Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@03:47:33 GMT

تقویت گردش خون با روش‌های طبیعی

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۳۳۹۹

گردش خون ضعیف می‌تواند منجر به درد شدیدی شده و اندام‌ها را برای مدت طولانی بی‌حس کند، این احساسات ناخوشایند در پاها باعث می‌شود راه رفتن و حتی ایستادن برای فرد بسیار دشوار شود.

اخبار اجتماعی - داروهای طبیعی می‌توانند به بهبود و تقویت گردش خون در پاها کمک کنند. داروهای طبیعی می‌توانند در صورت وخیم بودن مشکل سلامتی در کنار داروهای تجویزی مصرف شوند یا در صورت ملایم بودن آن به تنهایی مورد استفاده قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال بهتر است قبل از مصرف داروهای طبیعی برای اطمینان از نداشتن هر گونه عارضه یا تداخل دارویی با پزشک معالج خود مشورت کنید.

گیاه کُهَن‌دار (جینکوبیلوبا) یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی در طبیعت است که هزاران سال است به عنوان داروی سنتی بهبود جریان خون مصرف می‌شود. این گیاه حاوی ماده رقیق کننده خون است که از جمع شدن پلاکت خون جلوگیری می‌کند و احتمال ایجاد لخته در رگ را کاهش می‌دهد. لخته‌های خون می‌توانند جریان خون را مسدود کرده و باعث سکته مغزی شوند. فراموش نکنید که این گیاه را همراه با دیگر داروها استفاده نکنید، مگر این که پزشک معالجتان مصرف آن را تایید کرده باشد.

هم‌چنین افزودن سیر به اندازه کافی به رژیم غذایی یکی دیگر از روش‌های جایگزین برای تقویت سیستم گردش خون و جلوگیری از بیماری‌های مختلف است. خوردن روزانه چند حبه سیر می‌تواند به مدیریت طبیعی فشار خون کمک کند.

مصرف سیر برای افراد دیابتی با گردش خون ضعیف مزایای ویژه‌ای دارد، زیرا خاصیت ضد عفونی کننده آن می‌تواند به از بین بردن عفونت‌های میکروبی که ممکن است باعث تورم و التهاب شوند، کمک کند. سیر هم‌چنین می‌تواند به کاهش میزان قند خون که منجر به غلظت خون می‌شود و پایین آوردن سطح کلسترول که باعث ضخیم و سفت شدن رگ‌های خونی می‌شود، کمک کند.

علاوه بر این‌ها خوردن انواع زالزالک به طور منظم می‌تواند به بهبود جریان خون در کل بدن کمک کند. برای بهترین نتیجه زالزالک را با فلفل کاین، سیر و جینکوبیلوبا مخلوط و مصرف کنید تا جریان خون را به ویژه در پاها و مچ پای خود تقویت کنید.

به نوشته پایگاه خبری "ورلد هلث نت"، بیل‌بری (قره‌گیله) و هاکلبری نیز به کاهش مشکلات گردش خون و هم‌چنین تقویت بینایی و سلامت چشم کمک می‌کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رژیم غذایی زالزالک پیاده روی رژیم غذایی طبیعت فشار خون مشکلات داروهای طبیعی جریان خون گردش خون هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | طبیعت بهاری کردستان

آفتاب‌‌نیوز :

استان کردستان منطقه‌ای کوهستانی است که با ارتفاع حدود دو هزار متر از سطح دریا از مرتفع‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌آید، میانگین سالانه بارندگی در استان معادل ۵۰۰ میلیمتر است و اختلاف ارتفاع بین بلندترین و پست‌ترین نقاط استان حدود ۲۴۰۰ متر است.

کوه شاهو در جنوب غربی استان با ارتفاع ۳۳۰۰ متر بلندترین و منطقه آلوت در بانه با ارتفاع حدود ۹۰۰ متر کم ارتفاع‌ترین نقطه استان محسوب می‌شوند.

این اختلاف ارتفاع موجب به وجود آمدن اقلیم‌های متفاوت شده و این موضوع از نظر گردشگری حایز اهمیت است چرا که از نظر تنوع اقلیمی و وجود عوارض طبیعی و توپوگرافی، استان کردستان دارای جاذبه‌های متنوع و ارزشمندی است.

بی‌شک استان کردستان دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری است که مسافران را وا می‌دارد تا برای تماشای رنگین کمان رنگ‌های بهاری در فصل زیبای بیداری طبیعت به این استان زیبا سفر کنند و از آن بهره ببردند.

دیگر خبرها

  • کندوان یک‌طرفه شد
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • تصاویر | طبیعت بهاری کردستان
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه