Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری مراجعان مدعی نزاع در استان را تعداد ۷۷۲۵ نفر عنوان کرد و افزود: آمار مدعیان نزاع در ۹ ماهه سال جاری با ۴.۴ درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش یافته است.

علی سامان‌پور ۱۳ بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با بیان اینکه در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و لردگان خدمات پزشکی قانونی در حال انجام است، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای راه‌اندازی مرکز پزشکی قانونی در سه شهرستان اردل، کیار و سامان اندیشیده شده است و تلاش بر این است که در ایام الله دهه فجر این مراکز افتتاح شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پزشکان شهرستان‌های اردل و سامان جذب شده است، ادامه داد: آموزش این پزشکان تقریبا رو به اتمام است و هماهنگی‌های لازم با فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری باید صورت بگیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌ها در استان عدم انجام کالبدگشایی در شهرستان‌های لردگان و بروجن است، تصریح کرد: سالن تشریح لردگان مجهز به امکانات است، اما با توجه به حقوق و مزایای نامناسب برای پزشکان، پزشکی قانونی قادر به جذب پزشک در سطح استان نشده است.

سامان‌پور بیان کرد: سهمیه جذب پزشکان به ۵ نفر افزایش یافته است که بنا بر این است که از پزشکان بومی استان برای پزشکی قانونی استفاده شود.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی ساختمان جدید بروجن از چند سال گذشته آغاز شده است، افزود: با رایزنی‌های صورت‌گرفته پیشرفت کار به ۷۰ درصد رسیده است که اگر مشکل اعتبار وجود نداشته باشد، سال آینده این ساختمان جدید به همراه سالن تشریح به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی با تاکید بر اینکه خوشبختانه آزمایشگاه سم‌شناسی و آسیب‌شناسی استان در مقایسه با استان‌های هم‌سطح، آزمایشگاهی نمونه است، بیان کرد: کلیه مراحل در استان به‌جز آزمایش‌های ژنتیک به‌دلیل حجم نمونه و هزینه زیاد، در حال انجام است و هیچ آزمایشی در استان به‌جز آزمایش ژنتیک نیازمند انتقال به استان‌های دیگر نیست.

سامان‌پور همین مسئله را سبب کاهش وقت، سریع‌تر شدن روند کار ارباب‌رجوع و رضایت‌مندی سیستم قضایی و مردم دانست و گفت: مدت معاینات با توجه الکترونیکی شدن سامانه‌ها کاهش یافته و با همه کلانتری‌ها به‌جز در مناطق صعب‌العبور و سیستم قضایی ارتباط الکترونیکی صورت می‌گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی مراجعان مدعی نزاع در استان را با تعداد ۷۷۲۵ نفر عنوان کرد و افزود: آمار مدعیان نزاع در ۹ ماهه سال جاری با ۴.۴ درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در ۹ ماهه سال جاری، آمار معاینات تصادفات ۴.۹ درصد کاهش، فوتی‌های ناشی از تصادفات ۳ درصد کاهش، معاینات اجساد حوادث کار ۶۰ درصد کاهش، فوتی‌های سوختگی ۳۳ درصد کاهش و آمار خودکشی و دیگر کشی کاهش داشته است.

سامان‌پور در ادامه از افزایش ۶۸ درصدی فوتی‌های غرق‌شدگی با تعداد ۳۷ نفر خبر داد و تصریح کرد: این رقم نسبت به مشابه سال قبل رقمی بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه کلیه اجساد معاینه شده در پزشکی قانونی استان کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: مجوز سقط درمانی به‌دلایل کاهش ناهنجاری‌های جنینی و تاخیر در مراجعه به پزشکی قانونی کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری نزاع نسبت به مشابه سال قبل مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری ۹ ماهه سال جاری افزایش یافته کاهش یافته درصد کاهش سامان پور ۴ ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۱۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، محمد رزم در نشست فصلی رئیسان و دادستان‌های چهارمحال و بختیاری گفت: سال ۱۴۰۲ ما تلاش بسیاری داشتیم تا با اتخاذ تدابیر و راهکار‌های لازم سیاست‌های قوه قضاییه در کاهش پرونده ها، کاهش جمعیت کیفری، تسریع در اوقات رسیدگی و ارتقا سطح خدمات الکترونیک قضایی را محقق بسازیم که تا حد زیادی در انجام این کار موفق بودیم.
وی افزود: امسال نیز ضمن تدوام این روند سعی خواهیم کرد تا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و جلسات کاربردی اهداف ابلاغی معاونت راهبردی قوه قضاییه را پیگیری و با مشارکت نیرو‌های کارآمد سیاست‌های ابلاغی را به صورت کامل اجرا و طبق جدول زمانبندی شده جلو ببریم.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای