Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با اعلام فعالیت ۶۰ هزار هیئت و تشکل دینی در بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: اجرای ۱۴۰ برنامه قرآنی، برگزاری ۲۰۰ همایش بزرگ و اعزام ۴۳ هزار مبلغ به سراسر کشور از برنامه‌های این هیئت‌ها و تشکل‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «یاسر میرمحمدیان» در نشست خبری کارگروه هیئات مذهبی تشکل های دینی مردمی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که امروز (یکشنبه، 13 بهمن ماه) در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه از اول انقلاب دشمنان به فکر براندازی نظام بودند و هر بار اعلام می کردند شش ماه بعد نظام سقوط می کند و هر بار این شش ماه را تمدید کردند، گفت: اکنون چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی جشن می گیریم که دشمن در سال گذشته نیز مدعی بود که مردم ایران پیروزی چهلمین سالگرد انقلاب را نخواهند دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کارگروه هیئات مذهبی و تشکل های دینی مردمی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما با وجود تمام سختی ها، تحریم ها و مشکلات اقتصادی که مردم نیز با آن دست به گریبان هستند و واقعا هم ناراحت کننده است به فضل الهی هر روز قدرتمندتر می شویم، اظهار کرد: در پی تحریم ها که البته مشکلاتی نیز به وجود آورد، امروز ما در حال عبور از وابستگی به نفت هستیم؛ وابستگی ای که علت اصلی بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ما است. ان‌شاءالله با فعالیت جوانان مومن، انقلابی، با هوش و پر تلاش از این وابستگی رها خواهیم شد.

 

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی وجود تشکل های دینی و مردمی را از رویش های انقلاب اسلامی دانست و افزود: البته پیش از انقلاب تعدادی تشکل های بومی مردمی وجود داشت اما امروزه بیش از 90 هزار هیئت مذهبی و شمار زیادی کانون تبلیغی و انجمن اسلامی فعالیت دارند که این آمار در طول تاریخ ایران بی نظیر است.

 

وی اضافه کرد: فعالیت تمام تشکل های دینی از جمله هیئات مذهبی، کانون های فرهنگی تبلیغی و انجمن های اسلامی به صورت خودجوش و مردمی و در مقاطع مختلف انقلاب به کار آمده اند. همین تشکل ها همیشه پس از وقوع حوادثی مانند سیلاب و زمین لرزه به یاری آسیب دیدگان می شتابند. فعالیت این همه تشکل از آینده ای درخشان خبر می دهد.

 

میرمحمدیان اظهار کرد: فعالیت جوانانی که برای رفع بسیاری از مشکلات هموطنان به میدان آمده اند می تواند بسیاری از سدهای پیش روی انقلاب اسلامی را از میان بردارد.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 60 هزار تشکل دینی مردمی اعم از هیئات مذهبی، کانون های فرهنگی تبلیغی و انجمن های دینی برای بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اجرای 140 برنامه قرآنی، برگزاری 200 همایش بزرگ و اعزام 43 هزار مبلغ از مهمترین برنامه های کارگروه هیئات مذهبی و تشکل های دینی در دهه فجر امسال است.

 

رییس کارگروه هیئات مذهبی و تشکل های دینی مردمی در ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی اضافه کرد: تشکل های دینی مردم از شهادت سردار سلیمانی تاکنون تقریبا همه روزه 100 برنامه در سراسر کشور برگزار کرده اند که در ایام الله دهه فجر نیز 60 ویژه برنامه بزرگ و اصلی در بزرگداشت این سردار پرافتخار برگزار می کنند.

 

میرمحمدیان با اشاره به برگزاری 50 جلسه خاطره گویی درباره حوادث انقلاب در دهه فجر امسال توسط تشکل های دینی مردمی و هیئات مذهبی ادامه داد: پنج تشکل میان تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی نیز ویژه برنامه هایی را در ایام الله دهه فجر برگزار خواهند کرد.

 

وی اضافه کرد: برگزاری نشست های تخصصی با محوریت بانوان در روز نوزدهم بهمن ماه از جمله برنامه های بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. ایستگاه های صلواتی و پارک های خیابانی نیز بر اساس خلاقیت فعالان تشکل های دینی مردمی در دهه فجر امسال فعال می شوند.

 

رییس کارگروه هیئات مذهبی و تشکل های دینی مردمی در ادامه با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی هیچ نوع تصدی گری و مباشرت در این گونه برنامه ها ندارد، اظهار کرد: رویکرد ما در اجرای برنامه ها در تمام مناسب های دینی و ملی از جمله دهه فجر تسهیل گری و هدایت گری است.

 

وی تاکید کرد: حجم کارهای انجام شده توسط هیئت های مذهبی و تشکل های دینی مردمی و مساجد در دهه فجر انقلاب اسلامی آن قدر زیاد است که هیچ سازمانی نمی تواند به تنهایی از عهده اجرای این همه برنامه و تامین هزینه های آن برآید.

 

میرمحمدیان در پایان با بیان اینکه احتمالا هیئت های مذهبی ویژه برنامه ای در بزرگداشت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در 24 بهمن برگزار می کنند، یادآور شد: خون این شهید موجی از نشاط معنوی و وحدت ملی در کشور ایجاد کرد.

 

پایان پیام/397