Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@23:08:22 GMT

هزینه ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی طرح ملی مسکن

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۳۹۴۸

هزینه ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی طرح ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: ارزش پروژه‌های ۴۰۰ هزار واحدی طرح ملی مسکن تا ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود محمودزاده درباره شناسایی افراد واجد شرایط ثبت نام طرح ملی مسکن اظهار داشت: پس از اتمام ثبت نام‌ها کار غربالگری متقاضیان به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که برنامه ریزی آن پایان غربالگری متقاضیان این طرح ۱۵ بهمن ماه بود ولی این اتفاق زودتر رخ داد و در حال حاضر غربالگری کل کشور به پایان رسیده و ابتدای هفته آینده نیز اسامی واجدان شرایط در هر استان به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: افرادی که واجد شرایط برای ادامه فرایند ثبت نام باشند پیامک دریافت کرده و با مراجعه به سامانه طرح ملی مسکن به آدرس tem.mrud.ir سایر مدارک لازم برای ثبت نام در طرح ملی اسکن را بارگذاری خواهند کرد. پس از آن اقدام به معرفی افراد واجد شرایط به پروژه‌های ساخت و ساز خواهیم کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: با توجه به اینکه برخی پروژه‌ها در برخی از استان‌ها توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود و در برخی از استان‌ها شرکت عمران شهرهای جدید یا ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها مسئول اجرای طرح هستند لذا پیامک‌هایی که به متقاضیان ارسال می‌شود بر اساس شهر یا استان مربوطه و متولی اجرای پروژه محل مراجعه متقاضیان به اداره مربوطه نیز ذکر می‌شود.

ورود بنیاد مسکن به طرح ملی مسکن در شهرهای بزرگ

وی درباره اینکه آیا بنیاد مسکن صرفاً پروژه‌های مسکونی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را قرار است در طرح ملی مسکن به عهده بگیرد، یا خیر اظهار داشت: بر اساس توافقی که میان وزارت راه و شهرسازی با نهادهای زیر مجموعه در خصوص طرح ملی مسکن صورت گرفته قرار است همه نهادها از جمله بنیاد مسکن با توجه به منابع و اراضی در اختیار خود در همه شهرها اجرای این طرح را کلید بزنند و مرزبندی خاصی بر اساس جمعیت شهرها دیده نشده است. به عنوان مثال به بنیاد مسکن گفته شده تا در هر شهری که امکانات دارد برخی پروژه‌ها به این نهاد انقلابی واگذار می‌شود. مثلاً در قم، اراک یا مشهد بنیاد مسکن قرار است چند پروژه مرتبط با طرح ملی مسکن را احداث کند.

محمودزاده درباره زمان آغاز فاز دوم ثبت نام طرح ملی مسکن پس از اتمام غربالگری ثبت نام‌های قبلی گفت: در تلاشیم تا پیش از نوروز ۹۹ ثبت نام‌ها آغاز شود اما بستگی به این دارد که بستر فنی لازم برای اجرای ثبت نام چه زمانی فراهم می‌شود تا مانند فاز یک ثبت نام این طرح با مشکل مواجه نشویم.

بانک‌ها برای تسهیلات دهی به سازندگان اعلام آمادگی کرده اند

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تأمین منابع مالی لازم برای اجرای طرح ملی مسکن خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مشکلی در این خصوص نداشته باشیم. بانک مسکن و برخی بانک‌های دیگر همکاری خوبی با ما تاکنون داشته اند. امیدوارم سایر بانک‌ها با حمایتی که بانک مرکزی از آنها خواهد داشت به صورت پررنگ‌تری وارد طرح ملی مسکن شوند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان از محل فروش اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی به طرح ملی مسکن در لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: این رقم بابت کمک به توسعه فعالیت‌های زیربنایی و آماده سازی محوطه پروژه‌های مسکونی طرح ملی مسکن در نظر گرفته شده و قرار نیست در ساخت و ساز مصرف شود.

ارزش اقتصادی پروژه‌های طرح ملی مسکن چه رقمی است؟

محمودزاده ادامه داد: چرا که حجم گردش مالی ۲۴۰ هزار واحدی که صرفاً در فاز اول ثبت نام طرح ملی مسکن به متقاضیان اختصاص می‌یابد ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان است و اگر قرار به احداث ۴۰۰ هزار واحد طرح ملی مسکن باشد این رقم به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان هم می‌رسد که ارزش اقتصادی این پروژه به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: اجرای طرح ملی مسکن تأثیر زیادی در اشتغال، ایجاد گردش اقتصادی و همچنین رشد و رونق اقتصادی دارد.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی درباره ورود سایر بانک‌های عامل علاوه بر بانک مسکن به طرح ملی مسکن نیز بیان داشت: از سوی بانک مرکزی به هر بانک سهمیه‌ای ابلاغ شده است. وزارت راه و شهرسازی نیز دستگاه‌های مربوطه در طرح ملی مسکن را به بانک‌های عامل معرفی کرده است. تا به حال رویکرد منفی از سوی هیچیک از بانک‌ها نداشته ایم. اگر چه ابهاماتی از سوی شیوه اجرای آن، برخی بانک‌ها به ما اعلام کرده اند اما ممانعتی در خصوص اجرای آن به ما اعلام نکرده اند. به نظر می‌رسد تسهیلات مورد نظر به صورت جدی به پروژه‌ها اعطا شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ۱۲۰ هزار میلیارد تومان ثبت نام طرح ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی طرح ملی مسکن طرح ملی مسکن طرح ملی مسکن بنیاد مسکن واجد شرایط ثبت نام ها طرح ملی اجرای طرح استان ها پروژه ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری

به گزارش پارس نیوز، وام 100 میلیون تومانی طرح طراوت بانک آینده با سود 23 درصدی به متقاضیان پرداخت می‌شود و افراد با دریافت آن تنها امکان خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک مذکور را دارند. بر اثر پرداخت این تسهیلات حساب وام گیرنده مسدود خواهد شد. این یکی از تضمین‌های تسهیلات مذکور است. علاوه بر این، افراد باید ضامن رسمی نیز داشته باشند تا تسهیلات به آن‌ها پرداخت شود. افراد بعد از دریافت تسهیلات مذکور و خرید کالای مورد نظر، 36 ماه فرصت بازپرداخت اصل و سود این تسهیلات را دارند.

با در نظر گرفتن شرایط مذکور، میزان هر قسط این وام به 3 میلیون و 870 هزار و 972 تومان می‌رسد. کل سود وام 39 میلیون و 354 هزار و 998 تومان بوده و جمع رقم تسهیلات و سود آن 139 میلیون و 412 هزار و 998 تومان اعلام شده است.

  روش غیرحضوری دریافت وام 100 میلیون تومانی طرح طراوت بانک آینده چگونه است؟

افرادی که به این تسهیلات نیاز داشته و فرصت حضور در شعب بانک آینده را ندارند، می‌توانند به صورت غیرحضوری برای این وام درخواست بدهند. افراد به منظور ثبت نام برای دریافت وام مذکور باید در سامانه پیشخوان مجازی ویژه مشتریان بانک یا سامانه ساتا تشکیل پرونده بدهند و سپس با تکمیل فرآیند، تسهیلات مذکور را دریافت کنند. همچنین افراد بعد از دریافت مبلغ وام امکان خرید اینترنتی و غیرحضوری کالا یا محصول مورد نظر از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک آینده را خواهند داشت.

منبع: رده

دیگر خبرها

  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومانی منوریل قم / چالش عبور از مقابل حرم حضرت معصومه (س) حل نشد
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است