Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران گفت: آژانس ایمنی پرواز اروپا، پروازهای ایرباس ۳۲۰ ایران ایر را که در دوران پسا برجام وارد ناوگان شده بود به بهانه نداشتن سامانه نرم افزاری هواپیما ممنوع کرد.

پس از آنکه در سال ۹۴ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توانست در دوره پسابرجام قرارداد خرید دویست فروند هواپیما شامل ۱۰۰ فروند ایرباس، ۸۰ فروند بوئینگ و ۲۰ فروند ATR را به امضا برساند، با خروج دولت ترامپ از برجام، این قراردادها کنسل شد و در سال ۹۴ صرفاً سه فروند ایرباس و ۱۳ فروند ATR وارد ناوگان ایران ایر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایرباس‌ها شامل دو فروند ایرباس ۳۳۱و یک فروند ایرباس پهن پیکر ۳۳۰ است که مدل ۳۳۰ به بهانه نداشتن سیستم navigation (سامانه نرم افزاری هواپیما)اجازه پرواز به فرودگاه‌های اروپایی از سوی آژانس ایمنی پرواز اروپا (EASA) را ندارد.

یک منبع آگاه گفت: هواپیماهای «نو» ی هما تاییدیه ایمنی پرواز از اروپا را دارند و بر اساس قوانین این قاره هر سه سال یکبار می‌بایست این تاییدیه بازبینی شود تا سیستم navigation به روز رسانی شود.

این منبع آگاه افزود: با توجه به اینکه تحریم هستیم سیستم نرم افزاری هواپیماهای برجامی به روز رسانی نشده و اجازه پرواز به خارج از کشور را ندارند و احتمال دارد حتی در فرودگاه‌های کشورهای همسایه نیز به دلیل نداشتن تاییدیه های ایمنی پرواز، توقیف شود.

وی یادآور شد: لذا با توجه به اینکه هواپیماهای پهن پیکر صرفه پرواز کوتاه برد ندارند با این حال صرفاً در فرودگاه‌های داخلی عملیاتی می‌شوند.

همچنین در این زمینه، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با رد ادعای ممنوعیت پروازهای بین المللی هواپیماهای برجامی ایران ایر گفت: بهانه اروپایی‌ها برای ممانعت از پروازهای ایرباس ۳۳۰ به دلیل نداشتن سیستم navigation است که شرکت هما در حال تهیه نرم افزار مربوطه برای به روز رسانی این سیستم است.

وی افزود: استفاده از این هواپیما در پروازهای داخلی به صرفه نیست و صرفاً در پروازهای بین المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر مقاصد پاکستان، هند، جنوب خلیج فارس، مالزی و تایلند نیز پرواز دارد و ممانعتی از این نظر نیست.

به گفته اسعدی سامانی، پروازهای خانواده ایرباس ۳۳۰ صرفاً محدودیت پرواز به اروپا دارند که پس از به روز رسانی سیستم navigation این پروازها انجام خواهد شد./ مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نرم افزاری هواپیما سامانه نرم افزاری فروند ایرباس روز رسانی سیستم navigation ایمنی پرواز ایران ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: حسنوند با اشاره به تیراندازی در تالار افلاک اظهار داشت: تیراندازی‌ در عروسی‌های‌ این تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای فرودگاه خرم‌آباد شد و تعدادی از پروازهای این فرودگاه را لغو کرد.

او اضافه کرد: مدیر تالار افلاک خرم‌آباد به تذکرات داده‌ شده برای ممنوعیت تیراندازی توجهی نکرد و این تالار به‌دستور دادستان پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان عنوان کرد: عده‌ای در سطح خرم‌آباد در مراسم‌های شادی و عروسی اقدام به تیراندازی هوایی می‌کنند که این امر موجب نارضایتی و اعتراض اهالی و شهروندان شده است.

حسنوند تأکید کرد: تیراندازی‌ها هرچند هوایی و با سلاح مجاز مخل امنیت و نظم عمومی است، ایجاد رعب و وحشت می‌کند و با خاطیان برخورد قاطع می‌شود.

او به استفاده‌کنندگان از سلاح در مراسم‌های عروسی هشدار داد و گفت: خاطیان در این زمینه به اشد مجازات قانونی محکوم خواهند شد و اقدامات قانونی برای ابطال مجوز سلاح انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • رسم نادرست تیراندازی در عروسی پرواز‌های یک استان را لغو کرد!
  • پلمپ تالاری که باعث لغو پروازهای یک فرودگاه در ایران شد!
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • دادستان مرکز لرستان: تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته
  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس
  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟