Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی  در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سینما هلال زاهدان برگزار شد اظهار داشت: برگزاری این جشنواره در چنین شرایطی که این استان درگیر سیلاب است تاثیر بسیار زیادی در ایجاد روحیه در بین مردم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  بیان کرد: پس از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان مسوولان کشوری و لشکری برای امدادرسانی به مناطق سیلزده جنوب این استان رفتند و این برای مردم منطقه بسیار ارزشمند بود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب در جنوب این استان منشا اثر شد که شاعران و نویسندگان کار را آغاز کردند که این برای محرومیت زدایی منطقه بسیار تاثیرگذار است.

او  اظهار داشت: شعر و هنر اثرگذاری زیادی دارد اگر بعضی بیانات و اشعار قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیان نمی‌شد امروز شهید مطهری ناشناخته می‌ماند.

موهبتی بیان کرد: امیدواریم اثر شعر حماسی نقش آفرین و تاثیرگذار در کشور و سیستان و بلوچستان باشد بویژه مسوولان در این امر نقش آفرینی کنند زیرا اگر مشکل را پاک کنیم هیچ وقت حل نخواهد شد و این همایش و جشنواره کمک کننده بزرگی برای این استان خواهد بود.

او  تصریح کرد: اگر درسیستان و بلوچستان فرهنگ را نبینیم همه تلاش‌ها بی فایده است و واقعیت ایرانی و انسانی بودن باید حفظ شود.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر نیز گفت: این جشنواره با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه بخش اصلی و رقابتی و جنبی برگزار شده است.

مهدی غزلی بیان کرد: حدود هزار کتاب توسط داوران در این جشنواره بررسی شد و حضور استادان ادبیات با وجود سمپاشی دشمنان نشان داد جریان فکری ادبیات دچار خدشه نمی‌شود.

او  گفت: افتتاحیه این جشنواره با ترور سپهبد شهید قاسم شروع شد هرچند مجال شعرخوانی و گزارش را از دست ندادیم.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره شعر فجر اظهار داشت: در بخش جوان بیش‌از هزار اثر از تمامی استان‌ها به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که بی‌نظیر بودند.

او  تصریح کرد: علاوه بر اهدای جایزه فجر امسال به مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان یک حواله خرید به مبلغ یک میلیارد ریال برای خرید کتاب برای مناطق سیلزده به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان تحویل داده شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهاردهمین جشنواره سیستان و بلوچستان مناطق سیلزده شعر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر