Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مراسم ۳۰ سالگی تاسیس این اتحادیه گفت: منافقان بدانند لحظه‌ای از دستورات مولایمان کوتاه نخواهیم آمد و یک آجر دفتر را نخواهم داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زادمهر، دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مراسم گرامیداشت سی امین سالگرد تاسیس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات به سخنرانی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  متن این سخنرانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ای‌ها الذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقوالله

عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت اعضای محترم جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور، ادوار بزرگوار، مهمانان و مسئولینی که قبول زحمت کردند و در این مراسم ویژه حضور پیدا کردند.



امروز کنار هم جمع شده ایم برای یک اتفاق بزرگ در تاریخ جنبش دانشجویی مسلمان ایران.



امروز که ۳۰ سال از تاسیس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گذشته و این شجره طیبه ۳ دهه از تاریخ انقلاب اسلامی را پا به پای رهبر معظم انقلاب طی کرده است.

اوایل انقلاب بود سال ۶۶ جرقه‌ای خورد که آن جوانه نو پا سال ۶۸ بدست جوانان انقلابی با تمام سختی ها، ضربه ها، تهدید‌ها با حمایت حضرت آقا پا گرفت و امروز ما وارثان آن تشکل با ریشه و با اصالت هستیم.

جاد فقط یک تشکل یا یک نهاد دانشجویی ساده برای فعالیت‌های همچون همایش، مناظره، کرسی آزاد اندیشی و هزاران قالب دیگر نیست، جاد معبدی است برای رسیدن به معبود، جاد در واقع جایی است که فرزندان سید علی خامنه‌ای را برای پاسداری از نظام اسلامی آماده کرده و ان شاءالله در آینده نیز رسالتمان را با اهتمام تمام انجام خواهیم داد.

۳۰ سال گذشته است ۲۲ شورای مرکزی تغییر کرده است و امروز بنده ۲۵ مین دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هستم، افتخاری بزرگتر از این در این ۲۲ سال نداشته ام و اگر چشمانم به ظهور حضرت، ولی عصر (عج) متبرک نشود، این افتخار را بزرگترین اتفاق زندگی خود تا پایان عمرم میدانم.

حرف برای گفتن بسیار است و درد و دل حقیر در جمع خانواده ام لذت بخش‌ترین لحظه دوران دبیر کلی ام است. ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ دفاتر اعتماد کردند و شورای مرکزی منتخب اتحادیه نیز این وظیفه سنگین و سکان این مجموعه عظیم را به بنده سپردند.

سختی‌های بسیاری در این ۵ ماه داشته ایم، اما رفقا صمیمانه بگویم به یک لحظه رضایت نائب بر حق امام زمان می‌ارزد.

۵ ماه از دوران دبیرکلی بنده گذشته و کار‌هایی با حمایت و پیگیری بی وقفه شورای مرکزی اتحادیه انجام گرفته است که میتوان برای تک تک آن‌ها ساعت‌ها بحث و حاضرم ساعت‌ها از هر کدام دفاع کنم.

مشکلات مالی متعدد، مشکل ساختمان و چندین بحران دیگر شیرینی آغاز مسئولیت بود و دوستان عزیزم امروز که خدمت شما هستم همچنان ۱ ریال از وزارتین مبلغی دریافت نکرده ایم و جز از مسیر‌های قانونی تعریف شده ۱ ریال از هیچ نهادی نگرفته ایم و افتخار میکنم ما آزاده ایم و همانطور که حضرت آقا سال‌ها قبل فرمودند: همچنان جهت گیری درست ادامه دارد.

برای مشکل ساختمان دفتر مرکزی اتحادیه، دستور شفاهی و مشخص حضرت آقا با نگه پدرانه ایشان گرفته شد که ان شاءالله راهگشاست و منافقان بدانند لحظه‌ای از دستورات مولایمان کوتاه نخواهیم آمد و یک آجر دفتر را نخواهم داد.

امروز که خدمت شما هستم مفتخرم اعلام کنم بیش از ۵۰ برنامه حاصل تلاش‌های شبانه روزی اعضای محترم شورای مرکزی، دبیران واحد‌های اتحادیه، قائم مقام ها، اعضای کمیسیون‌ها و دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور است البته این برنامه‌ها که شامل: همایش ها، میزگردها، کرسی‌های آزاد اندیشی، مجامع و نشست‌های دیگر، بیانیه و مواضع رسمی و قاطعانه اتحادیه در ۵ ماهه اول سال تحصیلی است که بازخورد مثبت گرفته شده نشان از عملکرد قابل دفاع اتحادیه دارد.

در حوزه‌های مختلف تلاش کردیم قالب‌های گذشته را کنار بزنیم و همراه با توده مردم تحول ایجاد کنیم.

در بحث سیاسی بویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی کار‌های جدیدی انجام شده که به زودی رسانه‌ای خواهد شد، اما بدانید استقلالمان را حفظ کردیم و زیر بلیط هیچ گروه، ائتلاف و فردی نیستیم.

طرح ملی گفتگو آزاد دانشجویی که ابتکار امسال اتحادیه بود نیز شاهد تحولی در کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها هستیم که بیش از ۵۰ کرسی آزاد اندیشی در قالب‌های متنوع در اجرای ۳ ماهه آن برگزار شده است که بزودی ان شاءالله خدمت حضرت آقا مکتوب و مفصل گزارش خواهد شد.

تشکیلاتمان تمام روزمرگی‌ها را کنار زد، کارگاه‌های منطقه‌ای و تحول در مجامع گوشه‌ای است که روز‌های آینده کار‌های راهبردی تری را انجام خواهند داد.

در حوزه فرهنگی شاهد کار‌های جدیدی هستیم، گروه جهادی به یاد شهید داریوش شاهینی که با حضور در زلزله آذربایجان، سیل خوزستان و سیل سیستان عیار خود را نشان داد، هیئت زینبیون اتحادیه برای مبارزه با هیئت‌های سکولار و ویژه عرض کنم گروه دیگری در راه است و قرار است شعار دانشجو برای دانشجو را محقق نماید ان شاءالله بزودی.

واحد خواهران که با شروع طرح فانوس راه امروز شاهد تربیت خواهران انقلابی کشور و تسلط به مباحث حوزه زن و خانواده هستیم البته کار تخصصی‌تر هم خواهد شد اندکی صبور باشیم...

امروز در جنبش دانشجویی که هیچ در جامعه دانشگاهی کشور شخصی بر قدرت رسانه‌ای و روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ایرادی دارد؟

در گذشته صرفا نامی از واحد بین الملل بود! اما امروز شاهد نشست، همایش و حضور تمام قد جاد در عرصه بین الملل و تقویت بنیه تحلیل سیاست خارجه در دفاتر هستیم.

آموزش، اصلی‌ترین هدف، اما همیشه نقطه ضعف تشکیلات بوده که نگاه جدید و تحول بزرگ، واحد آموزش جدید را در عرصه جنبش دانشجویی معرفی کرده است و کمتر از یک ماه دیگر ماحصل بخشی از تلاش‌های گذشته این واحد دیده خواهد شد.

راهبردمان تا آخرین لحظه و روز‌های فعالیت‌های بیست و دومین دوره شورای مرکزی اتحادیه مشخص است و پله‌ها یک به یک پیموده خواهد شد.

تمام گفته‌ها بماند، امروز شاهد اتفاقی بزرگ هستیم، شاهد زنده شدن دوباره جنبش دانشجویی. دوستان قلم‌ها را بدست بگیرید، رسانه‌ها آماده باشید امروز بعد از ۱۳ سال در جامعه اسلامی دانشجویان و ۹ سال در جنبش دانشجویی، مفتخرم اعلام کنم، برنامه ما مزین است به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی، سید علی خامنه ای، آقا اصالت جاد، وفاداری، و هم پیمانی با رهبری و نظام را در یاد داشتند.

رفقا مسئولیتمان سخت‌تر هم شد ۳۰ سالگی جاد و پیام، ولی امر مسلمین حجت را تمام کرد، خون‌ها باید به جوش بیاید اندکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی عقب نشینی نکنیم.

در پایان همه بدانند آماده ایم تا سید علی خامنه‌ای امر فرمایند آن زمان خواهند دید چطور به آتش خواهیم کشید دودمانشان را، وقت آن رسیده تا جوانان حزب اللهی در گام دوم انقلاب مدیریت جهادی را به رخ دنیا کشیده و ایران اسلامی را به جایگاه رفیع آن رسانده و مردم را از دست لیبرال‌های پیر و نا کارآمد رها کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان زادمهر دبیر جامعه اسلامی دانشجویان اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سید علی خامنه ای مرکزی اتحادیه جنبش دانشجویی آزاد اندیشی شورای مرکزی ان شاءالله امروز شاهد حضرت آقا ۳۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،‌ آیت الله سیداحمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: اقدام ایران نسبت به رژیم صهیونیستی تنبیهی بود، زدند و ما محکم زدیم. آنچه که یقین است اگر بخواهند کارشان را تکرار کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد. نظام قرآنی ما موجب عملکرد اسلامی و قرآنی ما شد.

وی ادامه داد: در آیه ۱۹۴ سوره بقره تاکید شده کسی که شما را زد تردید در زدنش نکنید. چنین آموزه‌ای در آیه ۱۲۶ سوره نحل و آیه ۶۰ سوره بقره نیز تکرار شده است. عملیات ایران در اسرائیل نمایش قدرت و اقتدار ایران اسلامی بود. چرا آقا بر روی موضوع موشکی بیش از یک دهه است تاکید کرده اند؟ با اقدام ایران برجام ۲ و برجام ۳ و مذاکره موشکی هوا شد. بر سر توان موشکی کشورمان مذاکره نکرده و هرگز مذاکره نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ما با هیچکس تعارف نداریم. دشمنان ما رعد و برق زیادی از خودشان نشان دادند اما کار خاصی انجام ندادند ولی ما عمل می‌کنیم. اگر چیزی را بگوییم پای حرفمان می‌ایستیم. ما در این عملیات مراکز اقتصادی، بیمارستان، مدرسه یا حتی پادگان‌های نظامی را نزدیم بلکه صرفا پادگانی را زدیم که از آن پادگان، کنسولگری ایران هدف قرار گرفته بود. به این اقدام تدبیر و عملکرد عاقلانه گفته می‌شود.

خاتمی متذکر شد: این عملیات نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است و باید موشک داشته باشیم تا بتوانیم جواب وحشی‌ها را بدهیم، البته کار فرهنگی هم انجام می‌دهیم. در این عملیات یک جا را زدیم اما نسبت به مراکز زیادی هشدار دادیم. اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است؛ همچنین اعلام کردیم اگر با ایران اسلامی آنچنان رفتار کنید پاسخ جدی از ما دریافت خواهید کرد.

وی ادامه داد: یمن، حزب الله لبنان، حشد شعبی عراق و آزادگان دنیا به ما تبریک گفتند. این مسئله نشان می‌دهد جبهه متحده مقاومت شکل گرفته است و البته جبهه رذالت شامل انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا نیز خودش را نشان داد. آنان عاقبتشان را به ریسمان پوسیده رژیم صهیونیستی گره زده اند اما باید بدانند که این رژیم نابود می شود و جبهه رذالت رسوا خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: جبهه سوم جبهه کسانی بود که ما را به خویشتن داری دعودت کردند. ما به آنان توصیه می‌کنیم که ارتباطشان را با رژیم صهیونیستی قطع کنند، اما متاسفانه همچنان از این رژیم حمایت می‌کنند در حالی که رژیم صهیونیستی مسلمانان و عرب‌ها را قتل عام می‌کند.

خاتمی ادامه داد: دنیا متوجه شد همان قدر که ایرانیان از اسلام دفاع می‌کنند به همان اندازه نیز از میهن شان دفاع می‌کنند. وقتی مراکز دیپلماسی ما هدف قرار می‌گیرد یعنی خاک ما هدف قرار گرفته است به همین دلیل ما نیز آنان را زدیم.

وی تاکید کرد: متدینین همانطور که در جنگ ۸ ساله از ایران دفاع کردند اکنون نیز دفاع خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسئله حجاب گفت: حجاب از ضروریات دین است که ۱۰ آیه قرآن درباره آن نازل شده است و صدها روایت درباره آن داریم. مقام معظم رهبری نیز فرمود «بی‌حجابی هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است.» نظام اسلامی به فضل الهی در برابر این ناهنجاری خواهد ایستاد.

خاتمی در عین حال هشدار داد: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم و همچنان خواهیم ایستاد و عقب نشینی نخواهیم کرد. مردم در این زمینه از نیروی انتظامی تشکر می‌کنند.

وی خطاب به جامعه حزب‌اللهی گفت: از جامعه متدینین خواهش می‌کنم در مسئله حجاب دو قطبی شکل ندهید. منطقی و استدلالی بحث کنید و به یکدیگر انگ و تهمت نزنید. دلسوزان نظام در میدان هستند. به والله انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند و اصلاً درست نیست. شورای نگهبان و مجلس هست و مطمئن باشید مسوولان نظام هم از دین عبور نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران با تبریک سالروز تاسیس سپاه و ارتش گفت: نیروهای مسلح ایران بازوهای پرتوان جمهوری اسلامی ایران هستند. آنان دژ مستحکم ملت هستند و نخواهند گذاشت دشمن به ملت ایران تعرض کنند. مقام معظم رهبری تعبیر خوبی از نیروهای مسلح در هفته گذشته داشتند. عزت نظام اسلامی موجب عزت ایران اسلامی و عزت ایران اسلامی موجب عزت نظام اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: تقویت ایران اسلامی موجب تقویت نظام اسلامی می‌شود و تقویت ایران اسلامی موجب تقویت نظام اسلامی می‌شود. اگر حاج قاسم نبود تا با داعشی‌ها بجنگند ما در خیابان‌های تهران با آنان می‌جنگیدیم اما اکنون همه چیز کشورمان در سایه آرامش به پیش می‌رود. مردم به این عزیزان و خدمتشان نیازمند هستند.

خاتمی خاطرنشان کرد: امنیت ایران افتخاریست که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده‌اند. همه نیروهای مسلح جدا قابل ستایش هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت رحلت عبدالعظیم حسنی گفت: این بزرگوار را زنده زنده دفن کردند و به شهادت رساندند. ثواب زیارت ایشان معادل ثواب زیارت اباعبدالله الحسین است.

کد خبر 847228 برچسب‌ها ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه زنان - حجاب آیت‌الله سیداحمد خاتمی

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • تجمع دانشجویان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم