Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مپنا با اشاره به بررسی 20 ساله خودروهای ملی، گفت: باید با عزم ملی پیشبرد اهداف ملی در راستای برقی سازی خودروهای برقی را دنبال کرد.

به گزارش تین نیوز، عباس علی‌آبادی در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی خودروهای آینده گفت: از 20 سال گذاشته موضوع برقی سازی خودروها در صنایع مطرح شده و متناسب با آن نیز دروس دانشگاهی طراحی شده‌اند، اما باوجود چنین سابقه‌ای، توفیق چندانی در تولید خودروهای برقی به دست نیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل مپنا اضافه کرد: در مقابل حرکت کند صنعت ما در حوزه برقی سازی خودرو، کشورهای اروپایی به‌سرعت این صنعت را دنبال کرده‌اند و امروز 70درصد از صنعت خودروی آن‌ها برقی شده‌اند.

علی‌آبادی در ادامه با اشاره ممنوعیت تولید خودروها با سوخت فسیلی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته به سمت استفاده کمتر از سوخت‌های فسیلی حرکت کرده‌اند؛ این در حالی است که  با CNG  کردن خودروهای عمومی در ایران، هرچند آلایندگی‌های بنزین کاهش یافته اما آلودگی‌های محیطی دیگر، گازهای مسموم و همچنین ذرات معلق هوا بالا رفته است. به همین دلیل باید برای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا، استفاده از سوخت‌های فسیلی را کاهش داد و از خودروهای برقی یا هیبریدی استفاده کرد.

مدیرعامل مپنا با اشاره به سهم 63 درصدی خودروها در آلودگی هوای تهران گفت: تنها 13درصد از احتراق بنزین، به نیروی حرکتی تبدیل و به چرخ‌های خودرو منتقل می‌شود این در حالی است که حمل‌ونقل خودرو حدود 63 درصد از آلودگی هوا را به دنبال دارد، با این وجود جا دارد که برای این مسئله چاره‌اندیشی کرد.

علی‌آبادی همچنین پیشنهاد کرد: علاوه بر جایگزینی خودروهای برقی و هیبریدی به‌جای خودروهای با سوخت فسیلی باید با برنامه‌ریزی، برق را در تمام عرصه‌های صنعتی و خانگی، جایگزین سایر انرژی‌ها کرد و زیرساخت‌های لازم برای برقی سازی، مصرف برقی انرژی در کشور را فراهم کرد.

مدیرعامل مپنا در ادامه به فعالیت‌های این مجموعه برای ساخت خودروهای برقی اشاره کرد و گفت: در وهله اول مپنا، برقی سازی خودروهای فعلی را انجام داد و نمونه‌های موفقی را دراین‌باره عرضه کرد. در راستای پیشبرد اهداف ملی نیز اولین جایگاه سوخت الکترونیک در کنار برج میلاد راه‌اندازی شد و نهایتاً در نمایشگاه آتی خودرو، خودرو برقی مپنا به نمایش گذاشته می‌شود.

علی‌آبادی همچنین انتقاداتی نیز به عدم‌حمایت دولت‌ از مپنا به‌عنوان تولیدکننده خودروی برقی داشت و افزود: درحالی‌که مپنا به‌عنوان تولیدکننده داخلی، بدون حمایت‌های مالی از سوی دولت تلاش زیادی در تولید و معرفی خودروهای برقی داشت اما متأسفانه سیاست‌های تشویقی برای واردات خودروهای برقی صورت گرفته است.

مدیرعامل مپنا استفاده از خودروی برقی را مساوی با حفظ سلامت و منافع ملی دانست و گفت: باوجودی آلودگی هوا و زیست‌محیطی، سوخت فسیلی در تهران و کلان‌شهرهای کشور، باید به هر چه زودتر و با اراده ملی به سمت‌وسوی تولید خودروهای برقی هیبریدی رفت. 

اولین همایش ملی خودروهای آینده از 13 تا 15 بهمن‌ماه در محل مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی  برگزار می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: عباس علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا صنعت خودروسازی برقی برقی سازی خودرو مدیرعامل مپنا تولید خودروها خودروهای برقی خودروی برقی آلودگی هوا سوخت فسیلی علی آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور

«نادعلی» سخنگوی شورای شهر تهران:پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودروهای برقی تأمین کنند و قراردادهای خرید خودروهای برقی شهرداری تهران امید آنها رو ناامید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی شدن ورود تکنولوژی خودروهای برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.

این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

کد خبر 847594 منبع: تسنیم برچسب‌ها خودرو - جهانی خبر مهم خودرو - ایرانی خودرو

دیگر خبرها

  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین