Web Analytics Made Easy - Statcounter

  بر اساس این پژوهش، ۷۰% کسانی که دارای کلسترول بالا در خون هستند، طول عمر بیشتری دارند!

محققان با آنالیز ۳۰ پژوهش به این جمع‌بندی دست یافتند که در ۱۲ مورد از این پژوهش‌ها، رابطه‌ای میان کلسترول «بد» و میرایی در کار نبوده در حالی‌که ۱۶ پژوهش نشان داده که کاهش سطح کلسترول «بد»، احتمال مرگ را افزایش داده است!
کلسترول بد و خوب، وجود ندارد

کلسترول از انواع اسید‌های چرب است که در کبد تولید می‌شود و کارکرد‌های متعددی در بدن انسان دارد از جمله ساخت دیواره سلولی، سلول‌های عصبی و بسیاری از بخش‌های مغز؛ به طور کلی، بدن انسان بدون کلسترول خواهد مرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کلسترول همچنین ماده‌ای بسیار اساسی برای تولید هورمون‌ها بوده و متابولیسم تمامی ویتامین‌ها محلول در چربی نظیر ویتامین آ، دی، ایی و کا به وسیله آن انجام می‌شود.

بر اساس دانش کنونی پزشکی، دو نوع کلسترول وجود دارد که اولین آنها، «اچ. دی. ال» یا کلسترول خوب، ونوع دوم، کلسترول کم چگال «ال. دی. ال» که به کلسترول «بد» موسوم است.

البته از نقطه نظر علمی، چیزی تحت عنوان کلسترول خوب یا بد در کار نیست، بلکه صرفا» وجود دارد.C۲۷H۴۶O کلسترول با فرمول شیمیایی «دانشمندان، ۲۵% کلسترول بدن انسان را در مغز یافته‌اند که ماده اولیه ساخت پروجسترون، استروژن، کورتیزول، تستوسترون و ویتامین دی است.

بررسی علمی اجرا شده در دانشکده پزشکی مونت سینای در نیویورک نشان داده، کسانی که حافظه قدرت‌مندی دارند، سطح کلسترول «بد» بالائی دارند.
عفونت، اساس مشکل است

بالا بودن سطح کلسترول از عوارض وجود عفونت در بدن است به طوری‌که برای مهار این عفونت، مغز دستور ارسال کلسترول به عروق را صادر می‌کند، حال اگر این فرایند، نتیجه بخش باشد و التهاب برطرف شود، امور به وضع طبیعی خود باز خواهد گشت، اما در صورت ادامه عفونت، کلسترول بیشتری ارسال خواهد شد. به این ترتیب افزایش کلسترول باعث تراکم و رسوب آن در دیواره عروق شده و نهایتا گرفتگی عروق را ایجاد می‌کند.

سایت «لیوینگ تردیشنالی» در ادامه مطلب خود با اشاره به مفید بودن زردچوبه به عنوان ماده ضد التهاب، می‌افزاید: «کرکمین که ماده اساسی زردچوبه است، عنصر فعال اساسی در انواع گوناگون آنتی‌بیوتیک‌ها می‌باشد که از خواص ضدالتهاب و ضدعفونت برخوردار است.»

بر اساس نتایج تحقیقات علمی دانشگاه تگزاس، خوردن روزانه حداکثر ۱.۴ گرم زردچوبه به مدت سه ماه، برای رفع این گونه عفونت‌ها، اثری شفابخش دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کلسترول سلامتی عمر طولانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرم ناخن زرد چیست؟

سندرم ناخن زرد (Yellow Nail Syndrome) یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست‌ و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.

به گزارش ایسنا، این بیماری در پی تجمع مایع لنفی زیر ناخن که باعث می‌شود به رنگ زرد به نظر برسند، ایجاد می‌شود و می‌تواند نشانه اختلال در سیستم لنفاوی باشد. مبتلایان به این عارضه ممکن است به مرور زمان به بیماری‌های ریوی یا سیستم لنفاوی (مبارزه با عفونت) دچار شوند.

متاسفانه علت این عارضه معمولا ناشناخته است با این حال برخی از دلایل هم مطرح شده‌اند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

ژنتیک - اگر در خانواده شما کسی ناخن‌ زرد دارد، احتمال ابتلا به آن در شما هم بیشتر است.

انوع خاصی از سرطان - این عارضه در مواردی نادر با سرطان مغز استخوان (multiple myeloma)، سرطان ریه، سرطان پستان، سرطان کیسه صفرا، سرطان حنجره و لنفوم و برخی سرطان‌های دیگر همراه بوده است.

سندرم‌های نقص ایمنی - سندرم ناخن زرد در مواردی به دلیل کمبود ایمونوگلوبولین جی (IgG)، نوعی کمبود آنتی‌بادی که در آن بدن ایمونوگلوبین کافی تولید نمی‌کند و همچنین نقص ایمنی متغیر شایع (وضعیتی که با عفونت‌های مکرر مشخص می‌شود) ایجاد می‌شود.

بیماری‌های غده تروئید -  سندرم ناخن زرد گاهی با بیماری هاشیموتو (تیروئید بزرگ‌شده و آسیب‌دیده)، کم‌کاری شدید تیروئید و تیروئید پرکار همراه است.

سندرم نفروتیک - سندرم ناخن زرد خیلی به‌ندرت ممکن است همراه با سندرم نفروتیک (زمانی که کلیه‌ها به‌درستی کار نمی‌کنند) نیز ظاهر شود.

به نوشته ایندیپندنت،‌ اختلالات لنفاوی، آرتریت روماتوئید و کمبود ویتامین E هم می‌تواند زرد شدن ناخن‌ها را به دنبال داشته باشند.

نشانه‌های سندرم ناخن زرد

اگرچه زرد شدن ناخن‌ها از نشانه‌های اولیه این سندرم است، علائم دیگری هم هستند که باید مراقب آن‌ها باشیم.

برخی از این علائم عبارتند از ناخن‌های زرد، ضخیم و منحنی، ناخن‌هایی که رشدشان متوقف شده است، ناخن‌هایی که از بستر زیرینشان جدا شده‌اند، عفونت در بافت نرم اطراف ناخن و از دست دادن کوتیکول (پوسته ناخن).

درمان سندرم ناخن زرد

سندرم ناخن زرد معمولا به ‌عوارض ناشی از این بیماری بستگی دارد و متخصصان درمان‌ها را بر اساس آنچه برای بیمار مشکل ایجاد کرده است، ارایه می‌کند.

برخی از این روش‌های درمانی شامل مصرف آنتی‌بیوتیک برای عفونت‌های تنفسی،‌ ویتامین E برای ناخن، کورتون (کورتیکواستروئید)‌ برای التهاب و جراحی، زمانی که پوشش ریه‌ها و حفره قفسه سینه پر از مایع می‌شود، هستند.

به گزارش وری‌ول‌هلت، در مجموع می‌توان گفت که سندرم ناخن زرد چیزی فراتر از زرد شدن ناخن‌ها است و می‌تواند سیستم تنفسی و غدد لنفاوی را درگیر ‌کند و در مواردی عامل آن ژنتیک یا بیماری‌های مزمن است و در صورت ابتلا به سندرم ناخن زرد، می‌توان از طریق روش‌های درمانی متمرکز بر رفع نشانه‌های این عارضه، آن را کنترل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • (ویدیو) صف طولانی اصفهانی‌ها برای سروش صحت
  • بالاتر از زیدان: آنچلوتی پرافتخارترین مربی تاریخ رئال
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • ویدیو/ چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کاپ جهانی شانگهای| نتایج دور از انتظار کمانداران ایران در دور مقدماتی
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳