Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عده‌ای از مدیران از دور خارج‌شده و با تفکر وارداتی متکی به غرب موانع اصلی تحقق اقتصاد قوی هستند که بایستی به‌صورت فوری به حضور رانت‌محور آنها پایان داد.

به گزارش مشرق، غلامحسین مصباحی مقدم با بیان اینکه اقتصاد قوی اقتصادی است که از همه ظرفیتهای خود بتواند بهره‌برداری کند، تأکید کرد، ایران ظرفیتهای بالقوه بسیاری مثل نیروی انسانی متخصص و نخبه، منابع مالی مردمی انبوه، ظرفیتهای منابع طبیعی منحصر به فرد و همچنین پتانسیلهای قابل توجهی در حوزه انرژی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  ادامه داد، در حال حاضر ایران رتبه نخست منابع انرژی و معادن دنیا را در اختیار دارد و همچنین به‌لحاظ جغرافیایی نیز در یک منطقه ژئوپولیتیک قرار گرفته است.

وی با تصریح به اینکه اگر از این ظرفیتهای منحصر به فرد به‌درستی استفاده شود تحقق اقتصاد قوی دور از دسترس نیست،‌ تأکید کرد، بین این موارد ظرفیتهای مربوط به نیروی انسانی اهمیت قابل توجهی دارد، متأسفانه در کشور از ظرفیتهای مربوط به نیروی انسانی به‌درستی استفاده نشده است.

مصباحی مقدم گفت: در حال حاضر عده‌ای از مدیرانِ از دور خارج‌شده همچنان در مصدر امور قرار گرفته‌اند و به یک مانع جدی برای تحقق اقتصاد قوی تبدیل شده‌اند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه تجربیات قدیمی و ناکارآمد، نوآوری‌های رکودزده و علم و دانش غیربومی مانع تحقق اقتصاد قوی بوده و از طرف دیگر نیروی انسانی باانگیزه کشور را ناامید می‌کند.

وی اضافه کرد، امروز فرار مغزها به‌عنوان یک پدیده با آثار بسیار منفی در کشور مطرح شده که دلیل اصلی آن همین موانع موجود در برابر تحقق اقتصاد قوی می‌باشند.

به‌گفته مصباحی مقدم، موانع انسانی تحقق اقتصاد قوی در همه بخشهای سیستم نفوذ کرده‌اند و اجازه تغییرات را به نیروهای کارآمد نمی‌دهند. به‌عنوان فوری‌ترین اقدام بایستی طرح و برنامه‌ای برای کنار زدن این طیف رانت‌خوار تهیه کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت تأکید کرد، متأسفانه تفکری در کشور حاکم شده است که معتقد است تا پیوند کامل با غرب ایجاد نشود مشکلات داخلی و چالشهای اقتصادی برطرف نخواهد شد، این تفکر نیز یک مانع جدی در مسیر تحقق اقتصاد قوی است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا مجمع تشخیص مصلحت مصباحی مقدم مشکلات اقتصادی ناکارآمدی دولت عضو مجمع تشخیص مصلحت تحقق اقتصاد قوی نیروی انسانی مصباحی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین گفت: اورژانس قزوین با کمبود نیروی ۱۲۰ نفری مواجه است و در ۶ ماه گذشته وضعیت تغییری نکرده است، نیروهای جدیدی هم که جذب شده‌اند در واقع تبدیل وضعیت هستند که تعداد خاصی بر نیروی انسانی مورد نیاز ما اضافه نشده و موضوع نداشتن نیروی خانم همچنان مشکل ماست.

حسن اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این موضوع که بیشترین مشکلات حوزه اورژانس در زمینه کمبود نیروی انسانی و منابع مالی و اعتباری خلاصه می‌شود، اظهار کرد: این موضوع تنها مشکل استان قزوین نیست بلکه همه استان‌های کشور با این مسئله مواجه هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۲ موتورلانس به ناوگان قزوین اضافه شده که پشتیبان پایگاه‌ها هستند و به خاطر کمبود نیرو هنوز نتوانسته‌ایم بر تعداد موتورلانس‌ها اضافه کنیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: از حدود سه سال پیش مشکلات بیشتر هم خودشان را نشان داده‌اند چراکه با کمبود منابع مالی و انسانی روبه‌رو شده‌ایم و اگر بخواهیم به طور ریشه‌ای به این موضوع بپردازیم باید گفت که یکی از مشکلات عدم استقلال سازمان و زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی بودن است.

وی بیان کرد: شاید استقلال سازمان بتواند تا حدودی مشکلات را حل کند، ما بخشی از منابع و اعتبارات مورد نیاز خود را از سازمان و وزارتخانه دریافت می‌کنیم و بخشی را از دانشگاه علوم پزشکی ولی متأسفانه چون مبالغ قابل توجه نیست همیشه به خدمت‌دهنده‌ها که عمده آن تعمیرگاه‌ها هستند مغروض هستیم، از سال ۱۳۹۶ متأسفانه یک آمبولانس هم به واسطه تحریم‌ها وارد کشور نشده است.  

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • کشورهایی با ماهرترین نیروی کار
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال قرار دارند
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد