبر 6093033

دیگر خبرها

  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • آب انبه کاملاً تازه بدون دخالت دست (فیلم)
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • این ادویه عمرتان را زیاد می‌کند
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند