Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کاهش آمار ورودی پرونده‌ها در استان یزد در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، کاهش ۸/۴ درصدی داشته است و با اقدامات قضایی صورت گرفته تعداد ۱۲ کارخانه به چرخه تولید برگشته‌اند. تاریخ انتشار: 07:00 - 13 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۲۰۸۹

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، از ابتدای انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه رویکرد تحولی همواره یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های رئیس دستگاه قضایی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله رئیسی دوم تیرماه در یک گفت وگوی تلویزیونی در خصوص حکم مقام معظم رهبری در انتصاب وی بیان کرد: اساس این حکم آن است که باید تحولی در دستگاه قضایی صورت گیرد. اولین گام در این تحول، شناخت وضعیت موجود و شناسایی مشکلات است.

با توجه به متن حکم رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس قوه قضاییه، تحول در دستگاه قضا با جدیت دنبال می‌شود و در این میان دادگستری‌ها که در هر یک از استان‌ها به شهروندان خدمات قضایی ارائه می‌دهند نیز نقشی را در مسیر تحول ایفا می‌کنند، لذا واکاوی در کارنامه دادگستری در هر یک از استان‌ها می‌تواند نشان دهد که دستگاه قضایی تا چه میزان در مسیر تحولی خود پیش رفته است.

در ادامه به اقدامات و عملکرد دادگستری استان یزد در دوره تحول اشاره می‌شود:

اقدامات در جهت کاهش ورودی پرونده‌ها و مجازات‌های جایگزین حبس

جایگزین حبس در سال گذشته ۶۰۴ مورد بوده که در مدت مشابه سال جاری این آمار به تعداد ۱۵۱۸ معادل دو و نیم برابر سال قبل رسیده است.

بازگشت ۱۲ کارخانه به چرخه تولید با تلاش دستگاه قضایی

با اقدامات و تلاش‌های مجموعه قضایی استان یزد، تعداد ۱۲ کارخانه به چرخه تولید برگشتند. همچنین جمعیت کیفری زندان‌ها در استان یزد در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.   در سال ۹۷ تعداد ۴ نفر اعدامی از پای چوبه دار رضایت گرفته که این آمار در مدت مشابه امسال به تعداد ۷ نفر رسیده است.  

افزایش ۳۶ درصدی صلح و سازش در سال ۹۸

در زمینه صلح و سازش در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۲۷ درصد افزایش وجود داشته که در سال ۹۸ این آمار ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.   همچنین تعداد ۲۶۷ نفر زندانی مشغول به تحصیل در زندان‌های استان یزد هستند که از این تعداد ۱۲۲ نفر سوادآموز، ۱۰۸ نفر مدارس و ۳۷ نفر مشغول به تحصیل در دانشگاه هستند.

اعاده بیش از ۴ میلیون متر از اراضی به بیت‌المال

در راستای بازگشت اراضی به بیت‌المال، ۷۷ مورد قلع و قمع صورت گرفته و ۱۰۸ مورد نیز خلع ید انجام شده است و در مجموع ۴/۳۹۵/۲۹۴ متر از اراضی ملی به بیت‌المال بازگشت داده شده است. همچنین حدود دویست پرونده در اداره منابع طبیعی طرح گردیده که از این تعداد شصت و هشت پرونده مختومه شده است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری دادگستری یزد صلح و سازش جایگزین حبس دستگاه قضایی استان یزد متر از اراضی بیت المال نسبت به سال سال گذشته سال ۹۸ تعداد ۱۲ سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر ناصر عتباتی با اعلام این خبر بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از اراضی ملی و طبیعی، با اقدامات خود از بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی ملی که مورد تعرض و تصرف عده‌ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی خود و پای کار آوردن ادارات متولی رفع تصرف نمود.
عتباتی ادامه داد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بالغ بر ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در ۱۱۳۷ فقره به مساحت بیش از ۱۲۴۷ هکتار بود.
رئیس کل دادگستری استان همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت و گفت: دستگاه قضایی استان در سال گذشته به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در استان و شهرستان‌ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲۶۸۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی و در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار با تعداد ۱۰۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی ممانعت به عمل آمد.
مقام ارشد قضایی استان همچنین به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی هم اشاره و گفت: در سال ۱۴۰۲ از بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان نیز رفع تصرف به عمل آمده است.

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد