Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عده‌ای از مدیران از دور خارج شده و با تفکر وارداتی متکی به غرب موانع اصلی تحقق اقتصاد قوی هستند که بایستی به صورت فوری به حضور رانت محور آنها پایان داد. ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

غلامحسین مصباحی مقدم در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ با بیان اینکه، اقتصاد قوی اقتصادی است که از همه ظرفیتهای خود بتواند بهره برداری کند، تاکید کرد، ایران ظرفیتهای بالقوه بسیاری مثل نیروی انسانی متخصص و نخبه، منابع مالی مردمی انبوه، ظرفیتهای منابع طبیعی منحصر به فرد و همچنین پتانسیلهای قابل توجهی در حوزه انرژی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  ادامه داد، در حال حاضر ایران رتبه نخست منابع انرژی و معادن دنیا را در اختیار دارد و همچنین به لحاظ جغرافیایی نیز در یک منطقه ژئو پلتیک قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه، اگر از این ظرفیتهای منحصر به فرد به درستی استفاده شود تحقق اقتصاد قوی دور از دسترس نیست،‌ تاکید کرد، در بین این موارد ظرفیتهای مربوط به نیروی انسانی اهمیت قابل توجهی دارد، متاسفانه در کشور از ظرفیتهای مربوط به نیروی انسانی به درستی استفاده نشده است.

مصباحی مقدم گفت: در حال حاضر عده‌ای از مدیرانِ از دور خارج شده همچنان در مصدر امور قرار گرفته اند و به یک مانع جدی برای تحقق اقتصاد قوی تبدیل شده‌اند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه، تجربیات قدیمی و ناکارامد، نوآوری‌های رکود زده و علم و دانش غیر بومی مانع تحقق اقتصاد قوی بوده و از طرف دیگر نیروی انسانی با انگیزه کشور را ناامید می‌کند.

وی افزود، امروز فرار مغزها به عنوان یک پدیده با آثار بسیاری منفی در کشور مطرح شده که دلیل اصلی آن همین موانع موجود در برابر تحقق اقتصاد قوی می‌باشند.

به گفته مصباحی مقدم، موانع انسانی تحقق اقتصاد قوی در همه بخشهای سیستم نفوذ کرده‌اند و اجازه تغییرات را به نیروهای کارآمد نمی‌دهند. به عنوان فوری ترین اقدام بایستی طرح و برنامه‌ای برای کنار زدن این طیف رانت خوار تهیه کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت تاکید کرد، متاسفانه تفکری در کشور حاکم شده است که معتقد است تا پیوند کامل با غرب ایجاد نشود مشکلات داخلی و چالشهای اقتصادی بر طرف نخواهد شد، این تفکر نیز یک مانع جدی در مسیر تحقق اقتصاد قوی است.

چگونه اقتصاد را قوی کنیم؟|کریمی: تولید صادرات‌محور کلید تحقق اقتصاد قوی است/نیاز به تصمیم جسورانه داریمچگونه اقتصاد را قوی کنیم؟|معاون وزیر اقتصاد: باید نهضت تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار آغاز شودچگونه اقتصاد را قوی کنیم؟| سیاح: اقتصاد قوی با معکوس‌شدن روند اقدامات دولت و مجلس ممکن استچگونه اقتصاد را قوی کنیم؟| شقاقی: اقتصاد ایران باید بر ظرفیت بی‌نظیر داخل و 15 کشور همسایه تکیه کند

 

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT1 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد قوی عضو مجمع تشخیص مصلحت اقتصاد را قوی کنیم تحقق اقتصاد قوی نیروی انسانی اقتصاد ایران مصباحی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس علی آبادی در حاشیه همایش ایران و چین همزمان با ششمین همایش توانمندی‌های ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت‌هایی در ایران وجود دارد که در سایر کشور‌ها وجود ندارد.

وزیر صمت افزود: آن چیزی که از شواهد مشخص است توسعه روابط چینی‌ها و ایرانی‌ها است، این مسیر از گذشته وجود داشته و آن را نه تنها با چین بلکه با بقیه کشور‌ها ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بازار چین بسیار بزرگ است، گفت: ایران نیز کشور بزرگی است توانمندی صادراتی ایران در همه حوزه‌ها در این نمایشگاه نشان داده شده دلیل ندارد که همه نیاز‌ها را خود تامین کنیم و گاهی مقرون به صرفه نیست.

علی آبادی افزود: باید از ظرفیت یکدیگر استفاده کنیم و ظرفیت‌هایی در ایران هست که در چین نیست.ایران به روی هیچ کشوری بسته نیست و توسعه تجاری را با بقیه کشور‌های دنیا دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران در گذشته تک محصولی بوده است، گفت: به این سمت حرکت می‌کنیم که علاوه بر حوزه انرژی که اقتدار کشور است در سایر حوزه‌ها نیز فعال باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان داریم و هماهنگی برای تولید محصولات انجام می‌دهیم. اکنون ظرفیت‌ها شناخته شده است باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم. حوزه‌های اقتصادی کشور تنها محدود به حوزه انرژی نیست بلکه در حوزه معدن و سایر حوزه‌ها دارای ظرفیت‌های خوبی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال نیازمند اقدامات جهادی است
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛