Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اتفاقی نادر و تاسف برانگیز 6 کاراته کار یزدی به دلایلی به جای شرکت در مسابقات بین المللی تحت عنوان تیم یزد، در پوشش اعضای تیم کاراته استان سیستان و بلوچستان در مسابقات شرکت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  یزدرسا، در اتفاقی نادر و تاسف برانگیز 6 کاراته کار یزدی به دلایلی به جای شرکت در مسابقات بین المللی تحت عنوان تیم یزد، در پوشش اعضای تیم کاراته استان سیستان و بلوچستان در مسابقات شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود دلیلی اصلی این اتفاق، اختلافات و عدم همکاری مسئولین  هیئت کاراته استان با ورزشکاران و مربیان بوده است.

این ورزشکاران یزدی در مسابقات بین المللی ایران زمین  که در تاریخ بیست و هفتم الی بیستم و نهم آذرماه برگزار شد تحت نام تیم سیستان و بلوچستان در مسابقات شرکت کردند.

قابل ذکر است همه این ورزشکاران خوش استعداد و توانمند یزدی  توانستند با شرکت در این مسابقات اما تحت لوای استانی دیگر، صاحب مقام و مدال شوند؛ البته خیلی هم نباید از این اتفاق تعجب کرد زیرا سایر گروه های ورزشی استان نیز هر کدام به نحوی دیگر درگیر چنین مدیریت ضعیفی هستند.

 با مدیریتی که در این چند سال بر ورزش استان وجود داشته دیگر نامی از کشتی یزد وجود ندارد و حتی فوتبال استان که زمانی در لیگ برتر کشور حضور داشت را باید در دسته دو دنبال کرد و به جای آن مردم یزد را سرگرم حواشی مانند دوچرخه سواری و موتورسواری بانوان کرده اند.

طبق گفته خود مسئولین، سرانه ورزشی استان یزد به ازای هر نفر ۶۰ سانتیمتر است  که یک چهارم میانگین کشوری است که با توجه به ظرفیت ها و استعدادهایی که در استان وجود دارد به هیچ عنوان زیبنده استان یزد و مردمان آن نیست.

سازمان ورزش  جوانان و سازمان فرهنگی و ورزشی شهردرای را می توان دو ارگان تاثیرگذار بر ورزش استان دانست که متاسفانه هر دو این سازمان ها در چند سال اخیر توجه لازم را به ورزش استان نداشته اند و به شدت درگیر مسائل حاشیه ای و برگزاری مراسمات چند صد میلیاردی بوده اند.

کمبود امکانات و فضاهای مناسب یکی از معضلات اصلی جامعه ورزشی استان از جمله بانوان ورزشکار  بوده به طوری که مانع از حضور فعال آن ها در عرصه ورزش شده است. نبود امکانات، سالن‌های ورزشی و فضاهای مناسب تمرینی در خور شأن بانوان، در بسیاری از مواقع باعث شده تا حتی ورزشکاران و قهرمانان نیز از عرصه ورزش دور شوند. این درحالی است که  متاسفانه در این سال ها ورزش بانوان دست مایه جنجال آفرینی و حاشیه سازی  در راستای اهداف حزبی و جناحی شده است.

باید گفت تازمانی که بر ورزش استان افراد وابسته و با وجهه سیاسی که دغدغه ورزش را ندارند مدیریت می کنند وضعیت ورزش استان بهتر از این نخواهد بود و کسب مقام وزرشکاران یزدی برای استان های دیگر جای تعجب ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسابقات بین المللی بر ورزش استان کاراته استان ورزشی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان جشنواره ملی "منتظران" با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه فعال و محله با نشاط، با همکاری ارگان‌های مختلف در بوستان بانوان شهرداری خاش برگزار شد.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با ایسنا در خصوص برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره ملی "منتظران" در ۳۱۳ مکان ایران با هدف تقویت و احیای ورزش های بومی و محلی و ایجاد شور و نشاط در میان مردم و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد .

محمد دهمرده ادامه داد: شهرهای زابل، قصرفند، زاهدان، خاش، سراوان و مهرستان در سیستان و بلوچستان مورد هدف هستند و هم اینک در مراحل پایانی این جشنواره قرار داریم.

وی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان دختر و پسر خاش به اجرای برنامه های ورزشی و سرگرمی لی لی، هفت سنگ مهارتی، کپک و تیرکمان سنتی پرداختند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر اجرای موسیقی محلی، غرفه های صنایع دستی، پخت نان و غذاهای بومی و محلی در حاشیه این جشنواره برپا شد.

وی افزود: بوستان‌های خانواده و بانوان شهرداری خاش از ظرفیت‌های مهم سرگرمی و تفریحی بانوان، کودکان و نوجوانان این شهرستان به شمار می رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب شرکت کردند
  • مشارکت ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • مدال‌آوری دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی کشوری
  • استقبال بیش از ۵۹ هزار دانش آموز یزدی از طرح ملی نجات آب
  • مدال برنز مسابقات آزاد دارت کارگران کشور بر گردن بانوی یزدی
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند
  • کسب ۶ مدال ورزشکاران قم در رقابت‌های شنای جانبازان و توان یابان کشور
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد