Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان فیلم شنای پروانه با اشاره به اقتضای مخاطبان سینما گفت: تماشاگر امروز دوست دارد در کنار تماشای فیلم و سرگرمی روی مسائل اجتماعی تعمق کند. ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، شهرستان اسلامشهر برای دومین سال متوالی میزبان جشنواره فیلم فجر است و تمامی فیلم‌های راه یافته به جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی فجر شهرداری اسلامشهر نیز اکران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم "شنای پروانه" در روز نخست جشنواره فیلم فجر در اسلامشهر در پردیس سینمایی این شهرستان در حالی به‌روی پرده رفت که "محمد کارت" کارگردان و برخی عوامل این فیلم در پردیس سینما فجر اسلامشهر حاضر و در کنار علاقه‌مندان به هنر سینما به تماشای فیلم شنای پروانه نشستند.

محمد کارت در جمع تماشاگران با بیان اینکه اهل جنوب شهر شیراز است اظهار داشت: خوشحالم که نخستین نمایش فیلمم در جنوبی‌ترین نقطه تهران است، چرا که در منطقه جنوب تهران پژوهش‌های زیادی داشته و مستندهایی را ساخته‌ام و با اشتیاق برای شنیدن نظر اهالی این منطقه آمده‌ام.

وی ادامه داد: فیلم شنای پروانه با موضوع بچه‌های جنوب شهر است اما مسائل آن درباره کل جامعه است و طبقات مختلف می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند که به نظر می‌رسد تماشای این فیلم حس خوبی را برای تماشاگران به ارمغان آورده باشد و از تماشای فیلم اظهار رضایت داشتند.

اکران ویژه جشنواره فجر برای نابینایان و ناشنوایان در ایران‌مالاکران فیلم‌های جشنواره فجر در شیراز؛ از « سینما شهر قصه» تا « روز صفر»گلستان| 10 فیلم جشنواره فجر در پردیس سینمایی کاپری اکران می‌شود

کارگردان فیلم شنای پروانه در پایان خاطرنشان کرد: تماشاگر امروز دوست دارد در کنار تماشای فیلم و سرگرمی روی مسائل اجتماعی تعمق کند.

گفتنی است فیلم‌های "خون شد" به کارگردانی مسعود کیمیایی، "شنای پروانه" به کارگردانی محمد کارت و "خروج" به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در جمع مردم فرهنگی، پرشور و هنردوست اسلامشهر در روز نخست جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت.

انتهای پیام/220/ح

R7840/P/S6,60/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر پردیس سینمایی پردیس سینما مسائل اجتماعی تماشای فیلم جشنواره فجر محمد کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکنیک مهم نیست، دل فیلمساز را می‌خریم

محمدحسین لطیفی نویسنده، کارگردان و دبیر نخستین جشنواره فیلم «رضوان» در حاشیه نشست خبری این جشنواره با اشاره به اینکه گستره فیلم‌های دینی شامل همه فیلم‌ها با مضمون محبت، انسانیت، گذشت، ایثار و … می‌شود، گفت: «اگر از صفر تا ۲۰ به دینی بودن یک فیلم نمره بدهیم، متوجه مرحله مرحله بودن این نگاه به فیلم می‌شویم مثلاً یک فیلم نمره ۵ و فیلمی دیگر نمره ۱۰ می‌گیرد، اما هیچ یک از این فیلم‌ها از گستره فیلم دینی خارج نمی‌شوند و تقریباً اکثر آثار اینگونه‌اند.»

به گزارش مهر، این کارگردان با اشاره به این‌که شیوه‌های مختلف در پرداخت به حضور خدا در فیلم‌ها وجود دارد، عنوان کرد: مساله اصلی و نکته من این است که آیا خدا در یک فیلم حضور دارد و خدا با آن کاراکتر هست؟ خدا برای هر کسی یک معنا دارد، اما این به معنای حضور خدا از اول تا آخر در یک فیلم نیست چرا که اقتضای درام این است که مثلاً یک آدم به حضیض ذلت و بدبختی برسد، اما کاراکتر فیلم در جایی احساس می‌کند خدا او را فراموش نکرده و این ارتباط به او آرامش می‌دهد. از این رو شیوه‌های مختلف در نوع پرداخت به حضور خدا وجود دارد.

وی درباره ویژگی‌های یک جشنواره دینی مطرح کرد: جشنواره دینی تنها تبلیغ دین نیست، ولی تبلیغ دین هم در آن دیده می‌شود مثلاً در فیلم «سفر سبز» نه آن کشیش مسیحی آمده است تا حاج رضا را مسیحی کند نه حاج رضا آمده است تا کشیش مسیحی را مسلمان کند، مهم این است که در نسبت با سایر ادیان ما یک افق دید با ۲ تعلیم متفاوت داریم و باید توجه داشته باشیم چقدر به هم نزدیک هستیم. نقاط اختلاف ما کم است پس بهتر است روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم به عنوان مثال در «از کرخه تا راین» حاتمی کیا، سعید در یک کلیسا نماز می‌خواند. به نظرم فیلمساز‌ها باید به مواردی از این دست توجه کنند.

کارگردان فیلم «غریب» با اشاره به اینکه حمایت‌های خوبی از جشنواره فیلم «رضوان» شده است، گفت: بالاخره در طول سال جوانانی در کشور هستند که در جا‌های مختلفی فیلم می‌سازند و ممکن است دیده نشوند و نتوانند عرض اندام کنند از این رو جشنواره فیلم رضوی مأمنی است برای اینکه بیایند و عرض اندام کنند. در اینجا دنبال نمره ۱۰۰ دادن به تکنیک فیلم‌ها نیستیم و اول دل فیلمساز را می‌خریم.

لطیفی در پایان درباره فعالیت‌های اخیرش در زمینه کارگردانی فیلم یا سریال گفت: قدیمی‌ها می‌گفتند «صداش در میاد نگران نباشید»، اما فعلاً زمان مناسبی برای صحبت کردن راجع به کارهایم نیست.

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • تکنیک مهم نیست، دل فیلمساز را می‌خریم
  • تکنیک مهم نیست دل فیلمساز رامی‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • خط رو خط مسائل اجتماعی
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟