Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد: از رسانه‌ها بویژه رسانه ملی انتظار می‌رود تا با فاصله گرفتن از تبلیغات کلیشه‌ای دهه فجر، به بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی بپردازد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در ابتدای جلسه صبح امروز شورای شهر تهران با اشاره به فرارسیدن چهل ویکمین فجر انقلاب گفت:  دهه فجر امسال شاید حساس‌ترین، سالگرد پیروزی انقلاب باشد، چرا که بین مجموعه وقایع مهمی در قبل و بعد از آن واقع شده است، در ماه‌های گذشته شاهد وقایع نظیر حوادث آبانماه، ترور سردارشهید حاج قاسم سلیمانی، سقوط هواپیما و ظلم تاریخی به فلسطین با نام معامله قرن بودیم و در ماه آینده نیز انتخابات مجلس و تشدید تحریم‌ها وفشارهای ظالمانه را بر کشور شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، خود پاسخی به این نوع فشارها بود و آنچه که موجب اجماع، همدلی و همراهی مردم ایران تحت رهبری امام خمینی(ره) شد، حس آزادگی، استقلال طلبی و مخالفت با خفقان واستبداد موجود بود، گفت: مردم ایران برای تحقق نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی حاضر به پرداخت هزینه‌های سنگین انقلاب شدند و طی دهه نخست نیز با ایستادگی در برابر بحرانهای داخلی و خارجی، انقلاب را تثبیت کردند.

هاشمی افزود: بزرگترین خدمت به انقلاب اسلامی، تحقق وعده‌ها و شعارهای آن است که در نخستین سرود ملی انقلاب، در عبارت  تامین "دین و دنیا" مردم خلاصه شده بود و امروز می بینیم که شکاف وضعیت دین و دنیای جامعه با وضعیت مطلوب بسیارعمیق شده است که اگر توانستیم وعده های اصلی انقلاب را محقق کنیم ، آنگاه جامعه از ما شعارهای جدید را خواهد پذیرفت.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه از رسانه‌ها بویژه رسانه ملی انتظار می رود تا با فاصله گرفتن از تبلیغات کلیشه‌ای دهه فجر، به بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی که در پیام‌ها، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های امام خمینی(ره) و نظرات شخصیت‌های برجسته انقلاب نظیر آیت الله طالقانی، شهید بهشتی و شهید مطهری و... بپردازد گفت: همچنین در روزهای اخیر شاهد اعلام رسمی معامله قرن از سوی رییس جمهور آمریکا بودیم که با واکنش منفی جهان اسلام بویژه دولت و ملت فلسطین مواجه شد و یکجانبه گرایی ترامپ که در بدعهدی خروج از برجام مشاهده شد در نقض تعهدات بین المللی آمریکا نیز مشاهده شد و اکنون جهان اسلام نیز در یکطرفه بودن متن مشهور به معامله قرن این موضوع را کاملا لمس می کند که همه قطعنامه‌ها و مصوبات سازمان ملل را نقض کرده است. 

وی افزود: یکی از دلایل انقلاب اسلامی، یکجانبه گرایی آمریکا علیه ملتها بود و تکرار این زورگویی و عدم تعادل و توازن می تواند منشا جنبشی نوین در منطقه و بهار اسلامی دیگری باشد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دهه فجر شوراي شهر تهران محسن هاشمی رفسنجانی شورای شهر تهران معامله قرن وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی ظهر شنبه در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در محل سپاه استان، گفت: عنایت خداوند متعال و فکر و اندیشه بلند امام راحل سبب تشکیل و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی اظهار کرد: تشکیل نهاد نمایندگی در سپاه خردمندانه و هوشیارانه بو د و فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ساخت یک سپاه معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است. نماینده ولی فقیه در استان زنجان، گفت: سپاه مولود انقلاب و بسیج مولود سپاه است و این نهاد به دلیل عملکرد فکری و بصیرتی، نزدیک‌ترین نهادها به نظرات مقام معظم رهبری است.

خاتمی، به اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می‌شود اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

وی افزود: سپاه یک نهاد انقلابی همه جانبه برای حراست و حفاظت از دستاوردهای انقلاب است و پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه امروز بالاترین سطح اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در کنار سایر نیروهای مسلح شاهد هستیم، تصریح کرد: سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیده و تمامی این فعالیت‌ها و خدمات رسانی می‌بایست برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

کد خبر 6089860

دیگر خبرها

  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است