Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:52:37 GMT

فرانسه حضور نظامی خود را در آفریقا افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۱۸۲۶

فرانسه حضور نظامی خود را در آفریقا افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرانسه تاکنون حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نیرو در منطقه ساحل آفریقا دارد و براساس اظهارات روز یکشنبه «فلورانس پارلی» وزیر دفاع این کشور، ۶۰۰ نیروی بیشتر برای مقابله با شبه نظامیان این منطقه اعزام خواهند شد.

پارلی گفت، تقویت نظامی فرانسه در این منطقه عمدتا شامل اعزام نیرو به منطقه ای بین مالی، بورکینافاسو و نیجر خواهد بود و بخش دیگری از نیروها به طور مستقیم با نیروهای پنج کشور ساحل شامل نیروهای نظامی کشورهای بورکینافاسو، مالی، موریتانی، نیجر و چاد موسوم به گروه ۵ مشارکت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی در این زمینه نوشت: اعزام این نیروها در بحبوجه افزایش تنش ها در دو بخش شمالی و غربی قاره آفریقا از جمله جنگ داخلی در لیبی و درگیری ها بین شبه نظامیان و نیروهای دولتی مالی انجام می شود.

پاریس در سال ۲۰۱۲میلادی در حالی که  شبه نظامیان مالی موسوم به «توارج» بخش هایی گسترده ای از خاک شمال این کشور را تصرف کرده بودند، نیروهایش را به مالی اعزام کرد. در عملیات نیروهای فرانسوی در این کشور کنترل این بخش ها به دولت مالی بازگردانده شد.

فرانسه تلاش می کند کشورهای اروپایی را برای حمایت از عملیات نظاممی در منطقه ساحل مجاب کند و هشدار داده که حضور افراط گرایان و تروریست ها در این منطقه از آفریقا می تواند امنیت سراسر قاره اروپا را تهدید کند.

به تازگی وزیر دفاع فرانسه از خروج آمریکا از آفریقا بشدت انتقاد کرد و گفت در این صورت عملیات ضدتروریستی در این منطقه محدود خواهد شد.

پارلی در کنفرانس خبری با مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن گفت: انتظار می رود با خروج نیروهای پنتاگون از آفریقا ضربه شدیدی به عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی در منطقه ساحل وارد شود.

برچسب‌ها نظامی فرانسه قاره آفریقا تروریسم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظامی فرانسه قاره آفریقا تروریسم نظامی فرانسه قاره آفریقا تروریسم منطقه ساحل شبه نظامیان وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، عناصر اشغالگر صهیونیست به منطقه جیوس واقع در شرق قلقیلیه و روستای اوصرین در جنوب نابلس یورش بردند. منطقه الخضر واقع در شهر بیت لحم نیز جزو مناطقی بود که نظامیان صهیونیست به آنها حمله کردند.

نظامیان متجاوز به اردوگاه عسکر در شهر نابلس نیز حمله کردند. این حملات صهیونیست‌ها باعث وقوع درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران در شهر نابلس شد.

گردان‌های قدس مستقر در طوباس اعلام کردند که یک عملیات موفقیت آمیز علیه عناصر رژیم صهیونیستی در این منطقه انجام دادند.

بر اساس این گزارش، عناصر اشغالگر در اطراف منطقه الضبابات در کمین نیروهای مقاومت گرفتار و گلوله باران شدند.

نیروهای مقاومت حین عقب نشینی عناصر صهیونیست از اردوگاه‌های عسکر قدیم و جدید در نابلس آنها را به گلوله بستند.

روز گذشته نیز گردان‌های قسام اعلام کردند: شهدای فلسطینی در جریان نبرد ۱۵ ساعته خود با اشغالگران در منطقه دیرالغصون واقع در طولکرم، ضربات سهمگینی به دشمن صهیونیستی وارد آوردند. آنها چند عملیات ترکیبی را که برجسته‌ترین آنها عملیات بیت لید و النبی الیاس بود علیه عناصر صهیونیست انجام دادند.

کد خبر 6097812

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
  • فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا