Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:44:59 GMT

ذخیره حق سنوات هزینه قابل قبول مالیاتی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۵۹۲۵

ذخیره حق سنوات هزینه قابل قبول مالیاتی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور مالیاتی، امیدعلی پارسا با صدور بخشنامه‌ای به سوالات مطرح‌ شده درباره ذخیره حق سنوات، حقوق ایام مرخصی استفاده‌نشده و حق بیمه سهم کارفرما پاسخ داد و در این باره رفع ابهام کرد. بر اساس این بخشنامه ذخیره حق سنوات جزء هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرفته خواهد شد اما در ذخیره ایام مرخصی استفاده‌نشده چنین وضعی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال چنانچه این مبلغ پرداخت یا تخصیص (بستانکار کردن حقوق‌بگیر) داده شود، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی خواهد شد.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به سؤالات و ابهامات مطرح شده در خصوص ذخیره حق سنوات، ذخیره حقوق ایام مرخصی استفاده نشده و حق بیمه سهم کارفرما و همچنین نحوه اجرای مقررات ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۴/۴/۳۱ در زمان حسابرسی مالیاتی از حیث تاریخ تخصیص اقلام مذکور و به منظور ایجاد وحدت رویه در خصوص موضوع در سایر موضوعات مرتبط بدینوسیله مقرر می‌دارد:

۱- ثبت و شناسایی ذخیره‌های یاد شده مشمول تسلیم فهرست حقوق نبوده و در زمان رسیدگی به مالیات حقوق، موضوع شمول مالیات حقوق و یا اعمال معافیت مالیاتی و همچنین شمول جریمه ماده ۱۹۷ قانون مالیات های مستقیم به مبلغ فوق در زمان ذخیره گیری فاقد موضوعیت می‌باشد.

۲- هزینه مربوط به ذخیره حق سنوات به میزان مندرج در جزء (ر) بند (۲) ماده ۱۴۸ قانون مالیات های مستقیم (معادل یک ماه آخرین حقوق و دستمزد و همچنین مابه التفاوت تبدیل حقوق سنوات قبل) به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی خواهد گردید.

۳- هزینه مربوط به ذخیره حقوق ایام مرخصی استفاده نشده با توجه به عدم پیش بینی در مواد ۱۴۷ و ۱۴۸ قانون مالیات‌های مستقیم به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی قابل پذیرش نخواهد بود، لیکن هزینه مذکور در زمان پرداخت و یا تخصیص (طلبکار نمودن حقوق بگیر) به استناد بند ۲ ماده ۱۴۸ قانون مالیات های مستقیم به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی می شود).

۴- بر اساس بند ۵ ماده ۹۱ قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۴/۳۱ وجوه پرداختی یا تخصیصی بابت حق سنوات و حقوق ایام مرخصی استفاده نشده، فارغ از بازنشستگی، از کارافتادگی، قطع همکاری یا ادامه کار حقوق بگیر، از پرداخت مالیات معاف است.

۵- حق بیمه سهم کارفرما مشمول مالیات حقوق و تسلیم فهرست حقوق نمی باشد. بنابراین شمول جریمه عدم تسلیم فهرست موضوع ماده ۱۹۶ قانون مالیات های مستقیم نیز در این خصوص موضوعیت ندارد.

کد خبر 4841920 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: حق سنوات سازمان امور مالیاتی ویروس کرونا بانک مرکزی ایران قیمت دلار قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو تورم وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام نظام بانکی بورس وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اوپک صادرات غیرنفتی قانون مالیات های مستقیم حق بیمه سهم کارفرما ذخیره حق سنوات تسلیم فهرست مالیات حقوق حقوق بگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۵۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۶ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۷ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۵ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6093695

دیگر خبرها

  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان