Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@22:01:47 GMT

آنی مشاور؛ مشاوره مالیات شما

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۱۴۷۶

آنی مشاور؛ مشاوره مالیات شما

امروزه خدمات مشاوره در حیطه‌های مختلف، به یکی از مشاغل مهم دنیا تبدیل‌ شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آنی مشاور، یکی از این حیطه‌ها مشاوره مالیاتی می‌باشد. هر ساله بسیاری از افرادی که کسب‌وکار خود را دنبال می‌کنند، در زمان‌های از قبل تعیین‌شده موظف به پرداخت مالیات هستند. در این میان، افرادی وجود دارند که به دلیل آگاهی نداشتن به مقررات و قوانین مالیات، متحمل ضررهای سنگین می‌شوند؛ بنابراین در هر کسب‌وکاری که مشغول هستید، باید به دنبال مشاوره مالیات؛ آن‌هم توسط افراد خبره باشید تا از چندوچون قوانین مالیاتی باخبر باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته شاید آگاهی نداشتن از زیروبم قوانین مالیاتی چندان عجیب نباشد، چرا که در این خصوص قوانین بسیار پیچیده‌ای وجود دارد که هضم همه‌ی آن‌ها توسط افراد عادی غیرممکن خواهد بود. وجود بخش‌نامه‌های بسیار زیاد و همچنین وجود ابهام در برخی از قوانین مالیاتی کار را بیش‌ازپیش برای مدیران کسب‌وکار سخت کرده است. همه‌ی این دلایل سبب شده تا اکثر مدیران برای متضرر نشدن در کار، به فکر مشاوره مالیات باشند که مطمئناً تصمیم درستی خواهد بود.

در کنار همه‌ی این موارد نکته‌ای قابل‌تأمل خواهد بود و یا بهتر است بگوییم از دغدغه‌های مدیران کسب‌وکار در مشاوره‌های مالیاتی است که نگران هزینه‌های مشاوره هستند، چرا که مشاورین مالیات معمولاً درخواست مبالغ بالا برای مشاوره خواهند داشت. با این تفاسیر ما در این بخش به این دغدغه‌ی مدیران توجه ویژه‌ای داشته‌ایم، لذا قصد داریم در ادامه، مشاوره مالیات رایگانی را در اختیار این عزیزان قرار دهیم.

به‌طورکلی هدف از مشاوره مالیات این است که مدیران کسب‌وکار اطلاعات خود را در خصوص چگونگی پرداخت مالیات افزایش دهند تا در هنگام نیاز با مشکلات اساسی روبرو نشوند. مجموعه آنی مشاور در حوزه مالیات مشاوران خبره‌ای دارد که شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور بهترین مشاوره‌ها را برای حل مشکلات مالیاتی خود بگیرید. ضمناً اولین نوبت مشاوره رایگان است.

انواع مشاوره مالیات

مشاوره مقطعی

در مشاوره‌های مقطعی مالیات، کارشناسان امور مالیاتی در بازه‌های خاصی به مدیران کسب‌وکارهای مختلف در خصوص چگونگی پرداخت مالیات و هر گونه مشاوره مالیات دیگر راهنمایی می‌دهند. این نوع از مشاوره بسته به درخواست مدیران حتی می‌تواند همیشگی نیز باشد.

مشاوره همیار

این نوع از مشاوره به حضور فیزیکی کارشناسان مالیاتی در محل مربوط می‌شود. به این صورت که مشاورین مالیات در صورت نیاز در محل شرکت کسب‌وکار حاضرشده و بررسی وضعیت مالیاتی شرکت (کسب‌وکار) را بر عهده می‌گیرند. کارشناسان در مشاوره همیار در اختیار کامل کارفرما قرار دارند تا در صورت ایجاد مشکل و یا حتی ابهام، به‌سرعت به رفع آن اقدام کنند.

مشاوره موردی

برخی از افراد، به سیستم مالیاتی تسلط نسبتاً خوبی دارند، با این‌ حال ممکن است در برخی از موارد پرداخت مالیات دچار مشکل شوند. در این وضعیت نیز مشاوره مالیات توسط کارشناسان خبره انجام خواهد پذیرد. ما در ادامه به بعضی از مشاوره‌های موردی که توسط کارشناسان انجام می‌گیرد اشاره‌ کرده‌ایم:

· مشاوره در خصوص چگونگی انجام گزارش مالیاتی موردنیاز مدیریت کسب‌وکار

· مشاوره در خصوص چگونگی انجام اصلاحیات پرونده‌های مالی

· مشاوره در خصوص چگونگی انجام گزارش‌های فصلی

· مشاوره در خصوص چگونگی رفع‌ورجوع کردن جریمه‌های مالیاتی

· مشاوره در خصوص چگونگی کم کردن مالیات و یا معاف شدن از آن به عبارتی معافیت مالیاتی

· مشاوره در خصوص چگونگی ترتیب دادن لایحه‌های مالیاتی موردنیاز

· مشاوره در خصوص چگونگی برگزیدن نرم‌افزار مالی پیشرفته

· مشاوره در خصوص چگونگی منحل کردن شرکت در یک بازه زمانی خاص

· مشاوره در خصوص چگونگی تنظیم لیست حقوق کارکنان کسب‌وکار و ارسال آن به سازمان مالیاتی یا تأمین اجتماعی جهت جلوگیری از جریمه شدن.

یک مشاور مالیاتی خبره چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای اینکه در دادرسی‌ها یا دیگر مراحل مالیاتی کسب‌وکار خود شانس موفقیت‌تان را بالا ببرید، باید با مشاوره مالیاتی همکاری کنید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

در نظر گرفتن سوابق و تجربه

سوابق یک مشاور مالیاتی اولین موضوعی است که برای انتخاب آن باید بررسی شود. هر چه سابقه مشاور مالیاتی بیشتر باشد، احتمال با تجربه بودن آن بالاتر خواهد بود. در نظر داشته باشید که اگر شخص مشاور با ارگان‌های خاصی نیز همکاری می‌کرده است، لذا با اطمینان بیشتری می‌توانید از وی به‌عنوان مشاوره مالیات شرکت خود استفاده کنید.

متخصص در زمینهٔ برنامه‌ریزی مالی

اگر مشاور مالیات به برنامه‌ریزی مالی نیز مسلط باشد، شانس بیشتری برای موفقیت در آینده خواهید داشت. چرا که این‌گونه مشاورها به‌ خوبی می‌توانند مالیات‌های مربوط به هزینه‌های وام، پس‌انداز بازنشستگی و سرمایه‌گذاری‌ها را به‌خوبی بررسی کند.

مشاوران مالیاتی چه مهارت‌هایی باید داشته باشند؟

هر مشاور مالیاتی باید مهارت‌های مختص به خود را داشته باشد تا بتواند به کارفرمای خود بهترین سرویس را ارائه دهد. در ادامه به بخشی از مهارت‌هایی که یک مشاوره مالیاتی باید داشته باشد، اشاره می‌کنیم:

· یک مشاور مالیاتی باید ذهن تحلیل‌گر داشته باشد تا بتواند مسائل را تجزیه‌وتحلیل نماند.

· یک مشاور مالیاتی باید توان روبرو شدن با مسائل تازه در یک پرونده را داشته باشد.

· یک مشاور مالیاتی باید بتواند به‌خوبی با طرف دعوای خود مذاکره کند.

· یک مشاور مالیاتی باید روابط عمومی خوبی داشته باشد.

· یک مشاور مالیاتی باید خود را با شرایط موجود در یک پرونده به‌سرعت تطبیق دهد.

· یک مشاور مالیاتی باید سرعت العمل در موقعیت‌های حساس داشته باشد.

· یک مشاور مالیاتی باید مسائل پیچیده مالیاتی را به زبانی ساده و قابل‌فهم برای کارفرما تبدیل کند.

· یک مشاور مالیاتی باید در مدت کوتاه و البته ضرب‌الاجلی بهترین مشاوره مالیاتی را به کارفرما ارائه دهد.

· یک مشاور مالیاتی باید همیشه در آستین راه‌حل‌های تازه برای گره‌گشایی مشکلات داشته باشد.

· یک مشاور مالیاتی دستمزد خود را به بهترین نوع ممکن دریافت می‌کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مشاوره مالیات معافیت مالیاتی مدیران کسب وکار قوانین مالیاتی مشاوره مالیاتی قوانین مالیات پرداخت مالیات مشاوره مالیات مشاوره ها ی مدیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس

سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شاهین مستوفی سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور با علام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به¬دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات¬های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی‌های صورت گرفته از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ فروشی بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان فروش مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.

مستوفی افزود: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی، صرفا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ ابراز نموده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرائم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام می‌باشد.

دیگر خبرها

  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • مآخذ مالیات برعایدی سرمایه در ایران برعکس دنیاست