Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

نماینده آمریکا در دیدار اشرف غنی از عدم پیشرفت‌ها در مذاکرات صلح خبر داد.

به گزارش صدا و سیما «زلمی خلیل‌زاد»، نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور افغانستان که صبح امروز وارد کابل شده، با رییس‌جمهور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری افغانستان (ارگ) خلیلزاد در این دیدار در خصوص دیدارهای خود با مقامات پاکستانی گزارشی را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلزاد به غنی گفت که در «گفت‌‎وگوها با طالبان هیچ پیشرفت قابل ملاحظه صورت نگرفته و همچنان برای رسیدن به یک نتیجه امیدواری‌ها در این زمینه وجود دارد»

وی همچنین علاوه بر روند صلح با مقامات پاکستانی درباره مهاجرین افغانستانی در این کشور نیز گفت‌وگو کرده است.

پس از آنکه مذاکرات آمریکا و طالبان در دوحه به بن‌بست رسید، خلیلزاد راهی پاکستان شد تا بار دیگر از پاکستان برای حل این مشکل کمک طلب کند.

خلیل‌زاد، که پیش از سفر خود به اسلام آباد برای گفت‌وگو با مقامات آمریکایی به بروکسل رفته بود، در حالی به پاکستان سفر کرد که گفت‌وگوهای ایالات متحده و طالبان در قطر متوقف هستند.

همزمان با این، حکومت افغانستان تأکید کرد که طالبان باید پیش از آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آتش‌بس کنند – اما طالبان و آمریکا بر کاهش خشونت‌ها تأکید کردند.

خلیلزاد در حالی به کابل سفر کرده که روز گذشته مک‌کنزی فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) در سفری از پیش اعلام نشده به افغانستان رفت.

سفر مک‌کنزی پس از سقوط یک فروند هواپیمای ارتش آمریکا در ولایت غزنی صورت گرفت. طالبان مسئولیت این سقوط را برعهده گرفت و اعلام کرد که تعدادی از افسران سیا و ارتش آمریکا در این هواپیما کشته شده‌اند.

پس از آنکه ترامپ مذاکرات آمریکا با طالبان را به‌دلیل کشته شدن یک سرباز آمریکایی در کابل متوقف کرد، طالبان اعلام کرد که تنها در صورتی حاضر به پذیرش آتش‌بس می‌باشد که آمریکا از افغانستان خارج شود.

طالبان اخیرا اعلام کرد که زیاده‌خواهی نمایندگان آمریکا در مذاکرات دوحه، این گفت‌وگوها را با بن‌بست مواجه کرده است. ملاعبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان نیز روز گذشته به‌صراحت اعلام کرد در صورت عدم خروج آمریکا از افغانستان، این گروه ایالات متحده آمریکا را مجبور به خروج خواهند کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اشرف غنی مذاکرات دوحه افغانستان صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۳۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از هیل، دانشجویان معترضی که در همراهی با موج حمایت از فلسطین، در دانشگاه ایالت ورمونت تحصن کرده‌اند، در مجاب کردن این مرکز آموزش عالی به پذیرفتن خواسته‌هایشان به یک پیروزی بزرگ دست یافتند؛ چراکه ریاست این دانشگاه با لغو سخنرانی «لیندا توماس- گرینفیلد» سفیر آمریکا در سازمان ملل در جشن فارغ‌‎التحصیلی دانشجویان موافقت کرده است.

این یکی از خواسته‌‎های اصلی دانشجویان دانشگاه ورمونت به دلیل نقش گرینفیلد در وتوی مکرر قطعنامه‌های سازمان ملل با موضوع آتش‌بس در غزه بوده است.

«سورش گاریملا» رئیس دانشگاه ورمونت، در پیامی با اشاره به ادامه اعتراضات در این دانشگاه اعلام کرد: «با کمال تأسف می‌گویم که سخنران برنامه ریزی شده خانم سفیر لیندا توماس-گرینفیلد، در دانشگاه لغو شده است.»

همزمان، دانشجویان معترض در واکنش به لغو سخنرانی سفیر آمریکا، از این رویداد استقبال کردند و توماس-گرینفیلد را جنایتکار جنگی خواندند.

به گزارش آنا، اعتراضات در آمریکا طیف گسترده‌ای از دانشجویان و اساتید طرف‌دار فلسطین را که عمدتاً در حوزه‌های مرتبط با ادیان یهودی و مسلمان پژوهش می‌کنند، با خود همراه کرده است. گروه‌هایی که این اعتراضات را سازماندهی می‌کنند شامل «دانشجویان برای عدالت در فلسطین» و «صدای یهودیان برای صلح» هستند. 

خواسته‌های خاص معترضان تا حدودی از دانشگاه به دانشگاه متفاوت است. محور اصلی خواسته‌های دانشجویان در سراسر دانشگاه‌هایی که اعتراضات در آن آغاز شده، آتش‌بس دائمی در غزه، پایان‌دادن به کمک‌های نظامی ایالات متحده به اسرائیل و قطع همکاری دانشگاه‌ها با شرکت‌های مرتبط با سازندگان اسلحه است که از جنگ سود می‌برند.

در برخی دانشگاه‌های آمریکا نیز، خواسته‌های صنفی در میانه اعتراضات گزارش شده است.

بر همین اساس، تقاضای اصلی این است که دانشگاه‌ها از خدمات مالی شرکت‌های مرتبط با اسرائیل یا شرکت‌هایی که از جنگ با حماس سود می‌ببرند، صرف‌نظر کنند. اما رؤسای دانشگاه‌ها تا حد زیادی از پذیرش این تقاضا‌ها خودداری کردند حال آنکه برخی کارشناسان معتقدند دانشگاه‌ها احتمالاً سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در شرکت‌های اسلحه‌سازی ندارند. اما در برخی دانشگاه‌ها، خواسته‌های دانشجویان، قطع همکاری‌های پژوهشی با صنایع دفاعی آمریکا و اسرائیل را نیز شامل می‌شود.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد
  • وقوع انفجار در کابل
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه