Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سفارت ایالات متحده آمریکا در عراق طی بیانیه‌ای به مأمور شدن «محمد توفیق علاوی» جهت تشکیل کابینه در عراق واکنش نشان داد.

به گزارش وب‌سایت خبری «شفق» عراق، سفارت آمریکا در بغداد در این بیانیه گفته است که شرایط فعلی عراق و منطقه می‌طلبد که این کشور یک دولت مستقلی و پاک‌دست داشته باشد و به تحقق نیازهای جامعه عراق ملزم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه آمده است:‌ «نامزدی علاوی برای نخست‌وزیری عراق باید با تلاش‌های واقعی به منظور تضمین تحقق این هدف (انتخاب نخست‌وزیری) ادامه داشته باشد».

سفارت آمریکا مدعی شده است که امنیت عراق «مسئله‌ای حیاتی» است و واشنگتن به محض تشکیل دولت علاوی، جهت آماده‌سازی شرایط عراقِ باثبات، پیشرفته و دارای حاکمیت، همکاری و تعامل خواهد داشت.

آمریکا در حالی مدعی حمایت خود از تشکیل دولت مستقل با حاکمیت ملی است که دخالت‌های این کشور در عراق و عملیات‌های ترور نظامیان تروریست آمریکایی در این کشور منجر به شهادت شماری از نیروهای الحشد الشعبی شده است و همین مسئله باعث شده است که پارلمان عراق لایحه اخراج نیروهای خارجی از جمله آمریکایی را تصویب کرده و از دولت بخواهد همکاری‌های نظامی بین بغداد و واشنگتن را لغو کند.

علاوی شنبه شب با انتشار ویدیوئی از خود اعلام کرد که از سوی ریاست جمهوری عراق مأمور به تشکیل کابینه شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۳۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، شبکه تلویزیوتی سی‌ان‌ان به نقل از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که به‌تازگی از سفر به چین بازگشته است، مدعی شد که شواهدی دال بر تلاش چین به منظور مداخله در انتخابات آمریکا وجود دارد.

کایلی اَتوود، مجری شبکه سی‌ان‌ان درباره قولی که شی جین‌پینگ، رییس جمهور چین نوامبر پارسال در اجلاس سانفرانسیسکو به جو بایدن، رییس جمهور آمریکا مبنی بر عدم مداخله در رویه‌های دموکراتیک این کشور داد، سوال پرسید و مدعی شد که گزارش‌های اخیر از این حکایت دارد که پکن به وعده‌اش وفادار نمانده است!

بلینکن از ارائه جزئیات خودداری و تاکید کرد که هرگونه مداخله در انتخابات «غیرقابل قبول» و او در جریان دیدار اخیر با مقامات ارشد چین، این موضوع را روشن کرده است.

وی در واکنش به فشار مجری درباره این مساله مدعی شد: به طور کلی، شواهدی مبنی بر تلاش برای نفوذ و احتمالا مداخله مشاهده کرده‌ایم و می‌خواهیم مطمئن شویم که این مداخلات هر چه سریع‌تر قطع شود.

استنباط اتوود از اظهارات بلینکن این بود که چین به هشدارهای آمریکا «توجه نمی‌کند.» در گزارش ارزیابی تهدید که دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا در ماه فوریه منتشر کرد، ادعا شده بود که پکن قصد دارد تا درباره رهبری آمریکا بذر تردید را بکارد، دموکراسی را تضعیف کند و نفوذ خود را از طریق عملیات‌های اطلاعاتی و مداخله انتخاباتی، گسترش دهد.

بایدن اوایل هفته جاری لایحه‌ای را امضا کرد و به مالک «تیک‌تاک»(شبکه اجتماعی پرمخاطب چینی) ۹ ماه فرصت داد تا یا سهام خود را واگذار کند یا فعالیتش در آمریکا ممنوع خواهد شد. حامیان این لایحه مدعی هستند که مالک تیک‌تاک، ملزم به ارائه اطلاعات به دولت چین است. براساس نظرسنجی‌ها، تیک‌تاک منبع خبری اصلی نسل جوان و واجدشرایط رای در آمریکاست.

کد خبر 6089886

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس